CITARASA RINDUAN

Friday, November 18, 2011

Diet menjadi, turun juga akhirnya....


Ingat lagi entry ini??

Syukur alhamdullilah.. nampaknya membuahkan hasil yang bagiku amat membanggakan.. 4 hari berlalu, dengan menu tersebut berat badan En Zalie Berjaya turun sebanyak 2.52 kg…

Rasa lega… jadi, aku teruskan menu diet tersebut.. hanya tukarkan sedikit menu yang agak berat dari ayam kepada ayam sop bening kosong yang hanya dititik halia dan sedikit garam.. lebihkan sayuran… 

Isteri manalah tak rasa lega, bila yang tersayang menunjukkan kesihatan kearah yang positif kan???



PS: dapat juga buah delima yang besar dan merah isinya.. sebiji RM10…. Yes!!!, entry sebelum ini klik sini


15 ulasan:

PCL said...

alhamdulillah kalu diet utk kesihtan en zali menjadi..tmpg gembira n nak gak tau apa rasianya..

Citarasa Rinduan said...

PCL--
klik entry yang ayu dah link kan..
terima kasih kerana singgah sini

Fatin Mraz said...

good to hear dat.. keep it up! ;)

Lelord said...

akak pun slalu buatkn najlaa sup just titik bawang putih, hiris halia..no minyak2.carrot dan celery wajib huhuhu

Citarasa Rinduan said...

fatin-
syukur.............

lelord--
kak.. bagusnya kak dah mulakan masak menu yang baik2 untuk si kecil......
tahniah

jemarisuri said...

alhamdulillah...

Acik Erna said...

Assalam Ayu..nak cari jugak elima isi merah ni..acik suka makan

Iza Teratak Usang said...

Assalam...
Mahalnya delima...
seumur hidup, beli delima paling mahal 1 biji RM5 je..
skrg ni dah murah rasanya. baru2 ni beli 3 biji RM5....1 biji RM2 je..

Citarasa Rinduan said...

JS--
syukur

acik--
waalaikumusalam kak..
mari sini ayu tolong kopekkan.. hehehe..
siap suapkan tau

iza--
waalaikumusalam
kemarin ayu beli 3 biji rm 10..
sure kamu duduk dikawasan yang banyak buah2...sangat murah..

azieazah said...

Tahniah.
Usaha yang memberikan hasil itu pastinya bukan sahaja semata usaha, tapi juga kerana kasih sayang yang padat kan? kan?

Citarasa Rinduan said...

kak azie--
of couses...............
hehehhe

Yatie said...

Assalamualaikum Ayu,
syukur alhamdulillah, akak tumpang gembira dngn perkembangan terbaru dari Ayu sekeluarga terutamanya En Zalie...akak suka delima yg merah mcm ni, mmng mahal sikit tapi puashati..rasanya pun lagi umphhhhh...

Daddylicious said...

ni pun sedang giat berdiet...hehe

Citarasa Rinduan said...

kak yatie--
waalaikumusalam...
syukur.. terima kasih kak atas doa2 dan kata2 semangat...

kan...bila dapat yang merah.. pasti manis

daddy--
wah... terbaiklah..
good luck

Liza said...

salam ayu...Liza ni xjadi2 lagik berdiet....bila nk mula tak tau la....hissshhhh ssh betul