CITARASA RINDUAN

Sunday, November 13, 2011

Ginilah kalau tak ada kawan....

Sebenarnya, dirumah aku dari semalam ada 3 keluarga besar datang bersinggah.. maksudnya ada dalam 8 budak2 sebaya umai..

Memang meriah lagi2 kalau kebanyakkan dari kanak2 adalah lelaki..

Rumah dah berselerak, tak apa janji diorang happy..

Yang menjadi masalahnya, anak daraku si Umai… dari semalam tamo mandi… dari semalam tamo makan.. hanya tahunya bermain2 dengan mereka….

Bila tidur malam tadi, kenalah aku cari nasi putih kerana umai dah lapor sangat, lepas tu 2 minit jumpa tilam dia terus tidur tak sedarkan diri..

Alahai budak2….. ginilah kalau dapat kawan…


PS: perlu hadirkan diri ke 2 majlis kawin.. satu di utara, satu di selatan.. malam, ada majlis cukur jambul cucu pelanggan citarasa rinduan.. (pokoknya disini, janganlah aku terambil nasi udahlah) hilang dietku… huhuhuhu..

14 ulasan:

Queenie said...

tengok gambar ayu mcm ok jer...

naper nak diet?

Scarlett O'Hara said...

Minggu ni mmg terpaksa langgar pantang berdiet sbb banyak undangan dinner.

Acik Erna said...

Ayu..kalau acik pun..selalu TERambil nasi..he he..tak boleh tahan bila dah pi kenduri tu ayu..

Mama Hanim said...

mmg mencabar tu ayu diet di musim raya n byk kenduri cmtu kan..

eelobor said...

gitulah anak aku bila balik kampung. situasi yang sama jer. sebab dok KL nie, balik dari umah pengasuh, dok dalam rumah jer lah. takde kawan. sbb tu bila jumpa geng.... punya lah tak henggat dia main

gadisBunga said...

budak2 mmg seronok sampai tak igt nak mkn kalau jumpa kawan. sekali sekala kan.. :)

Liza said...

anak2 liza pun kalau blk kpg, diaorg xmkn pun xpe....janji dapt main...hihihih

Niena Pengembara Ilahi said...

budak2 ni kalo jmpa kawan2 cmtula..mmula malu dh lelama jdi baik.. tpi bla lama sikit je jdi baik mereka gadoh...

noraliza said...

kalo amik nasi pun takpe..tapi xmu banyakk.hehe

Rtp Farra Arisha said...

itulah ragam2 anak kecil kan, akak? hehe. diet jangan tak diet! :))

Daddylicious said...

itu perangai semulajadi kanak2...sabar je la...:)

azieazah said...

Boleh bayangkan kemeriahan si UMAI. Keseronokan dia. Wahhh pastu letih tidor tak sedar diri dah.

AYU, kalu takut diet spoiled, makan lauk jer lah.

msredcheesecake said...

msred kalau lepak ngan kawan lain plak, makan tak hengat....hehhee... budak kan camtu, main je...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

uik..sampai takmomandi ke umai?klu jmpdik qila camner lah agak nyer umai..hehe


akak diet smpi tak mkn nasi????hahahaha...hebat nyer.gigih tu.