CITARASA RINDUAN

Thursday, November 3, 2011

Raya dah dekat, Korang dah mula mencari ker?




Aku dah beli daun ketupat

Korang sudah ker??

Sebenarnya aku tak kisah kalau dapat ketupat segera, ketupat palas ker.. semuanya aku balun.. tapi memandangkan tekak en zalie hanya menerima ketupat yang asalnya dari daun kelapa….

Turutkan ajer..

Sayang suami kannnn


(hadiah hari lahir??? Eh.. acah jer... yang penting kalian sentiasa sudi bersahabat denganku, itu sudah memadai)

37 ulasan:

azam said...

hehehe...rajin ketupat raya haji

azam said...

hehehe...rajin ketupat raya haji

Gee® said...

waaa...boleh la k.gee beraya umah ayu mkn ketupat yer... k.gee nk buat nasi tomato jer dengan opor daging

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak tak beli apa pun lagi.. sabtu ni cabut balik kg.. hehehe..

Munnafendy said...

rajinnya akak buat ketupat..mak kt kmpg masak ape ntah le...hehe

pB said...

tahun ni tak beraya haji sebab ayah baru jer meninggal dua minggu lepas

bujal X said...

tak plan nak beli apa lagi~he~~

kakcik said...

Kakcik tak ada sediakan hidangan istimewa untuk raya haji ni. Dengar lagu raya di radio pun kakcik boleh terpinga2 mulanya... :(

Yan said...

My Mommy mai sat lagi.. Bawak daun pisang. Kami nak buat berasak..hee

kakchik@ella said...

Akhirnya berjaya jugak KC dtg ke blog ayu ni. Byk kali cuba tapi "Blog not found".

Sib baik KC gigih. BTW, KC malas nak masak raya ni. hihihi.

Ati Masrif said...

amvoii..kak yan tu yg tak tahan
burasak!!

ayu, kami tak sambut beria2 raya haji
maybe masak simple je :)

ibu muslim said...

dh start cuti raya smpai mgu dpn.. tp klntan hjan ler...

tun_telani said...

kak ayuuuuu~~~~~~~~~~~ tun x de mood nk raya.. tahun ni raya dikelilingi hutan bintulu.. sob sob sob..
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mamaNoriz said...

sambut sama meriah cam raya puasa kak ek...

bagus lah akak ...
tu yg hubby makin sayang... ;)

Zaliedana said...

Kak Ayuuuu,nengok pic nih watkan xsabao nak mkn ketupat,xsabar nak blk kg..

siti murni said...

Raya haji ni nak tolong mak bonda buat ketupat jugak..tapi tak guna daun palas..terus dari 'pelengat' @ bekas kukus...cuba lain dari yang lain pulak..entah jadi entah tidak

bila birthday nya ayu...?

JunAina said...

ketupat palas sinonim dengan orang perlis tapi aina hanya pandai makan...raya ni belum ada menu khusus.

Cik Ecah said...

hamboi owner CR posing dgn daun kelapa yawww hahaha ;p

Fara said...

Sy blk kmpg kot. Mls nak mencari2! Hahahaha!

gedek! said...

dah lama tak jumpa org guna istilah 'acah aja'

eqbalzack said...

yeayyy! raya dah dekat...bestnya cuti. hehe

eelobor said...

Insya Allah, malam esok akan bertolak balik ke KB

nyanyisunyi said...

akak tak cari apa2 pun sebab nanti nk balik melaka...biasanya mak mst buat ketupat dgn daun ni..

missbby said...

kita balik umah mak abah je...tolong diaorang jer..

Izan Ishak said...

izan pun balik umah mak kat selangor esok...mak beli daun ketupat nnti sbb anak2 semua balik...

Fatin Mraz said...

belum..hehee

Along Maklong said...

rajinnyaaa..
maklong tak buat apa2 kut..
duk umah.. makan tidor jelah.. huhu..

Daddylicious said...

nampak kiut pulak bila ayu pegang daun kelapa tu...hehe

Acik Erna said...

assalam ayu..tahun ni tak plan nak buat ketupat..rasa macam tak rajin pulak..

cik pulau said...

raya ni mak tak buat ketupat.. sebab sume abang and akak2 xbalik raya kat umah..
huhuhu..
first time raya tanpa diorang..huwaaa~


pssst. esok 4 nov.. lalala~

~ yus ~ said...

raya haji jarang buat ketupat daun ni, biasa ketupat segera aje....hehe

anyss said...

Assalamualaikum,
Waaaaa meriahnya raya kalau ada ketupat

Queenie said...

akak pun suka ketupat daun kelapa...
ori gitu...kan?
tp kalau kasi ketupat balut plastik pun balun jugak...

munna said...

takde buat apa2 pun raya ni ayu....balik rumah mertua ...mil munna dah buat ketupat palas....

: husna : said...

wah..sodapnye ketupat..wuhuhuhu...tak balik raya...sedih2

jeBateja said...

kak...ketupat nak 5pcs...kuah kacang nak sekilo....bungkus semua ye kak....ahakz

Sari Yusa Ibrahim said...

akak nak cari yg dah siap kat umah Ayu jer, hehe