CITARASA RINDUAN

Wednesday, November 9, 2011

Tengahari kita layan??


 Layan time gini.. peeh!!! Memang sesuatu yang mengasyikkan…. Kannnnnnn….. 





PS: (gambar time dikampung), bila kat sana baru dapat makan aiskrim Malaysia, kalau kat sini susah nak cari ooooo.. EH!  Tempat korang ada jumpa tak??


Selingan~~ tamo ber `wordless wendesday!!!`


25 ulasan:

Daddy Ziyyad said...

tengahari layan aiskrim, lepas tu tidoooooo...best!! ~haha

Woofer Storm said...

lama tak makan aiskrim ni..heee

**kalau makan pasti ingat zmn kank2 dulu..heheee

Yan said...

i suka kalau ais kerim yang bubur kacang ijau tuu,..lemak bersantan..

Yatie said...

uwaaaa...tetiba teringat masa kecik2 dulu, suka betul makan eskrem mcm ni...mak akak wat pelbagai rasa, skrng dah tak jumpa lagi..kalau buat pun anak dah tak berapa nak makan...huhuhu..

Izan Ishak said...

kat sini takde...kalau balik umah mak izan, makcik mmg bisnes nih. sekali cucu sedara dia nak beli seringgit... banyak ringgit pulak yg dibungkuskan...

sedap makan time cuaca panas2 kan!

kakcik said...

Dah lama tak jumpa eskrem Malaysia. :)

cinnamon.com said...

tengah dahaga ni...!!lama tak buat aiskrm malaya ni..anak2 tak boleh mkn atau minum ais,lelah...

JunAina said...

ais krim malaysia lebihan bubur kacang selalu jugak jadik kat rumah...jirannnnnn...hehehehee...

Zana Nordin said...

memang BENDA wajib cari kak kalau balik TENGGAROh
pastu borong mcm 10 orang yang nak makan...

sedapppnyaaaa
paling suka beli yang asam boi, kacang hijau and milo....nak2 kalau pekat2...adeh!

missbby said...

sedap dan sejuk..lagi2 cuaca tengah panas nii

cik pulau said...

eskrem msiaaa..
waahhhh..sedaaap

miloais said...

lama giler tak makan eskrim malaysia ni...
nak buat bukan tak bleh...
tapi abg ajim tak berapa bleh makan...
nanti batuk plak!

gedek! said...

Ooo... macam ni ke rupa aiskrim malaysia?

uncle biasa dengan aiskrim eropah je...

hehe

kasih suci said...

kadang2 kalau ada asam lebih memang kasih selalu buat aiskrim malaysia ni...time panas2 memang syok layan aiskrim camni..lgpon bukan susah pon nak membuatnye...

CT NoArIzAh ArIs said...

Ayu kat taman sy ni masih ada jiran yg jual eskrim ni...tang perisa asam boi tu yg tak leh tahan tu..clap clap..

bujal X said...

saya buat sendiri~~perisa milo tabur! keh keh~

wan habibah said...

aiskrim malaysia... sedapnyaaaaa

diana said...

saya malas nak buat2 gini..tak de sapa nak makan..hehehhe..

Fara said...

Mak aih!!! Sedapnya! Sedapnya! Sedapnya! Mana nak cari g nie?

Arizakiah said...

Kalau ada bubur kacang lebih, akak memang selalu juga buat ais krim Malaysia....anak-anak suka ais krim asam boi.....mmmmm...cedapnya.....

NURUL AINI NORAZMAN said...

lama dah xmkan ais krim msia ni,.=p

bersama kak Es said...

masa kecik2 dulu petang2 rumah asape ada joi eskremm malaysia ni mmg jadi tumpuan. Dulu seposen jeee kann.. sedap lak tu :)

Queenie said...

akak selalu buat...
masak santan + gula melaka, kdg lebih2 bubur kacang tu...tambah santan lagi sikit (lebihkan santan), sedap woo...

kalau nak wat aiskrim bersantan, kena campur tpg jagung sikit, tak kalu rupa santan tu kasar2 bila beku...

(siap tazkirah lagi ni) hehe...

amboi umai..mcm dok bayangkan isap puting botol jer....

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

perghhh...bestnyer aiskrim malaysia time kecikk2 dulu 5 btg rilek jer boleh habiskan

Mamamya said...

akak dah lama x makan eskrem ni ayu...sejak fiqa ada semput mmg payah nak dapat peluang makan eskrem...redha je lah.