CITARASA RINDUAN

Friday, November 18, 2011

Dah raya cina............ Yes!! dapat limau..


Sila jangan terpedaya… limau tu aku beli sendiri… bila beli buah-buahan mulalah.. tangan cok gatai tunjuk sana sini..

Tapikan, sebagai perniaga.. semestinya akan berkotak2 limau mandarin akan ku perolehi,. Agar perut aku dan pekerja citarasa rinduan tak alami gastric yang melampau.. kita hulur-hulurkan pada pelanggan citarasa rinduan..

Orang memberi kita merasa…. Kan???




PS: buah lai, aku suka potong kecil2 bubuh asam boi.. korang cubalah.. masukkan ke peti ais, bila lapar boleh makan… rasanya masam manis.. nyamii

Selingan~~ salam penghulu hari sahabatku…

27 ulasan:

missbby said...

wah gitu eh cara nak makan buah lai, letak asam dulu eh..

Citarasa Rinduan said...

miss--
morning..
cuba ya. nie resepi utk tekak ayu.. hehehe

Liza said...

salam ayu...aiii xkan makan tak huluq kat sini sikit...org sini dok terliuq ni.....jap nak lap ayaq liuq....hihihhi

Citarasa Rinduan said...

k.liza--
wasalam kak....
ahaks... mai sini ayu suapkan....

eelobor said...

tak pernah lagi makan buah lai ngan asam. selalunya bila potong2 letak dalam peti ais dulu. bila dah sejuk, baru terasa segar jer nak makan

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
cuba..
tak menyesal.. sedap

wan nurul hezrina said...

wah ada resipi paling mudah.buah lai asam boi.hehe..nnt leh try ek kak

Yan said...

i suka sangat buah lai..best.juicy..

al-lavendari said...

saya suka makan buah lai yang orang dah potong, sebab malas nak potong sendiri .. hehe

Citarasa Rinduan said...

wan--
cubalah dik....

kak yan--
tekak kita sangat sama.. hehehe

uncle--
ahakss.. like mg hubby.. suka makan bila saya potong, bila saya tak potong sampai kecutttt.. heheh

gadisBunga said...

dapp!! tapi buah lai buleh buat saya batuk. kalau taruk asam agak2 boleh hilang tak batuk tu? heheh~

Citarasa Rinduan said...

GB--
hahahhahah......
ala.. siannya kamu
jgn!!!
bahaya

bujal X said...

makan banyak sangat nanti batuk~~he~~

wan habibah said...

tu limau kecik2 ke? sedap wooooo.. me suke

ady said...

as-salam
banyaknye limau..sedap buat jus limau..

miloais said...

selalu makan gitu1 aje buah lai...
thanks ayu - bagi resepi camne nak makan buah lai kasik sedap!

cinnamon.com said...

pagi2 dah terasa masam lidah ni...emm

abah khalisha said...

Lambat lg raya cina..

cik cek said...

Kechur2 air liuh tang mkn buah lai tu Ayu...he he...tetiba rasa nak makan sekarang jugak...adoiai! nak kena p beli buah lai la dulu...he he..:D

Munnafendy said...

wah sedap ke kak makan buah lai dgn asam boi?? kena cuba ni..hehe

Oh Oeya said...

Jus pun sodappp ;-)

diana said...

dulu saya pun but gitu..tapui sekarang tak dah..
doktor pesan jangan makan asm..:(

Diana @ Melley Mey said...

akak suka makan buah limau... sedap.. meh nak ckit.. ;)

makdara TERdiva said...

Assalamualaikum ayu..

tak berani mkn limau byk2..batuk kungkungkung..tsk..tsk..

Ros said...

Salam Ayu,

Kak Ros dok telan air liur ni....Semua jenis limau,
memang Kak Ros suka...buah lai tu pulak Kak Ros tak besa lagi makan lagu tu,nanti boleh la try....

IMANSHAH said...

saya suka lomau jebo..tau dak?? kat kelantan zaman kecik memang femes

Niena Pengembara Ilahi said...

nk try gak la.. kt sni slalu dia buang2 buah lai, nk mkn sebijik cenggitu pn niena xsuka...


p/s:hampir terpedaya..siap nk carik kalendar lgi tdi..huh