CITARASA RINDUAN

Sunday, February 20, 2011

Sikap buruk sangka dan Iri Hati…..

Bismillahirahmanirahim…..

Selamat pagi ahad semua…….

Pagi ini seperti biasa aku akan menguruskan, meyediakan dan mempercepatkan apa-apa pekerjaan  yang perlu dan penting sahaja

Awal pagi, kalau hujung minggu menang tak cukup tangan……..biasanya pagi ahad…customer memenuhi ruang kerusi yang ada

******************************
Syukur…syukur….seperti biasa, sebelum memulakan kerja…selain bacaan doa keatas kesejahteraan pekerjaku, doa pintu rezeki kami mohon dibuka…aku selalu memberi motivasi agar meyerapkan ke hati pekerjaku tentang sikap buruk sangka dan iri hati antara satu sama lain….

Adat kalau mempunyai lebih dari 2 pekerja, pasti terbit perasaan yang menyalahi antara satu pihak dengan pihak yang lain…..

*****************************
Sekurangnya, pekerjaku tahu….aku ingin mereka bersatu dibawah bumbung yang sama….dibawah pintu rezeki yang sama……….agar tidak berbalah antara mereka.


Insyallah………


PS: semoga pekerjaku tahu……aku tak pilih kasih


 

17 ulasan:

ChiLaBaey's Spot said...

Memang sukar untuk menjangkakan sesuatu... Lagi2 di dalam hati masing2... Tapi dengan doa yang diamalkan, Insyaallah semuanye akan diredhai-Nya... Selamat hujung minggu Ayu... :)

Mas said...

moga hari ayu berlalu dengan baik...
insyaAllah, berkat doa ayu..pekerja2 ayu saling membantu dan saling menyanyangi satu antara lain...tiada iri hati diantara mereka....

Cikgu CTE said...

MMg payah hendak memeberikan layanan sama rata...tak boleh terlebih layan akan dipandang lain dari sebelah pihak...macam mendidik anak2 pun sama juga...

Tahniah kerana masih boleh mengawal pekerja dan tak pilih kasih...

Ayuni said...

hm, ader jugak camtu ek sis?

ibuintan said...

semoga hari ini bisnes Ayu berjalan lancar..

biasalah tu ayu, ada saja rasa tidak puas hati, mereka saja anggap majikan pilih kasih antara mereka tapi sebenarnya tidak kan..

eelobor said...

yer...betul tuh ayu. hidup 1 Malaysia

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Betul jugak tu kan Ayu, kena doakan kesihatan mereka selalu.. Sihat dan tak bercakaran sesama mereka, membantu Ayu dgn jujur kerana Allah.

ainnoraini said...

biasa la manusia ayu mane ade pernah rase puas hati...

alhamdulillah... dpt majikan yg prihatin mcm ayu ni...

Amy Syaquena said...

Biasa la manusia memang amaam tue sis tak pernah rasa puas hati , nasib la dapat majikan macam ayu nie kalau tak hai hai bye bye la jawabnya..

Dearie Pearls said...

hi kak..

selalunya perasaan iri hati pasti akan terbit. Lebih2 lagi kalau dia terperasan dirinya seperti di pinggiran..

Kalaulah pekerja2 tu tahu bahawa dorang punya majikan yang baik hati, pastinya mereka amat berterima kasih..

Insan Marhaen said...

waa..bagus tu. berdoa sebelum mulakan perniagaan.

mama maman said...

kat mana2 pun ada dugaan dlm PHD nih.... mama yana sakit hati pun psl nih la jugak... stress kalu nak layan so ignore je...:)

zeqzeq said...

Ayu baik hati , baik sangka juga ni.

akuanakpahang said...

Salam, semoga apa yang kita laksanakan penuh dgn kejujurannya pada Allah selamat maju jaya didalam bidang yang diceburi.
New Entry "Masjid Al-Khalidiah di Sungai Petani ( Masjid Siti )"

Kakzakie said...

Ayu.... Allah melihat kejujuran yg kita curah pada siapa juga. Tak perlu bimbang, insya-allah segalanya berjalan lancar...

Eyrique Ettiqaz. said...

mudah2an rezeki akak makin melimpah ruah..

azzey said...

Doa yang baik itu adalah permulaan yg baik utk kita semua setiap hari