CITARASA RINDUAN

Thursday, January 19, 2012

Menjadi isteri diredhai Allah


Rutin seorang ibu setiap pagi, selain kejutkan anak.. pastinya si ayah anak perlu dikejutkan…

Bila anak dikejut.. perlu di tiak namanya… Umai, bangun sayang.. hari ini ke sekolah…
Bila ayah anak di kejut.. perlu digoyangkan ibu jari kaki kanannya, Abang, bangun sayang.. nanti terlambat solat subuh

Ya… kita perlu kejutkan mereka dengan kata2 yang indah2.. kata2 yang buatkan mood mereka 1 hari berjalan dengan baik,

Moga mereka yang tersayang sentiasa ingat bahawa kita sebagai seorang ibu, isteri, wanita memang seorang yang sentiasa cukup bertenaga menjaga mereka.. walaupun kadangakala kita ada sakit peningnya…



Allah s.w.t berfirman yang bermaksud: “Wanita yang solehah ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri (tidak berlaku curang serta memelihara rahsia dan harta suaminya) di belakang suaminya, oleh kerana Allah telah memelihara mereka…” (Surah An-Nisa’ ayat 34)

25 ulasan:

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Bahagia mendapat isteri yang solehah. Suami juga hendaklah menjadi suami yg soleh

YaYaNsMuM said...
This comment has been removed by the author.
YaYaNsMuM said...

Alhamdulillah, pengorbanan seorang isteri dan Ibu.insyaallah, akan selalu berada di bawah nur Allah swt.

Kakcik Seroja said...

Umai dan Zalie nampak 'sama'. :)

Huda said...

Betul tu ayu..ni umai masa kecik eh? tembamnya pipi dia..

Mas said...

alhamdulillah...
mudah2an kita semua terus menjadi isteri dan ibu yang solehah.....

hmmm..en zalie dan umai...
memang nmpk sama....comeiii

wan habibah said...

mudahan saya pon mampu jadi isteri dan ibu yg solehah

Along Maklong said...

bila masing2 dah besar panjang nanti.. mereka pulak yang akan kejutkan kita.. yang kadang2 kesiangan..

comel umai masa kecik2.. sekarang pun comel juga.. hehehe..

~izan~ said...

Semoga kita sama2 dpt menjadi isteri terbaik utk suami kita..

izan bygkan lemah lembut akak tu.mmg akak mcm tu kan..dgr suara pun dah tahu =)

Hanis Azla said...

pagi2 mmg kena kejutkan lembut2.. klu tak nnt satu rumah hilang mood..

Izan Ishak said...

kejut dengan lembut... mood pun lancar aje sepanjang hari...

Gee® said...

Memang betol Ayu, pagi ni k.gee lewat gi opis dok layan anak kecik k.gee yg baru baik demam...masa demam tak meragam sgt bila dh baik ni macam2 diperintahnya... nak naget la, roti kaya lah...bagai2... kalau tak sabar mmg dh kena lepuk tp kesian pulak baru aje baik demam... itulah kasih sayang sorang ibu kan...

Pok Amai-Amai said...

Comelnya baby dlm pangkuan En.Zalie tu. Umai ms kecik ke?

aku budak klang said...

IsyaAllah....

Cik Ecah said...

waaa bahagianya...




tomeyyynyerr umai!

Ardini Humaira said...

semoga kita menjadi seorang isteri yang solehah dan diredhai.. amin.. :)

Munnafendy said...

redhanya Allah dtg dr redha suami...kan? =)

Acik Erna said...

Ayu..alhamdulillah..beruntung umai dan enzali..

Teenager Housemaid said...

:)))
comelnya baby tu.. :D

munna said...

COMEL DAN BULATNYA UMAI MASA NI.... BERAPA UMUR DIA MASA NI AYU

mamaijat said...

.....beruntunglah menjadi isteri kerana memang mudah nak masuk ke syurga melalui mana2 pintu pun...
rebutlah peluang ini...

Nur-nba said...

Sama2lah kita, kaum wanita berusaha ke arah tu.. Mudah-mudahan mendapat ganjaran setimpal di akhirat kelak.

Cik Pulau said...

insyaAllah..
en.zalie bertuah sebab dapat akak...kan??

Fatin Mraz said...

happy jer baca entri nih.. =}

eelobor said...

Alhamdulillah....