CITARASA RINDUAN

Monday, October 31, 2011

Entry melompat, bila mereka berkunjung ke Citarasa Rinduan..


Banyak yang ingin ku kongsi tentang percutianku di kampung..

Tapi tulah kan, bila cerita lama… dah jadi basi pula..

So, aku nak syer tentang kejadian petang tadi… sebenarnya kami adik beradik (seramai 5 orang) dah berkampung di halaman tercinta.. tapi tulah kan.. bila dah kumpul banyak yang kami bualkan, sampai lupa nak snap gambar buat kenangan

***********

Mujurlah.. sebelum adik beradikku balik ke USJ, mereka akan singgah ke rumahku di felda sungai sayong, Kulaijaya.. tentu sekali ke citarasa rinduan…

Selalu kalau balik kampung, akulah orang pertama yang angkat kaki awal2 pulang ke rumah… hahahah, (biasalah mak ngah ~gelaran aku~ sibuk dengan kedai makan)




 So, depa kenalah serang citarasa rinduan buat penghilang rindu…


Pertemuan di citarasa rinduan. Mereka nak gak hasil tangan kak ngah jugak.. sabor jerlah..

So, posing dulu ya sebelum makanan sampai


Makanan dah sampai, hingga tamo pandang kamera… chittttt, baik abang long. Kak long, pak su.. menghadap makanan sampai lupa anak2…




Si uda nie, anak dah 2orang.. tapi perangai.. kusss semangat.. hahahhah dia lahap sup tulang macam tamo berhenti ko….



Oleh kerana, kaum ibubapa melahap makanan, mak ngah kenalah jaga anak2 buah.. mari!!! Serbu mak ngah… hahahhah. Ramai pelanggan pun mak ngah boleh layan korang… kekekekkek….  (apron hijau, sponser by petronas)


Dah habis licin??? Em.. mengelat.. siapa tak habiskan, kena cuci pinggan….mak ngah check piring korang ya..


So, makan sudah, bungkus pun sudah… jom…. tinggalkan mak ngah dan pak ngah…, selamat tinggal citarasa rinduan..


PS: pertemuan seperti inilah yang sentiasa menghiburkan daku dan en zalie… bila adik beradikku datang. Semestinya perasaan gembira dengan kunjuan kalian tak pernah berbelah bagi… I love u alls

36 ulasan:

jeBateja said...

wahhh kak....untung tul depa ada kak yg ada kedai makan....terpelihara perut...ahakz

IMANSHAH said...

wah sungguh meriah kome

cucu umie said...

syoknyer..hermmmm

Citarasa Rinduan said...

JEBAT--
hahhahaha... sesekali mereka turun ke jb.. citarasa rinduan semestinya tempat yang wajib di singgahi

cikgu iman--
selamat kembali bertugas cikgu..

Citarasa Rinduan said...

ayie--
insyallah.. ada rezeki kamu pula ya
k.ayu tunggu

~ yus ~ said...

kedai makan di antara Kulai dan bandar tenggara ya?

Pokteh saya tinggal di bandar tenggara..:)

Citarasa Rinduan said...

yus--
ayu di felda sungai sayong...
kalau ke sana, singgahlah ya..

insan_marhaen said...

ya tak ya...best juga kalau dapat baca dan tengok foto CR, lokasi dan pekerja...

Citarasa Rinduan said...

IM--
heheheheh. selamat malam Im dan Ibu suri..
thanks singgah sini

Along Maklong said...

fuyooo..
ayu.. bestnya kalau dapat kumpul ramai2 macam ni kan.. maklong jarang sangat dapat berkumpul adik beradik macam ni.. setahun sekali je.. time raya.. jadilah..

Citarasa Rinduan said...

mak long--
kebetulan adk perempuan ayu yang didamansara bersalin di kampung.. tu yang adik beradik semua pakat turun jb...
sebab adik yang bersalin tu nak berpantang di mersing...

raya aji tak dapat kumpul....
masing2 ada family mmg ada komitment..

hani@debumelukut said...

makan tak pandang belakang yerrr...mesti sedap tu, bila berkumpul lagi lah sedap kan?

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Mesti sedap banget Sup Tulang tu... nyum nyum...

Sari Yusa Ibrahim said...

akak pun seronok setiap kali adik beradik & mak dtg ke rumah, w/pun penat tapi hati puas mengubat rindu...

Ros said...

Salam Ayu,

Bila kita di kunjungi sanak saudara ni kan memang meriah sampai gamat jadi nya,biar macam mana penat sekali pun, hati tetap gembira.

wan habibah said...

huwaaaa... sedap nya.... belanja....

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

seronoknyaaa!!
teringat masa mak akak berkedai dulu.. kalau blk kg.. tiap ptg pasti akan ikut mak akak ke kedai sbb dia berniaga makan dari petang sampai ke awal pagi.. akak salute dengan dia sbb bertenaga memasak masakan panas sorang2 walaupun org dtg serbu ramai2.. kalau akak.. sah-sah dah kelam kelibut jadinya.. hehe..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

makan free lagilah sedap ~hihi

Amy Syaquena said...

bertuah badan dapat makan free hehehe..nanti amy singgah sana dapat makan free jugak x kak hehe..jangan marah na gurau2 je

norhidana said...

msti meriah,msti seronot...
paling best bile tgk adik2 akak mkn masakan akak..msti rasa hepi sgt2 kan

dieya said...

tuh dia.. family reunion di citarasa rinduan! habis licin nampaknya pinggan.. mesti sedap mak ngah masak

Zul Fattah said...

kan best kalau kluarga saya pun mampu buat cam ni? terlalu lama rasanya kami tidak bersama..

JunAina said...

ayu...kalau cam tu balik selalu2 pun tak apa...

NadiRah said...

rindu akak ler..
nad pon bz...
x blogwalking pon...
updte pon x selalu cm dulu..huk3

gadisBunga said...

nak bukak kedai mkn jugaklah cenggini!!! heheh~

*bulan 12 ni saya ke tanjung piai. tak sure lalu kulaijaya atau tak. tapi kalau lalu, saya nak singgah kedai akak. :D

azian said...

kak...
bila laaa nak dtg sini lagikkk...soto satu ek...heheheh

mis u kak...xoxo

ZanaNordin said...

seronoknya kak
kumpul reramai mcm nie...
nak2 adik beradik sumer pakat sporting se kepala...

amboi zizah
kemain lagi mak dara tu..
maintain jer badan zizah erkk kak ayyu

eelobor said...

macam pernah tengok jer salah sorang kat dalam gambar nie.... tapi di mana yer???? emmmmmm

maszmadi said...

bestnyer bila ramai2 ni kan, selalu kalu dah ramai2 ni mmg lupa jerk nak snap pic kan.. so hilang lah kenangan.. huhu

Fara said...

Wah! Syoknya diorang dpt mkn masakan Ayu. Insya-Allah, ada jodoh kita...sy akan jejakkan kaki ke CR satu hari nanti! Nak gak jmpe Ayu dan paling penting, merasa air tangan Ayu! Boleh kan? Hahahahah!

Sunah Sakura said...

seronoknye! nak gak makan masakan kak ayu!!!

cik cek said...

Bestnya....bila lak la kak cek dpt rasa air tgn Ayu...hu hu ..,.

p/s timakasih sesgtnya Ayu call kak cek malam tadi....sesenang nanti kita sembang2 lagi...nice tu knowing u....tetiba teringinnya nak ke CR...

Daddy Ziyyad said...

makcik saya pun ada bukak restoren. Selalu jugak restoren dia jadi port kitaorang melepak ramai rami...meriah!! :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ada rezeki adik senyap2 serbu kedai akak..huhu

Acik Erna said...

seronoknya berkumpul adik beradik..

Mama Miraki said...

meriahnya.....bila adik beradik berkumpul.....