CITARASA RINDUAN

Monday, October 10, 2011

Rezeki, mana boleh tolak!!


Salam tengahari isnin buat sahabatku semua..

Jangan terkejut kalau aku dapat update blog, hehehhee , kalau ikutkan waktu nie ramai pelanggan beli lauk pauk tengahari.. tapi bila dapat peluang.. terus curi masa sikit, sebenarnya  ambil kesempatan bila aku ambil anak daraku dari sekolah tabikanya, sekurangnya bolehlah aku kongsi sesuatu dengan korang.. kan....kan......hehehhe.. (sorry en zalie..)

Hari ini murah rezekiku… ada pelanggan yang berikan sesuatu kepadaku…2 biji kerongsang dan beberapa biji Sata.. (masakkan orang belah timur kan?) Rasanya pedas, diperbuat dari ikan dan lemak manis rasanya….

Kerongsang dapat 2 biji.. karang cantiklah ku berhias tepek kat tudungku, pasang kat bahu kanan dan kiri, heheheh,,(lagi 2 minggu ada majlis kawin di kampungku, anak jiran Ibu)


PS:Rezekikan…… mana boleh tolak….



Selingan~~
Menu special hari isnin adalah telur ikan mayong, ku masak asam pedas jer…

41 ulasan:

Wanita Mutalib said...

teringinnya sata.
mana nak cari niiii.
ihiks ihiks.

Citarasa Rinduan said...

eita---
heheheheh, sata nie pedas kan??
kak minum 2 cawan air putih..
terbakar mulut..
but... sangat sedappp

Sari Yusa Ibrahim said...

tak tahan tengok telur mayong tu..

Mamamya said...

ayuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! haduiii...mcm nak b'seduo ke CR skrg nak pi beli asam pedas telo ikan mayong tuh....haihhh...sabo je tau!

lieynanilaz said...

rezeki...rezeki...semoga dimurahkan rezeki lagi...:)

kakcik said...

Alhamdulillah. :)

padin said...

yup, dah betul tu bak kata orang,
rezeki jgn di tolak musuh jgn di cari
kalau bersua tak dapat di elak :D

azam said...

woh...telur maong...terbaiklah...

saya sgt suka telur ikan

blog-tips-kurus said...

sedapnya!! murah rezeki.. :-)

Bigdaddyz said...

dalam sibuk2 tu sempat juga berblog....mmg ayu hebat!

alinac lover said...

sataaa..nk jgkkk

Hamizah said...

aduih..sedapnya sata..

Sunah Sakura said...

akak kan..saja kan....da lama tak makan telur ikan mayong... T____T

ZanaNordin said...

Sata adalah feveret hubby zana kak
pantang ada pasar malam..tu ler yg dia cari...

tak pernah makan telur ikan mayong..h eh ehe

Irma Ruhani said...

telur ikan mayong yg sangat mengiurkan...

Niena Pengembara Ilahi said...

sata tu sedap kak ayu :)
erm.... nina xpnah makan / rasa telur ikan tu..tgk dpan mata pn xpenah, teringin jgak nk makan

~izan~ said...

akak,izan tak pernah mkn telur ikan tu. tgk pun tak pernah huhu (kesian btul izan hihi)

murah rezeki akak,cantik brooch. satar mmg byk belah2 sini kak =)

wan nurul hezrina said...

tetiba mata terpandang sesuatu yang bleh menyebabkan air liur meleleh=)telur ikan mayong.memang fav=)

aimie amalina said...

waaaaa
sedapnyeee
dah lame x mkn telur ikan mayong tuu

wee
alhamdulillah
mang rezeki betol kak ayu
kerongsang mutiara ke tu?

cinnamon.com said...

geramnya tengok..terasa lapar pulak..

abah khalisha said...

Peh sodapnya telur ikan tu..dah lah tk makan tengahari ni

Fara said...

Ayu, mmg terserlah Ayu sbg bisneswoman. Amik gambo pun dkt2 calculator. Hiks~

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy teringin telur ikan mayong tu..

mamaNoriz said...

ya allah, sedapnye telur mayong tu kak!

lama betul teringin...huhu

murah betul rezeki ek, syukur ;)

diana said...

hari ni tengok lauk apa pun saya jadi lapar..
nak makan..:(

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

satar mmg sedap.suka sgt2 pantai timur punya.cunnyer kerongsang!hihi

akak..adik teringin nk mkn telur ikan mayong sampai ke sudah tak jmp..huhu

Yan said...

sedapnya telur ikan tu Ayu...masak asam edas lagi....haaaaaa...

Yasminhamid said...

bestnya dapat hadiah...
saya suka sangat telur ikan tu.. kalau tempat saya kami panggil telur ikan pelotan....buat kari pun sodap...

Adzrien Shoppe said...

dpt keronsang...cantik. sata memang sedap pun, suka mkn dgn nasi panas2,.

kella said...

kak ayu... rejeki.. rejeki tu.. alhamdulillah... =) kak... tahu tak.. tinginnya nak rasa masakan akak tau... hmmm bila agakny.. =)

missbby said...

ayu, serius kita tak pernah makan telur ikan mayong ni..meh antar sikit kat batu pahat ni..

ieda said...

ayu !
1st time tgk telur mayong ! huhuhhu

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

alhamdullillah rezeki, btol tu rezeki jgn ditolak.

ayu, eija x pernah lagi tgk n makan telor ikan mayong ni. sata eija pernah makan..mmg sedap.

ibundo said...

salam ayu,
nampak telur ikan tu teragak pula nak makan telur ikan. Dah lama tak makan.

cik pulau said...

perhh akak..
nk puji akak neh. memang bjak amek peluang hupdate blog..hehehe..

ehemmm..
untung la..
ada orang bagi..huhu

Fatin Mraz said...

cayalah! peluang harus di 'grab'..
:)

Kalamhati said...

waah murah rezeki ayu..

KH tak penah mkn lg telur ikan mayong..sedap ek?

cik cek said...

Sedapnya sata....rezeki jgn ditolak....kan kan Ayu...:D

eelobor said...

terliur la pulak bila ko sebut sata

ziraziz said...

betul2..rezki jgn d tolak..lg2 kalau rezki tu ialah sata hehe...

Ati Masrif said...

suka sata jugak

masa ke kemaman kami makan
berpinggan2 tak sedar diri ...heeee~