CITARASA RINDUAN

Wednesday, January 18, 2012

Sepetang Di Pasir Gudang



Kami layan suasana petang di sepanjang tasik bersebelahan Masjid Pasir Gudang, dan Pusat Layang2 Pasir Gudang.. hah!! Untuk makluman, 15-19 Febuary 2012, ada pesta layang2 tau.. jom meramaikan….

 Kami main cak2 bah di tepi tembok yang ada..

Suka sebab pelbagai aktiviti yang ada disepanjang tasik Pasir gudang, ada orang jogging, ada orang berkayak dan ada orang makan2 steamboat disitu, gerai kat situ adalah dari lori2 yang menjual makanan dan minuman panas dan sejuk


Kami menyusuri  kawasan perindustrian.. tempat kerja En Zalie 15 tahun dahulu… mulut suamiku tak henti bercerita tentang tempat kerja lamanya.. aku terhibur sama… Umai ketawa tanda bahagia milik kita



Hujan lebat dan jem sepanjang perjalanan kami pulang kerumah..
Walau rasa agak tertekan.. tapi kami terhibur dengan suasana petang kami di pasir gudang


PS: terima kasih buat blogger ini, kerana menjemput kami ke tempat kerjanya, belum ada rezeki bertemu beliau kerana ku kurang arif kawasan disitu.. Insyallah, ada jodoh.. kita jupa ya..

12 ulasan:

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

sy selalu gi rmh abg kat cahaya masai... lalu je tasik tu, one day nak gi lah tasik tu...

Areef Ibn Naim said...

jom join giveaway kt blog sy kak :)

Citarasa Rinduan said...

cikgu areef--
wsalam..
best kan dik mood petang disana, cuma penat layan jem jer.. hahhaha

thanks atas ajakkan ya.... insyallah kak cuba usaha join nanti..

Sari Yusa Ibrahim said...

Gembira ria anak beranak ni ;-)

Citarasa Rinduan said...

kak yus--
hehehhehe.. sesekali ambil peluang

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Lamanya Akak tak turun PG... Dulu kami selalu memancing kat situ.

Gen2Merah said...

nasib baik hujan turun selepas jalan2 kat pasir gudang kan.. ehehe

@xiiinam said...

16 Mac nanti InsyaAllah ckLah ke Pasir Gudang, kenduri kawin anak Pak Usu ckLah...Nak singgah sinilah...hehe

Citarasa Rinduan said...

kak MM--
wahhhhhhhhh.. bestnya, aktiviti memancing dah 5 tahun tak ada dalam hidup ayu.. winduuuuuu

gen2--
itulah kan.. mujur...

cklah--
wahhhhhhh.. jgn lupa rakamkan peristiwa bersejarah di pasir gudang ya

gedek! said...

ada taman tasik?

tak jumpa pon!?!!

Citarasa Rinduan said...

uncle gedek--
entry ini saja pekena uncle.. hahahhaha. itulah cepat sangat tinggalkan bumi p gudang, kalau tidak semalam pasti saya ajak uncle berjimba2....
kikikikikkkik

aJa said...

ayu ni...kan kat depan tasik tu ada nampak bangunan peach 4 tingkat kan?...itulah hotel selesa...betul2 bersebelahan ngan menara aqabah...kat situ jelah...nanti kalau dtg lagi col akak tau...