CITARASA RINDUAN

Saturday, January 28, 2012

Tak cukup rencah?? Ala.. masak je.


Entry post

Orang kata, kalau nak memasak pastikan rempah,bumbu, rencah cukup sempurna..
Tapi, bagi aku.. apa pun nak dimasak, lagilah melibatkan makanan yang tersedia ada… molek kita masak ikut suka suki kita..

Bila en Zalie minta aku masakkan sarapan paginya.. aku yang biasanya hanya minum susu omega 3 dan jam 10 pagi aku akan makan oat, bila tersayang minta buatkan… buat sahajalah dengan senang hati.. walau di dapurku tiada bumbu yang lengkap.

Ada beras, ada petai kiriman ibubapa tempohari, ada ulaman dan bawang dah cukup lengkap ku buatkan nasi goreng petai buat suami tersayang.. kebetulan pula suamiku tak boleh makan ikan bilis, udang kering.. jadi, sangat mudah hidangan pagi tadi..

Tara… nasi goreng buat hidangan 2 orang makan..


PS: korang ke mana hari ini??


14 ulasan:

aku budak klang said...

hari ni belum masak lagi...hari ni nak g mesyuarat PIBG anak .....

jemarisuri said...

sekali sekala try menu lain ok gak kan..hehe

Nur-nba said...

Hari ni Kak Nur sarapan lempeng cicah kuah kari ayam lebihan lauk malam tadi.. Simple tapi sedap.

Acik Erna said...

Ayu..hari ni awal pagi melepak dirumah..he he
lepas tu teman adik acik nak pi buat cermin mata..

gedek! said...

alah...

uncle pakar dalam masok kan recah meggi

mesti ngam ngam punya...

mamaijat said...

.....kalau dah namanya si tukang masak...
campak ape aje menjadilah...
yang untung mestilah encik suami..kan!!!!

suri solehah said...

baunasi goreng tu masih ada lagi i ayu...sedap nampak

Permaisuri Kayangan said...

simple dan senang :)

IMANSHAH said...

tetap sodap!!!

ainnoraini said...

tapi sedapkan ayu....

tadi buat kek gula hangus...

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Petai tu favourite ... sambal udang petai , best !

insan_marhaen said...

Kalau ibu_suri tak boleh tumpang makan le nampaknya. Petai tu punca angin!

tun_telani said...

tun baru belajar makan petai..hihi.. tun pun suka msk campak, kalau x cukup bahan, blh olah ikut apa yg ada. asal sedap kan =)

Izan Ishak said...

sedap plak nmpak nasi grg petai ayu tu...