CITARASA RINDUAN

Tuesday, February 15, 2011

Sayang…..ko buatku geram!!!


Dah 4 bulan aku bersamanya..
Masih kekok dan canggung dibuatnya
Siang ke malam aku pening kepala memikirkannya
Apa nak jadi dengan dia?? aku stressnya…

Awal-awal hidupku jadi mudah
Senyum meleretlah hingga ketawa terdekah-dekah
Sambil blogging aku lihat dunia luar nan indah
Kerja rumah siap kawan pun sudah kujelajah

Namun, 2 bulan kemudian dia dah stat dah
Hingga oksigenku kurasakan sifar dup.. dah.. dup.. dah…
Memang menyukarkan daku Ah!!…sudah
Dia buat hal…aku tak dapat nak riadahlah!!…..

Bila ku temukan pakar, ko boleh pulang
Alhamdullilah sattle, aku senyum bukan kepalang
Dapat gunakan semula ibarat aku tonton kuda kepang
Namun,2 hari ini masalah lain mendatang

Oh…..mesin basuh auto ku sayang
Kau buatkan aku geram tak terbilang
Mujur hari ini masalah itu dah melayang
Hanya kerana batang paip aura blogging ku meghilang…..


PS: hari ini basuh baju 2 bakul…ada sesiapa nak tolong sidaikan?? Upah macam biasa 20sen……hahahhahah

Tetap senyum walau dalam stress…………….peace!!!

18 ulasan:

eelobor said...

aku nak gelakkan boleh tak? hihihihi, upah lama ko masih hutang 15sen

Penyair Senja said...

hihihihihihihihihihi....ingat nape tadi...;p

jeBateja said...

ada ke 20 sen jerk....bagi le rm20...baru le sodap....

Citarasa Rinduan said...

eelobor, aku utang ko eik??

15 sen aku tak main..20 sen no hal!!!..

penyair senja--
sesekali berblog luahkan stress didada...hehehehe

Citarasa Rinduan said...

jebat a.k.a jijan

RM20 sehelai? pengsan kak ko ni.....hehehhe

Cikgu CTE said...

alamak! sama kes lah ngn akak nie..mesen basuh rosak jugak..nasib baik ada mesen manual..penat sesangat...dah x larat nak berpuisi dah teriak nie..

Citarasa Rinduan said...

cikgu cte--
2 bulan problem dengan enjin..sekarang nie..batang paip pulak..jadi handy mandy saya petang tadi...
hehehehe..puisi stress tu..

alinac lover said...

heheh kak~

yong lg stress kak~ mcm nak pengsan~

Citarasa Rinduan said...

yong--
kesiannya kamu..kak simpati..moga ada penyelesaiannya dik..

hysman said...

aihhh kak,
doposyen jer...
klu 20hengget konpom saye dok tolong..
sanggup tu dr jb ke kulai semqata2..
kehkehkeh....

agak2 2 bakul kat bilik saye tu kak boleh tlg skali basuhkan,saye kasi 2sen..hehe..
larriikksss...
guraw je kak dimalam hari..

jgn stress k...
byk2 tarik napas..
hhuhuhu

Citarasa Rinduan said...

hsyman--
nasib awak ada..mai sini...
tolong gosokkan sekali baju sekolah umai yer...
heheheheheh

munna said...

ingatkan apa tadi... munna pun bab basuh baju, sidai baju atau lipat baju mmg malas sikit...klu mengemas suka je..

Citarasa Rinduan said...

munna--
selamat malam..hehehe, nasiblah mesin dah okey..
so...bersidailah macam rumah pekerja bangla kat kilang kulai tu..hehehhehe melampau

IMANSHAH said...

adei tak habis2 ya...beli baru je

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
mmg baru kan>>
baru 4 bulan..heheh

azila said...

ayu..zla ingat apala yg dimaksudkan tu..pandai ek:)

Citarasa Rinduan said...

zla--
menuntut dengan cikgu ben..hehehehhe

zeqzeq said...

Stres mama huhu