Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, November 17, 2011

Konvokesyen Umai, ada perkara yang berlaku sebelum itu...


Konvo umai jam 9 pagi…

Sebelum tu.. nak tayang umai dengan hadiah saguhati dari pihak tabikannya.. (gambar umai dengan pengarah Felda aku tak dapat nak kongsi, nanti2 jerlah..)



Umai baru 4 tahun, ada 2 tahun lagi nak bersekolah tabika.. awal sangat aku hantar dia kesekolah.. harap2 anak aku tak bosan, atau aku tukar  jer umai ke sekolah PASTI.. nanti aku fikirkan…



Sebenarnya, awal pagi citarasa rinduan tak ada Karen.. orang kata aku tak bayar BIL.. eik!!! Tak apalah.. peduli apa orang nak kata.. yang pasti aku kena siapakan memasak untuk lauk tenghari..

Aku cepat2 ke rumah.. bawa segala bawang2.. blander 5-6 jenis bumbu…

Siap……. Aku terus masak, Karen tak ada, aku pun boleh masak….. kannnnnnnn…..

*************

Syukur, jam 9.15 pagi aku siap masak lauk pauk, umai dah siap dengan berbaju kurung… aku terus salin baju kurung………..

Mujur majlis belum dirasmikan.. jadi aku tak terlambat…..

Macam biasa, aku jadi jurufoto… sebab guru besor kawan aku.. (hehehe.. aku punya geng makcik2.. tak kisah pun.. sebab aku suka berkawan)

Jom lihat gambar mereka… buat kenangan mereka apabila besar nanti… 






PS: senyum lebar umai dengan cenderhati dari sekolahnya… budak2.. memang suka dapat hadiah..aku pun suka gakkk.. hehehe

Selingan~~ syukur elektrik dah kembali beroperasi dicitarasa rinduan jam 11 pagi.. rupanya, ada wayar yang terputus di kotak fius… 

29 ulasan:

Cik Ecah said...

bulat muka nak k.ayu! :D

wahwahwahhh hebat k.ayu didapur...xde api pun blh siap itu ini kan :)

IMANSHAH said...

saya dulu tak sekolah tadika..percaya dak

Oh Oeya said...

Alaaa.. alaaa.. comeiii Umai..

'awal sangat aku hantar dia kesekolah..' .. pendedahan awal baik Ayu :)

Hadiah!! aii pun sukerrr hik3 :D

Lydia Miza said...

cekap kakak kesayanganku ni.laju jek dia blander brg2 tu kat umah..hihi.umai hepi sgt..tgk gmbr mereka ramai2 pun nmpk sgt hepi

Unknown said...

heheh...awl yer umai pi sekolah tabika.. tpy ayie ase mcm lgi elok anta umai pi english taska sebb nowadays, pntg juga BI walaopon nty umai sekolah akan bljo almost in bm.. pndpt ayielh..hehe sebb nowadays, bg ayie pntg english tu .

Unknown said...

c,ecah--
berdesuuuuut kak pi belander... nak uruskan umai lagi.. hehe

cikgu--
saya percaya..

oh oeya--
takut gak umai boring, asalnya kak tak ada masa nak uruskan dia dirumah...

lydia--
mereka happy kan??
ramai dapat sijil untuk 6 tahun....
umai lambat lagi

ayie--
jauh dik, dalam 1 -2 jam perjalanan ke sekolah yang ada pembelajaran english..
kak nk sangat hantar umai ke kulai..

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

hehe, mati2 ingat Umai nak msuk djh 1 thn dpn.. siap komen kat fb lagi,, kih3

munna said...

wah.. wah...comel2 semuanya.... umai ikur t muka en. zalie ke Ayu... bulat dan comel2 je

cik cek said...

Tahniah Umai...sukanya dia...mak dia lagi suka kan...
Sian Ayu...pedulila apa org nak kata...janji kerje kita bereskan Ayu...

SITI NOARIZAH ARIS said...

bILA TGK ANK ORG KONVO TADIKA TERINGAT2 ZAMAN ANAK2 TADIKA DULU MEMANG BEST BILA TGK MEREKA MENARI ATAS PENTAS TIME TU TERFIKIR..BERBAKAT JUGAAAKK ANAK AKU !!

SEKARANG DAH LAMA TAK RASA PENGALAMAN MCM TU PASAL REZEKI AKK ANAK DUA ORANG JE ITUPUN SEMAKIN TAHUN SEMAKIN BESAR HATI LAGILAH BERTAMBAH RISAU.

Unknown said...

:) muda lagi nih

masih jauh perjalanan hidupnya
berilah didikan paling sempurna yang kita mampu terutama didkan agama

susah menjaga anak perempuan ni, lebih susah dari menjaga kerbau sekandang

wanita mutalib said...

tahniah umai..
alahai comelnya dia :)

Zana Nordin said...

cute umai berbaju kurung siap bertudung

ala kak ayu
batrice pun sebaya umai..4 tahun dah masuk sekolah..
if kak ayu tak nak umai boring utk tahun dpan...gantikan sekolah dia....coz' bila lain sekolah....lain cikgu...insya allah, lain kawan2 and cara pembelajaran..yg pasti lain suasana...so, sure umai tak boring punya..

batrice pun akan tukar sekolah....
coz' tak nak dia boring belajar benda yang sama

Ros said...

Salam Ayu,

Kak Ros kagum la ngan Ayu ni...dalam dok kalut2 tu dan lagi nak pi majlis kat sekolah,pas tu sempat lagi ambik gambar semua...

Unknown said...

tahniah umai..

sejuk tgok dia senyum tu...

gadisBunga™ said...

gembiranya umai!! tahniah!

utk akak pun tahniah jugak sebab berjaya berkaren balik. kehkehkeh!

miloaiskurangmanis said...

comelnya umai tersenyum manis!

tak jauh ye kedai ayu ngan rumah???

Iza said...

Assalam...
Seronoknya dia...dapat hadiah..

Zul fattah said...

haha.. dah sekolah rupanye umai.. erm.. banyak dia dpat hadiah..
baguslah..
budak2 ni, akak kena puji selalu, baru dia bersemangat utk belajar..

Unknown said...

cutenya Umai....

budak2 mmg seronok kan dapat hadiah, tu yg senyum lagi cute tu..:)

Daddylicious said...

mulut org mmg begitu suka2 jer nak cakap apa...

Ce'gu JAERA said...

alalala.. comelnya umai tu kan dengan posing nya,... semoga dia membesar menjadi anak2 yang bijak pandai..

eelobor said...

tadika depan umah aku nie, dia punya majlis graduasi punya lah grand... perghhhh

Azian Elias said...

come tul umai..

anak i pun start sekolah at age of 4.. alhamdullilah ok je..

Cheq Sue said...

kiut tol la umai ni...siap ada lesung pipit lagi..

azieazah said...

Tadika sekarang dah canggih. Majlis konvo pun dah macam kat uni style nya. Best kan?

Budak-budak sekarang pun cerdik dan tak takut langsung. Bagus didedahkan awal.

Unknown said...

mmg SUPERMAK lah ayu ni....klu akak x mampu berada di tempat ayu...jujur akak b'tau nih...bukan nak bodek2 yer... mmg x t'kejar lah dgn mcm2 t/jawab... :) akak bangga ada adik mcm ayu...

mummyrinazone beauty said...

kak ayu mmh hebat memasah.master chef.aper jadi pun leh masak.hehe.senyum lebar anak dara tuh=)mmg btul gak kata mamamya akak nie supermak.haha.kalau nurul takdok letrik haruslah benti dulu.kang terkuklat2 panaslah aperlah.

Sheery Dream Cakes said...

comel nya umai nie.. geram akak tgk tau..

akak mmg sgt kagum ngan ayu dr mula mengenali blog ayu nie tau.. ayu mmg hebat!