CITARASA RINDUAN

Friday, October 21, 2011

Dah kurang sibuk daa.....Tolong blogger tunjuk arah jalan? Macam terro!!

Menu makan malam jam 7.30 malam tadi adalah sop sayuran yang kumasukkan mee siput.. sebenarnya kalau di rumah aku masak apa sahaja yang ada… mee siput tu tak silap baki masa bulan puasa….( tinggal 2 keping, eh!! Mee siput tu ala2 maggi lah.. hahahha) Menu diet untuk tersayang..

Sup sayuran untuk 3 orang makan , MIL, umai dan En Zalie… Aku?? Tamo makan. Sebab aku dah rasa bentuk badan aku dah naik.. hahahhaha, kenduri kawin dikampung tinggal 6 hari lagi, mana boleh gemuk2.. karang kawan sekolah lama aku tak kenal.. waka..waka……. kena gelak, maluuuu oooo……




Tempahan untuk esok sattle, segala sayuran dah siap aku siang, sambil buat kerja di citarasa rinduan aku sempat bantu blogger cik pulau yang dalam perjalanan ke Johor baharu, sepupu blogger cik pulau kawin…



Tolong tunjuk arah dari Kelantan- mersing- haiway pasir gudang (sebab sebelum sampai kota tinggi, banjir dipanti) – taman daya- masjid kempas..

Alhamdullilah, mereka dah sampai da………

Tu sebab hp cap ayam aku siap posing atas bungkusan sayuran yang dah siap disiang.. hehehhehehe


PS: Bantu membantu amalan mulia…sebenarnya tak lah pandai sangat pun selok belok laluan yang cik pulau berserta familynya keKempas, tapi beranikan diri supaya mereka tak sesat jalan.............


21 ulasan:

NadiRah said...

nak ajak lini g utm lah...huhuhu

cik pulau said...

lom sampai lg sis..huhu

Citarasa Rinduan said...

nad--
ajak dia pusing2 jb ya nanti..
esok sis ada tempahan.. sibuk..

cik pulau--
eik!!!!! belum ker,? sampai mana skrang nie?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

nak sikit mee tu kak ayu, adik tak diet..akak je diet lah hr ni.elleh marah adik diet, akak tu takmo mkn leh la pulak?keh3

Citarasa Rinduan said...

lydia--
kak sungguh dah naik berat badan secara melampau nie...
sebab tu kak ayu tak makan malam...
heheheheh

mee dan sop sayuran dah abis... umai balun.. lapor anak dara kak ayu.. hehe

cik cek said...

Ayuuuu....

Mee Siput...rindunya nak makan mee siput goreng makan ngan sambal kicap...masa sek agama dulu selalu beli mee siput dlm plastik curah ngan sambal kicap bagi kembang....alahai! kat seremban ni memang tak jumpa mee siput pun...telan2 air liur kak cek ni...hu hu hu...

p/s...tq sesgtnya Ayu sudi bg no phone Ayu kat kak cek...ni no.phone kak cek...0176617707...nanti kita leh calling2 k....Ayu ada petua tak...kak cek hilang sora dah ni...tak minum air batu pun...batuk pun tak lah teruk sgt...seksa nak beckp...hu hu hu...

tun_telani said...

sedap nmpk mee kak ayu tuu.. tun suka mkn mee berkuah2.

IMANSHAH said...

selamat malam ayu

azieazah said...

Diet ker... bagus tu.

Kak Azie jer yg tak reti nak diet nih. Malas nak peningkan kepala. Rasa tertekan kalu fikir pasal diet. Rasa bagai hilang nikmat gelak bila kepala dok fikir diet...

Zul Fattah said...

dah macam GPRS jd pulak kak ni.. hehe

jeBateja said...

ok gak...tolong tunjuk jalan kebenaran kepada jebat plak....ahakz...ahakz

Kak Sam said...

Kita pun diet gak tapi bila duk tengok virus yang melanda tak tertahan dibuatnya. Jadi diet pun dah merajuk membawa diri ke laut. Hehehe nanti kalau nak ke selatan senang le nampaknya kerana ada pennjuk arah. hehehe jangan maraj=h erk

Yana Shaiful said...

sedap la plak tgk mee siput tu..bak semangkuk kak..tuko dgn sandwich crakers yana hihii

Gen2Merah said...

selamat malam kak ayu.. semoga sentiasa berbahagia bersama suami tercinta..

Nieza said...

ayu, nieza pun semakin bam bam ni....blk Mesia hari tu ramai dah yg tegur tapi tak leh nak diet asyik nak mk jer....hehe

Ros said...

Salam,

Kak Ros pun tengah diet gak ni, tak makan malam, tapi dok tengok resepi camni la yang buat Kak Ros tak tahan ni.

Nur-nba said...

Baiknya Ayu, suka tolong orang.. Ayu kalau dtg JB bagitahu ye.. Boleh kita jumpa.. Sebut pasal diet, memang susah nak disiplinkan diri.. Kalaulah dpt turunkan berat badan alangkah bahagianya kan... ;) k jaga diri ye

eelobor said...

dah buleh jadi gps nie

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

oh jadik gps pulak eaa..

dieya said...

menu mee siput tu nampak sungguh sedap dan menyihatkan. wah.. telan air liur.. *gulp*

diana said...

jb sekarang mesti dah banyak berubah kan??last saya dok jb 7 tahun lepas..:)