CITARASA RINDUAN

Tuesday, October 11, 2011

Jom memburu..

Hari ini aku mulakan misi memburu..

Buru apa?? Bukan buru binatang buas ya, sebab aku pun tergolong dalam orang2 yang penakut… hehehehehhe, sebenarnya aku hanya memburu kucing. Kucing2 yang bermaharajalela dikawasan citarasa rinduan…

Kalau nak diikutkan ada bebelas2 ekor kucing di citarasa rinduan, kalau aku buang seekor datang 2 ekor, buang 2 ekor, datng 4 ekor... sebab tulah aku malas nak buang seekor2…, so, aku akan kumpulkan dahulu kucing2 yang datang kesini..

Bila mereka buat hal, macam mengganggu pelanggan citarasa rinduan, (selalunya time pelanggan nak makan, kucing2 tu mulalah mencakar peha pelanggan…..adeh!!!!) hairan tu, setiap pagi aku dah bagi makan…….

Sebagai pelanggan saat itu yang paling tak selesa kan?? Kalau kucing2 cantik tak apalah, nie yang baunya masam, ada yang berkurap.. alahai………….


PS: aku dah beri cadangan kat en zalie, nak sediakan kandang khas untuk kesemua kucing2 buangan tu,. Tapi en zalie kata.. kos nak pelihara, selain makan minum perlukan penjagaan yang rumit…. Jalan penyelesaian hantar kat pusat binatang di kulaijaya. Sekurangnya depa terbela…

29 ulasan:

Wanita Mutalib said...

betui la kak ayu, jangan lah buang, cian depa. skang ni dah banyak tempat bela kucing, leh antar sana, tak pun boleh kontek tedi - http://myqza.blogspot.com/ dia tau nak buat camna ngn kucing terbiar. :)

Cik Ecah said...

uihhhh cukup2 takut dgn kucing.....;p

Kakzakie said...

Kakak paling takut kalau makan ada kucing berkeliaran. Memang tak selesa Ayu... Bagus tindakan ayu tu.

Isteri Encek Bard said...

comel.. kak ayu sue suker sangat kucin... klu tengok kucin tepi jalan rasa nak bela jer... tapi pikir sbb dok kuater rumah flat terus tak jadi nak bela....

azam said...

:) kucing meliar tu....susah la, orang buang merata²

ainnoraini said...

mmg pantang nnpk kucing tak tuan..anak2 nak jer bawak balik kat rmh..

tapi bile dipiki2 semula sape nak jaga pulak nnt..lagi la kalau bercuti tak de kat rumah kann..sape nk kasi makannye pulak..

Maya Mayana said...

Bagus la kak kalau nk hantar kat pusat tu...moga mereka lebih gumbira di sana :)

sahromnasrudin said...

tak boleh blah dgn kucing..asma huhuhhh

Niena Pengembara Ilahi said...

erm....nk buat cmne,kekadang kucing2 ni leh mengganggu pelanggan... teringin nk makan kt kedai kak ayu

lieynanilaz said...

saya kalau makan kat kedai selalu berdoa janganlah ada kucing2 kat bawah meja...huhu...

bagus tindakan akak tu...hantar ke pusat jagaan..depa pun terpelihara..:)

diana said...

betul la...
bila nak makan bukan senang nak kawal kucing2 ni..
tambah2 anak saya takut kucing..
lagi susah..nampak kucing dia menjerit2...

kasih suci said...

bagus la tindakan akak...kasih memang paling x suka kalau ada kucing kat kedai makan yang mengganggu kami tengah makan...dah la kasih memang x suka kucing...dari jauh nampak kucing dtg dekat, mula la angkat kaki tinggi2..huhu

munna said...

bagusnya ayu.... munna time makan kat kedai klu ada kucing yg dtg tak kisah pun...

cik cek said...

Ayu....
Siannya kuching2 tu...hu hu hu...kak cek tak penah buang kuching...bela kuching byk....tapi paham sgt ngan masalah Ayu tu...setuju ngan saranan En.Zali...anto kat pusat peliharaan...lebih terbela kuching2 tu....

missbby said...

betul ayu..kita pun kadang kesian dengan kucing terbuang ni..nak bela tu boleh tapi kos la..memang better antar ke pusat peliharaan tu kan..

eelobor said...

huhuhu....murah rezeki beri binatang makanan.

Asrul "iLham" Sany said...

'bulu2' kucing...
awesomeness...

;D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mmg sakit jiwa klu nak menyuap kucing duk cakar2 betis.klu pki baju kurung smpi berlubang kain dicakarnyer..huhu.geram sgt.antar je kat tempat yg sepatutnya kak.mereka lbh arif dan punya masa yg cukup utk pelihara kucing2 tu.klu buang nnt terbiar dan lapar pula mereka kan.

~izan~ said...

akak bagus. tak buang merata2. tp mmg org suka buang kucing kat kedai mkn,alasan,situ byk makanan huhu..tp perasaan peniaga mcm akak,mcm ni la huhu..

izan ada kucing eh mak bukan izan hehe.

akak,jgn lupa email no tel azrin tu =)

JunAina said...

itulah jalan penyelesaian paling bagus ayu...perihatan rupanya ayu ni tetapi bukan semua yang kita nak kita boleh buatkan...

eiela said...

comelnya kucing hitam tuh. selalu kedai makan mmg jd tempat tumpuan kucing, kalau yang berkurap tuh memang merimaskan. elok jugak akan anta ke pusat jagaan.

Fara said...

Sy dulu pantang jumpe kucing. Dari yg ctk smpi ke kurap. Tpade satu hari, sy nak belai sekor kucing kurap. Baru nak belai, kena cakar. Peh, bisa! Smpi skg fobia nak belai. Klu nak belai pun, guna kertas dulu. Agak2 tak mengganas, baru sy belai guna tangan. Hehehehehehe...

Kucing atas tu comel...kucing kat umah ke Ayu?

msredcheesecake said...

ada kedai makan.... i like.... sian pulak kalu kucing tu dibuang... nak bela kos tinggi.hantar kat pusat jagaan kucing kot...

Gen2Merah said...

ya, baik hantar kat pusat penjagaan haiwan.. itu yang terbaik kan..

cik pulau said...

ehehehe.
bagusnya akak..
certain2 orang tu, buat tak tau dah kat kucing2 tu sume..hihihi

jeBateja said...

buat masak lomak je kak ayu....sodap tu....ahakz

aimie amalina said...

hayoooo
ciannyela kocen2 ni kann
tap pade ms yg sama
nak jage pelanggan jugakkan kak ayu

huuu
susah jugak...
hayooo...

Yan said...

alah ayu kat umah i ni pun penuh kucing liar ni.. siap berak2 lagi kat atas syiling. gerammm je..

Amy Syaquena said...

Kak ayu amy sangat takut dengan kucing tambah alergic sangat dengan bulunya...