CITARASA RINDUAN

Monday, October 24, 2011

Penangan Ubat, Aku laloq dan mengantuk!!

Penangan ubat salsema, demam dan antibiotic buatkan ahadku yang sangat mendamaikan a.k.a laloq… dari jam 1 tengahari makan ubat, aku tertidur hingga jam 4 petang, bangun terus ke kedai gantikan tempat en zalie di chasier Citarasa Rinduan…

Opss.. lupa nak tunjukkan keadaan di klinik semalam…. Tara…… !!





Ramai bangsa india yang sakit semalam…. Semuanya demam.. aku kan terlebih ramah, asal pi mana2 boleh lagi sapa orang2…. I like!!!


Yang pasti umai yang sakit macam aku pun dah boleh tersenyum riang, aku jer masih lagi lepak dan gigil di klinik semalam… hahahha.. (rupaku sangatlah pelik….kannnnnnn..)




Okey sambung semula kes semalam, jam 7 malam aku sambung makan ubat  lagi, makan ubat lepas  makan malam,  aku masih lagi gagah layan pelanggan walau kepalaku kunang2.. (penangan ubat dah mula menjalar ko…)

Time jam 9 mengantukku dah tak boleh ditahan, walau aku tersenyum kat pelanggan, pekerjaku kata aku tidur sambil kira duit!!! Hah????

Biar betul, dalam 9setengah malam en zalie datang ke citarasa rinduan.. masa nielah en zalie papahkan aku ke storm.. hahahhahahaha…….

Teruk benor rupa aku kalau mengantuk, ala… bukan salah aku pun!!!!

Ubat salsema yang punya hal..

Yang pasti sekarang aku dah baik daaa, hidung tak meleleq lagi...… nak pi kedai dan mula operasi memasak… salam pagi isnin sahabatku semua…………….

12 ulasan:

Along Maklong said...

salam ayu..
memang betul2 kuat semangat..!!
maklong tabik kat ayu.. semuga ayu betul2 dah sehat untuk uruskan citarasa rinduan..

cik pulau said...

hahaha..camne la akak kira duit sambil tdo neh.
nk g belajar la..
hehehe

Mamamya said...

semoga b'tambah sihat yer ayu....klu dah ok pun jgn lupa habiskan ubat...

p/s: thanks call akak semalam....terharu sgt...

~izan~ said...

cepat2 sihat akak... ubat selesema mmg selalu buat mengantuk yg xdpt dicontrol kan.

comeynyer umai dgn tdg pinky dia =)

Fara said...

Ayu, kena kuatkan semangat! Jgn dilayankan sgt kantuk tu! Hiks~

Alhamdulillah Ayu dah semakin sihat!

My Little Diary said...

dah baik tu...kerja sungguh2 ye kak!
:)

kak zmah said...

Makan ubat ikut peraturan...insyaallah cepat sihat

ZanaNordin said...

musim kan kak ayu
almaklum hujan tak menentu masa sekarang nie.

huish..penangan makan ubat
tp yang peliknya
kalau zana makan ubat tak kira ubat selsema ke ubat batuk ker
tak pernah plak effect mengantuk
pelik kan....

Lelord said...

take care...ehemmm cantik tudung tu cerrr posing btul2 ngan tudung tu

cik cek said...

Ayu dah elok ke...alhamdulillah...kak cek je yg masih dok mcm ni...mungkin faktor usia...atibodi pun kurang..bila demam ke sakit amik masa lama nak elok..hu hu hu...
Kalah lak kak cek hari ni...lewat bebeno sampainya....tak lehla nak mintak upah...sedapnya kalau dapat mkn sup airtangan Ayu ni kan.kan..

abah khalisha said...

Abah pernah ms nak naik LRt makan ubat batuk dl pastu nak blk lepas beli tiket bas turun salah stesen..jalan pun terawang-awang je

norhidana said...

ish2... akak nih,bwk2 lah berehat...
nk keje gk tu... cubit kang