CITARASA RINDUAN

Saturday, January 14, 2012

Pengalaman pertama bersama tutti frutti


Bila kata pengalaman pertama, pastinya ada lucu dan ianya akan kekal selamanya diingataku.
Pertama kali menjejakkan kaki ke kedai tutti frutti (frozen Yougurt) bertempat di seri Alam, Masai. Berdekatan bangunan Maybank, berhadapan Restoran De Lauk.. aku dah start buat muka terpinga2.. serba salah bila nak gunakan peralatan dihadapan mataku, rambang mata sudah tentu!!!!

Tengahari tadi, selepas suamiku dapat rawatan di Regency Hospital Seri Alam, perut aku dah berkeroncong, sarapan setiap hari susu Omega 3, jadi.. jam 12 tengaharai pastinya dah rasa lapar yang amat…

Pusing2 kawasan Seri alam, ternampak 1 kedai makan, bila ada lauk campur.. aku senduklah makanan kampung, ulaman dan sambal.. hehehehhe Jawa katakan.. hehehehe



Bila duduk menghadap luar, mata tak kelip2 ternampak bangunan tutti frutti, mulalah tekak dah gatai nak makan aiskrim.heheheh, orang putih pulak…
Selesai makan, aku ajak anak daraku ke kedai tutti frutti tu.. amboii umai, kalau suruh ambil gambar, dia pandai posing



Masuk dalam aku pandai sekeliling, ada 3 cup depan mata, baca arahan kat board…Mulalah peluh pecah kat dahi.. berpeluh2 pulak nak gunakan mesin aiskrim tu.. manalah aku pandai nak tekan apa2… mujurlah tak ada sesiapa dalam tu… jadi aku buat kedai tu macam kedai aku yang PUNYA.., HAHAHHAHA, 


Ini mesinnya.. korang pernah guna tak, aku tekan perlahan2.. takut terpicit lebih pulak…



Pilih selera aku. Semestinya coklat.. umai nak minta aiskrim laici.. aku ikutkan jer. Masukkan dalam 1 bekas…
Nak pilih toping pelbagai rasa dan pilihan aku tak reti….. jadi hanya ambil yang aku tau jerlah. Lagi pun risau gak kalau aku pilih, last2 anak dara aku tamo makan, dia tak suka bijiran..



Ini pilihan aku… kena timbang ko….. hahahhaha. Lawak2, sebab semuanya pengalaman pertamaku….. bayar RM 9.50.. bak kata en Zalie, kalau makan kat kedai makan kita boleh dapat untuk 2 kepala.. hahahhah



PS: Bagi selera aku, laici tu masam yang amatttt.. kalau coklat aku suka.. esok2. Kalau aku kesitu lagi, aku hanya ambil coklat jer, lagipun umai pun kata.. tamo makan lagi, sebab masammm..

28 ulasan:

Lelord said...

hahahhaha akak pun jakun jap ni..mana penah makan seb baik ayu gtau kena pancit sendiri...tp lebih kurang cam slurpy kat 7-eleven la kot pancit picit2 je

aeinio said...

hohoho ayau dah sampai akak pon lom pernah rasa2 lagi itu tuti fruty...

eelobor said...

oooooo....nasib baik aku baca kat sini. senang boleh hati2 sket lain kali

mas saari said...

tak pernah rasa lagi tutti frutti ni..

NadiRah said...

hahahha..
nad x pnh g lg..
seriau tgk kdai tu..
rase cm dperhatikan jer..
hahaha

Teenager Housemaid said...

tutti fruiti mmg best! arha..:D

akuzle ayu said...

TF neh perasa dier mmg pure.. x yah letak topping pon mmg besh. gasak ajerler ayu weh.. tp, kalo terlebey, mmg kne salahkan diri sendiri ah...hehheheeh

azieazah said...

I tak penah masuk. Tapi kedai camni paberet remaja. Anak Kak Azie selalu lepak ini port!

Citarasa Rinduan said...

kak lelord--
ya betul ala2 7 eleven.. tapi topping tu, kalau salah pilih, rasanya berpuluh2 ringgit.. heheheh

aeinio--
kak, balik jb nanti pi eik, dekat seri alam, kawasan kampung kak kan?

eelobor--
ko ken apicit perlahan2 kat mesin tu, karang caj berpuluh2.. hehehe, kosong pun dah rm 8

mas--
sesekali layan.. peehhhhhhhh.. sedap, lembut jer tekstur aiskrim tu..

nad--
bawa kawan2.. tak malu sangat.. hehehe

TH--
dik.. sedap kan???

k.ayu--
tulah kan.. kalau takut terlebih, picit sikit2... heheheh., karang terlebih obes pulak..

Citarasa Rinduan said...

kak azie--
remaja mmg suka, kedai tu ala2 kedai budak2 y suka pada dunia khayalan, ada wi fi free kan?

mysara said...

wah..bestnyer
mai lum berpeluang nk rasa g...

Sari Yusa Ibrahim said...

Murah jer, akk dgn yaya, si yaya sume dipicit, ha, pas tu mcm2 letak, amek ko, rm23, huhu

Citarasa Rinduan said...

mai--
k.ayu rasa buat permulaan kena pilih y kosong2... buat2 biasa masuk TF.. hehehehhehe

kak yus--
itulah kan kak, jangan terlebih topping atau terlebih picit.. karang pitammmmmmm

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

sesekali kan, hehehe... tp, sedap ke?

Huda said...

saya dah makan tapi tak berapa gemar sangat sebab mmg tak suka aiskrim..

Citarasa Rinduan said...

azaref--
wsalam..
mmg sedap dik, lembut jer teksturnya.. kalau tambah topping mcm lari pula rasanya..

Citarasa Rinduan said...

huda--
masam kan??
sbb yougurt..

syuziafrina said...

mcm terasa nk makn sekarag jgk bile tgk gmbr n bace entry akk ni..hehe..

suri solehah said...

hehe..akak tak pernah masuk lg sbb kat langkawi ni mmg tak da..selalu jugak tgk kawan2 duk cakap sdp kat FB
-anak dara tu mmg pandai posing hehe

~ yus ~ said...

saya pun tak pernah sampai lagi ni, sama mcm suri...

tak perasan sini ada ke tidak...

Wanita Mutalib said...

sy kna 18.henngit kak haha.

just imagine apa sy amik heeee

eiela said...

sedapnya aiskrim.. lama dah tak makan. makan nanti terus tak tido malam. huhu

Pia said...

"alamak,belom pun penah jejak kaki ke situ...ishh payah gak nooo camana nak tekan,layan diri rupanya...senanglah tak payah pakai ramai pekerja..."

msredcheesecake said...

Memula mkn tf dulu pon jakun gak.... Mana penah mkn eskem amek sendiri n timbang bagai.... Memamg sedap tapi sebab mahal, jaranglah makan....

lieynanilaz said...

saya tak penah makan lagi...kat sini takde...kalau saya pun mesti jadi macam akak...terpinga-pinga...

irma said...

pada irma red velved sedap. anak2 pun suka... mereka memang hantu aiskrim.

Izan Ishak said...

kalau izan jadi ayu pun agaknya jakun kejap. buat macam kedai sendiri... haha...

kat batu pahat pun baru bukak tutti frutti ni... tp blm sempat singgah lagi...

Nur-nba said...

Memang jakun.. Belum pernah rasa lagi. :(