CITARASA RINDUAN

Tuesday, February 22, 2011

Tahun Ini bukan Tahun Lompat......

Bismillahirahmanirahim…….
Selamat pagi selasa sahabatku semua……

Hari ini, dah 22 Febuary 2011..baru ku perasan tahun ini bukan tahun lompat..korang tahu tak apa yang dimaksudkan dengan tahun lompat??

Aku agak kurang arif, hanya tahu tentang bulan febuary yang 4 tahun sekali ada 29 hari sahaja…itu yang menjadikan pada tahun tersebut pengiraan hari pada tahun tersebut lebih dari satu hari menjadikan 366 hari ..
Betul tak pemahamanku itu??
***********************
Sebenarnya,. Semasa berFB..sahabat fb menanyakan tentang sambutan hari ulang perkahwinanya pada 29 Febuary …dan jawapannku..sambutan diraikan pada 28 Febuary atau 1 Mac…
Betulkan???


PS: sesekali berkongsi pengetahuan dan ilmu…jom……






4 ulasan:

cik pulau said...

hoho..
bukan ke diorng sambut bufday 4 thn skli???
lalala~ ^^,

Kakzakie said...

Assalamualaikum Ayu,

Jimat juga kalau 4 tahun sekali sambut. Tapi sebenarnya tiada apa makna sambutan kalau kebahgiaan tak de. Yg penting kasih sayang sentaisa berlegar di alam rumahtangga yg dibina. Tahun ini 28 hari je....

sicKo^ said...

kau sambutan buat 4 tahun skakli pun best gak.. Tapi bila nak buat tu, buat yg GRAND nyer..

CT NoArIzAh ArIs said...

Nak senang raikan aje ikut bulan x kiralah nak buat berapa hr bulan asalkan masih dlm febuary.. klau bfday dpt kumpul ramai2 yg lahir dlm bulan yg sama lagi terasa meriah.