CITARASA RINDUAN

Monday, June 14, 2010

SEMUANYA TAK KENA


Assalamualaikum....

Apa kena dengan aku hari nie...semuanya tak kena....pagi sampai tengahari semua urusan yang aku lakukan berjalan dengan baik..sempurna...Umai tak buat hal, aku pinjamkan sepupu aku yang satu sekolah dengannya...untuk makan, mandi dan aktiviti mainannya menyenangkan aku...

Entah apa puncanya, bila aku kat kedai..masalah bertimpa-timpa,..yang hairannya...order untuk makanan dari jam 3 petang hingga 7 malam...bermasalah..

Mulanya, aku ingatkan hanya salah faham dari tukang order dengan customer...bila aku perhatikan....bila order dah betul...tukang masak pula bermasalah....kita kata nasi ayam masak merah....dimasakkan daging merah.....

Bila aku ambil alih bahagian masakan, dengan aku..aku sekali silap...customer minta mee bandung 5 bungkus...aku tapaukan 3 bungkus....

Sah....telinga aku ada masalah, eik....sungguh ker?.....atau, hati aku puncanya? Pusing-pusing...bila aku fikirkan....sebenarnya, hajatku tak tercapai,bila aku ada niat tapi, tak mampu lakukan...Kuasa tuhan..

PS: nak kena jumpa doktor nie.....

3 ulasan:

JaJa'Z said...

sabar...tenang2kan diri ok..kalau kepala dan badan terlalu penat sometime kita mmg akan hilang fokus..

eqbalzack said...

hehe...kelakar juga baca entry ayu ni...
apa2 pun relaks ok...
permintaan pelanggan perlu diutamakan...

Siti Indrawati said...

salam ayu..apa hajat ayu yg x tercapai lg?sabar yea semoga segalanya berjalan ngn lancar..