CITARASA RINDUAN

Thursday, January 19, 2012

Ulasan Drama Aishiteru: Minggu ke 3 dan Minggu 4


3 minggu aku terus terikat dengan drama Aishiteru, minggu pertama aku terlepas pandang, minggu ke 2, aku buat entry khas untuk drama comel tu… korang boleh klik sini…untuk membaca ulasan aku tentang drama ini.

Minggu ke 3 (12 january 2012)
Aku tak buat ulasan kerana tertidur awal. Jadi, malam ini aku kongsikan buat sahabat yang terlepas pandang drama ini.



Izrael dan Azira memulakan kehidupan sebagai suami isteri dengan permulaan  ke tempat tinggal Izrael sekeluarga iaitu di bandaraya, atok Izrael sentiasa menyayangi menantu cucunya..
Izrael, sentiasa membalas perbuatan Azira dikampung seperti menyuruh Azira tidur dilantai, membuli Azira… walhal sebenarnya Izael dah jatuh cinta pda isterinya…



Hinggalah 1 tahap Azira merayu kepada abangnya Amir untuk pulang kekampung dan tidak sanggup tinggal dibandar, kebetulan Izrael terdengar perbualan isterinya. Timbulah keinsafan pada diri Izrael buat isterinya… Iz mengajar Azira menjadi warga bandar  yang seperti membeli makanan segera dan sebagainya



Ibu Izrael, merancang 1 majlis meraikan perkahwinan mereka,kerana sahabat ibunya sudah ramai yang menyetahui tentang perkahwinan anak bujangnya mulanya mereka suami isteri kurang bersetuju, apabila atok Izrael masuk campur.. terpaksalah mereka mengikut kemahuan mereka, cutenya rupa Azira bila disolekkan...

*************
Minggu ke 4 (19 January 2012)

Majlis berjalan dengan lancar, namun berlaku peristiwa yang sangat memalukan, eksiden ini adalah akibat dari sahabat Izrael yang sentiasa cemburi dengan pernikahan mereka suami isteri
Kasihan Azira kena mandi kek satu muka malam itu, Iz pula anggap isterinya tak berhati2… walhal Azira dah minta maaf  atas kesalahannya, ada satu peristiwa lucu berlaku.. jeng2.. Azira malu menatap suaminya tidak berbaju.. adehhhhhhhhh.. depa nie memang sangat cute.. 




Kadangakala Izrael ambil berat gak tentang isterinya, tapi tulah.. ego masing2.. Azira tetap tidur dilantai bilik, manakala Iz yang asalnya meminta isterinya tidur si katil mengikut sahaja kehendak isterinya



Dalam pada masa yang sama, atok Iz yang mengetahui Azira sering terabai dengan sikap cucunya, mengizinkan Azira keluar bersiar, dengan ditemani suaminya.. hinggalah tercetus 1 peristiwa yang sangat mengecewakan hati Iz, apabila isterinya bertemu semula dengan bekas teman lelakinya…

Disinilah tercetusnya, 1 persetujuan yang tidak baik kepada mereka berdua, kerana Azira tidak mahu Iz membocorkan rahsianya, maka.. Azira bersetuju untuk menemankan Iz ke kelab malam

Saksikanlah pada minggu ke 5, kesudahan drama cute ini… aku dah tak sabor nak pastikan mereka bahagia menjadi pasangan suami isteri muda yang paling comel!!!! Tapi takut juga bila mereka berdua sentiasa mempunyai masalah dari sebab teman2 Iz

17 ulasan:

Aini Azman said...

tak tgkk.... =(

Citarasa Rinduan said...

Aini--
minggu hadapan kalau ingat tonton ya, drama nie sangat sweettttttttt

gadisBunga said...

siyes citer ni sweet sangat! :D

~ yus ~ said...

tak pernah tengok drama ni.best ya ayu?

Citarasa Rinduan said...

Gb--
sangat kannnnnnnnnnnnnn.. tak sabar nak tunggu minggu hadapan.. heheh

yus--
best, comel, cute.. sebab gelagat suami isteri tu sangat funny....

Tinta Emas said...

anak-anak saya minat juga dgn cerita nie..mcm iras2 cerita Vanilla dan Coklat....

Citarasa Rinduan said...

cikgu cte--
vanilla dan coklat ayu belum ada masa nak ikuti.. tapi ayu akan cuba layan..
lagipun ayu suka dengan drama yang lawak2.. hhehehe

mamaijat said...

....malam ni mamaijat sempat jenguk kejap ajer...
tapi mmg cute pasangan ni...

**teringat cerita lama...
hua hua hua...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ayu..k.atie singgah nk htr cempedak goreng :D
Xpernah tgk citer ni...mcm best jer..hihi

Citarasa Rinduan said...

kak izat--
hehehehe. memory kan bila tonton drama cinta.. kikikik

kak azatie--
wsalam.. alahai.. kalau kak hantar tanpa isi cempedak ayu majuk.. hahahhaha

Amy Syaquena said...

amy x tengok pun cerita ni kak..best ke...

p/s: sister amy kawen dengan nadzri bekas penyanyi raihan kak....

Fatin Mraz said...

episod yg terlepas pndg tu leh tgk kt tonton... =}

insan_marhaen said...

arrghhh..... IM lebih meminati berita terkini dari drama fantasi.

arrrgghhhhh... kawan-kawan IM ramai yang pergi mesyuarat, usrah dan program motivasi berbanding IM yang cuma duduk di rumah menjaga isteri.

arghhh.... hari semakin pantas berlari!

Azian Elias said...

akka tak pernah lagi nak tertengok cerita ni ayu..Insyallah lah nanti..

Cik FaRiZaM said...

tk tgk dan tak tahu pon cite ni , nak tgk......kat tonton tkde kan?

nini said...

buat lah ulasan lg untuk minggu seterusnya...........terbaiiiiiiiiiiik cerita....ni....tak sabar tunggu hari khamis.....memang beSSSSSSSSSSSSSSSSSSSt.......

nini said...

kat tonton ada cite ni.tengoklah