CITARASA RINDUAN

Monday, October 17, 2011

Baru ku sedar aku tak boleh manja-manja lagi..


Salam pagi isnin sahabatku semua…..

Semalam temankan abah dari kampung ke rumah adik beradik beliau (di senai).. Sungguh!!… jika bersama abah rasa aku macam budak kecil lagi.. hehehehhe.. minta itu ini…. Suka sangat2 manja dengan abah….

Lagilah abah jenis yang tak kisah bersama anaknya….walau dah berusia 57 namun abah kelihatan muda lagi, uban pun tamo tumbuh atas kepala abah..… cucu pertama dah usia 15 tahun hahhahahha… bakal dapat 8 cucu dari 5 anak-anaknya



Tapi, semalam aku betul2 terlupa.. bila jalan bersama abah, aku boleh terlupa ada umai antara kami..

Jalan kehadapan, Umai tiak atok!!!…. Jalan kebelakang umai tiak atok!!!…

Baru aku sedar yang aku dah ada anak… hahahhahah



PS: awal pagi lagi aku dah start BW ke sesetengah blog sahabat, tapi aku terlupa perlahankan sound pc, bunyi muzik yang kuat menganggu en zalie dan Umai.. sorry!!

27 ulasan:

Kak Aya said...

nampaknya pakat berebut nak manja-manja ni....nasib baik anak tak merajuk ye....

IMANSHAH said...

eh eh ensem lagi abahnya

azieazah said...

Hahahahaa cemburu kah?

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Muda lagi abah Ayu...baya2 K.Long akak. Bestnya masih ada abah.

kakcik said...

Kemanjaan antara anak dan ayah akhirnya dibatasi oleh cucu, ya? Hehehe..

missbby said...

wah, abah baru 57 tahun? muda lagi tu..abah kita dah 63 cucu pun baru 3 orang, :)

msredcheesecake said...

msred nak manja ngan mak, mak selalu tak layan... asik layan cucu je... hheeee...manja ngan hubby je la...

eelobor said...

oooo...muda lagi abah ayu eh

~izan~ said...

tp akak dgn umai mcm adik dgn kakak je..akak nampak muda =)

zaidah said...

berebut ngan umailah nak bermanja ngan atok....

Kakzakie said...

Biasalah Ayu.. atok kalau dgn cucu memang sayng dia melebihi anak... Jangan jeles dgn Umai tau:)

EmbunRosaliza said...

assalam ayu, mesti ank manja ni. Akk folo ya

Aien Not Alien said...

manjanya dengan ayah..

manjanya dengan atok...hehe

Arizakiah said...

memang terasa sekali-sekala nak bermanja dengan ayah tapi kena berebut dengan cucu-cucunya pulak....

norhidana said...

salam rindu kak, maaaf ye lama betul dana tak jenguk sini,sejak anak dana tak sihat ni kak mmg dana slow skit nk berblog ngn berfb...

mude lg ayah akak ek,tak nampak dh nk msk 60..hehehe alahai akak kene beralah ngn umai la skrg ni ek...

Ms Fai Ayie said...

thanks kak sudi singgah blog fai..hehe...jeles tau dgr akak manja2 dgn abh. hihi... kak,fai x berapa suke mkn kt senibong.boleh dikira berapa kali ke sana... hehe...

Sari Yusa Ibrahim said...

bestnya Umai ada atok..

Niena Pengembara Ilahi said...

manja akak ngan dia ye... niena manje ngan mak :D

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ayah ayu lebih kurang baya abah sy..tp abah sy beruban dah..

My Little Diary said...

muda tu...57tahun
ayah saya 62tahun...hehehehe

JunAina said...

bertuahnya ayu masih boleh manja2 ngan abah. aina kecil2 lagi dah tak ada abah. sekarang rebut2 dengan anak nak manja2 dengan abah dia orang...hahahaa...

Mamamya said...

ayu sama mcm akak.....masih selalu nak b'manja2 dgn ayah..... (tiba2 rasa rindu dgn ayah sbb dah dekat sebulan x balik.... :( )

cucu umie said...

HEHEH...umai jealuos tu kak..aishh kne tgok2 lh lepas nie sebb umai pon tahu jealous..lalal

cik cek said...

kak cek nak manja ngan sape ek...mak ..abah tak de dah...hu hu hu...

Maya Mayana said...

wa apa rhsianya tiada uban..apa2 pun ayah ahkak nmpak muda lah...boleh jugak terlupa yer..hihi

Daddy Ziyyad said...

cucu abah dah ada yg usia 15 tahun? hehehee..ayah saya dah nak masuk 58, cucu nya paling tua baru masuk 3 tahun! haha

Nur-nba said...

Tersenyum Nur bila membaca entri ni.. Takpe Ayu nak bermanja dengan ayah sendiri... Hargailah setiap saat bersama insan2 yang kita sayangi.