Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Monday, November 14, 2011

Aku,isteri, ibu, majikan, blogger dan dot..dot…

Tajuk alahai… macam2 aku kan……bilalah aku akan berhenti bergelar blogger? Mungkin hari ini, mungkin esok2.. belum tentu atau jawapannya Ya…Wallahualam…

Opss. Sebelum tu, terima kasih kepada teman2 yang bagi cadangan, petua untuk masalah awal pagi tadi, syukur.. dan baik dah…. So, hari nie aku puasa makan2.. kita minum oat, enlen, air masak jer..kalau tenaga rassa kurang, makan coklat…. Hehehheher

Berbalik pada taujuk (entry nie agak panjang, kalau kurang menarik, tak payah baca tak apa, kalau baca korang pasti siapa blogger Citarasa Rinduan yang sebenar…

Aku
Siti Ruhayu Rahman, kadangakala aku rasa aku macam mimpi, rasa tak percaya bahawa orang tiak AYU tu adalah namaku sendiri.. (selalu bayangkan orang lain), sebagai contoh kalau aku pakai tudung, dok bayangkan akulah model tudung macam Wardena..  siap pejam mata lagi.. hehhe, tapi ku sedar diri.. walau aku tak cantik pun, di cermin itu adalah aku…

Isteri
Ingin menjadi isteri yang solehah pada suamiku tercinta, mengharap yang baik2 buat dia… hari2 ingin masak menu sihat buatnya.. moga cintaku hanya mekar buat Mohamad Razalie Hamis sahaja.. Amin

Ibu
Sekejap aku jadi doctor, sekejap aku jadi guru, sekejap aku jadi ustazah siap ajar mengaji Al Quran. Macam2 aku nak buat untuk anak daraku, Cuma kadangakala aku mudah menjadi garang kalau Nur Umairah kurang mendengar kata.. (ala2 ibu tiri.. huhuhuhu)



Majikan
Senang berinterasi dengan pekerjaku, selalu tiak pekerjaku sayang… (beli jiwa mereka) tak suka marah2… tapi sekarang aku dah pandai marah mereka jika mereka buat kerja tak betul….(aku dah kurang sabar)
Walau aku majikan, aku jua adalah tukang masak disitu, jangan gelar chef ya,.. sebab aku tamo jadi macam anak chef Wan.. (takooottt)

Blogger
Suka kawan2 singgah sini membaca coretanku, tapi aku kurang masa singgah dan BW ke blog kalian, suka update blog ikut masa luang yang ada, selalunya hasil pengkongsian aku dengan kalian pasti melegakan hatiku, contoh.. jika aku sedang marah,.
Pasti dengan komen kalian aku akan tersenyum sipu…. Maaf teman2.. aku update blog terus of PCku.. itu yang buatkan komen anda aku tak dapat reply..

Dot..dot
Kadangakala jadi driver untuk suamiku, kadangakala aku jadi supermak untuk anakku, kadangakala aku jadi anak menantu yang serba serbi nak buat yang terbaik untuknya, dan kadangakala aku menjadi jururawat untuk mereka semua…
Dan kadangakala aku nak jadi jurulatih sukan…. hahhahahha


PS: jangan jadi pensyarah untuk En Zalie, dia tak suka kena bebel!! hehehe

34 ulasan:

Hudalatip said...

wow! ayu hebat gitu..hehe supermak yeay!

uncle gedek said...

berhenti yang lain, jadi blogger sepenoh masa!

ada bran?

Hanis Azla said...

yang pastinya, ayu seorang wanita yg serba boleh.. tahniah yer..

Gee® said...

ahai...hebat gitu!!

Kakzakie Purvit said...

Macam supermak Ayu... capat-cepat buat itu-ini dah tu rilex je... buat macam tak ada benda. Hebatkan wanita bernama Ayu ini...:)

fatma syahidah said...

ayu adalah seorang wanita yg solehah,seorang isteri adalah tunggak kejayaan suaminye..ibu adalah idola kepada anaknye...majikan adalah ketua bg pekerjanya..berbloger adalah pengisi masa lapang bg masanya..insyaALLAH kita sama2 menjadi diri kita yang sebenarkan...no hipokrit,no prejudis..

sekadar satu coretan said...

mmg hebat...
yg penting ikhlas kan ayu..byk pahala nanti tau...

Lydia Miza said...

chef hebat...bg resipe mee bandung dan cara buat nasi pataya ye akak syg..adik tak pandai sumbat nasi dlm telur tu.selalu pecah

Anonymous said...

Wah ayu supermark. Semoga bahagia dgn dunia kini. Hehe

maszmadi said...

macam macam kak ayu ni kan.. hehe woman is the best..

miloaiskurangmanis said...

banyak betul jawatan ayu ni....
iols bleh bayangkan tahap kepenatan tu!

munna said...

ayu mmg superwoman lah.....

norhidana said...

wanita zmn skrg nih kak mmg serba boleh,sume keje kene boleh bt...sbb kite tak blh nk hrpkan suami kite je.. sbb kite pun kene sama2 susah payah bina keluarga...

ahak2..skema je ayat dana

cik cek said...

Sememangnya Ayu super women....:)

Akak Kembang said...

Superbmak nih...

Unknown said...

ni baru betul2 wanita kebal nih..heheh

wanita mutalib said...

Akak nak novel apa....cakap ja........jgn lupa bg alamat nnt ita pos hehehehee.......

mamaijat said...

...mamaijat doakan ayu sihat untuk terus jadi SUPER gitu..insyaallah..

...rasanya ramai wanita yang bersituasi gini kan....semua atas bahu kita,'WANITA'....

...buat kami para guru..tambah lagi selain yang ayu dah buat..kamilah pegawai kewangan,polis trafik, pemandu ambulance,bibik tukang basuh berak kencing yang ;ter..' kat kelas,juruLETIH sukan, permainan,persembahan..& 1001 kerja lagi...ha ha ha ..cakap pun x guna x lama lagi ambik ko..kerja 9 jam!!!!!!
...cuti banyak??sape kate....cuti2 pun ada panggilan tugas juga!!kata orang Disember cuti..ha ha ha... cubalah tanya para guru....ada ke sepangjang Disember mereka benar2 berCUTI???
...papepun...syukur,kami masih ada jawatan..dari mereka yang kuar2 dr "U" dgn DEGREE tapi masih tanam anggur....kan!cian anakku....

Kella said...

apapun... saya sayang akak sangat..!

JunAina said...

apapun sebai isteri, mak, anak dan bos kitalah yg terhebat...

ekabukanmakcikkau. said...

eh eh ayu apaaaa . hahaha , boleh jadi memacam eh? supermama lah ni? hehhee

Kalamhati said...

wnoderful n bionic woman ni..kagum dgn seorang yg bernama AYU ni..=)

Yasminhamid said...

senarai kita lebih kurang sama kan.. hihihi.. cuma saya tak ada pekerja utk dilayan... hihihi.. hidup ayu.. super gitu..

Fai Nardir said...

wah, kak ayu memang SUPER segala2nya lah...ni yg buat fai semakin teringin nk pi jmpe kak ayu kat kedai akak ni... hihi ;)

eelobor said...

supermak limahhhhhh

Iza said...

Assalam..
Wahh....wanita hebat ni..
Kunjungan dari Teratak Usang.
http://azilas.blogspot.com

Unknown said...

Ayu memang super woman...serba boleh..teruskan dgn semangat jati mu dear:)

Unknown said...

kak saya sorng nie mmg hebat...

Azian Elias said...

senang cakap, we r superwoman.

Acik Erna said...

ayu memang boleh jadi supermak..serba sebi boleh..

Ros said...

Salam Ayu,

Wah....hebat nya Ayu ni...Kak Ros pun tak boleh nak jadi super women macam ayu ni....memang hebat lah..

fatin said...

n3 begini buat kami blogger lebih mengenali.. =)

jeBateja said...

ooo...saya panggil kak ayu ni...SUPERKAK lah....ahakz....boleh gitu....ahakz

mummyrinazone beauty said...

mmg akak superb.sik tak tambah pelajarker aper2 lagi..2pun nampak dah banyak.kak yang kes anak chef wan tuh mmg memalukan kan?memula suka ngan chef riz2 tapi bila kes2 jadi terus tak suka.mmg nampak ape2tah dier2