CITARASA RINDUAN

Friday, January 6, 2012

Tanggungjawab dah tertunai ~ Arwah FIL dah HAJI~


Alhamdullilah. Rezeki arwah….
Masa bulan rejab tahun lepas aku mendaftarkan nama arwah untuk BADAL HAJInya. Ingatkan tiada rezeki arwah nak kesana

Syukur, letak nama… dan terus bayar melalui akaun tabung haji suamiku, arwah abah dapat pergi akhirnya




PS: 2 tahun arwah berulang alik kursus haji bersama MIL, hingga 1 tahap arwah ada kata, sempat ker abah kesana Ayu??  Masih kuat suara arwah di telinga ini.. akhirnya…. Syukur padamu ya Allah..
al Fatihah buat arwah Haji Hamis bin Abu


28 ulasan:

Nieza said...

Alhamdulillah...al-fatihah juga buat arwah FIL ayu semoga arwah tenang disana dan ditempatkan bersama para solihin..InsyaAllah:)

Citarasa Rinduan said...

Nieza--
alhamdullilah, syukur.. terima kasih atas kiriman al fatihah buat arwah mertua ayu..

kakcik said...

Allahyarham bapa kakcik pun tak sempat hendak menunaikan Fardhu Haji. Arwah jatuh sakit di tahun septutnya beliau ke Mekah. InsyaAllah, kami anak2nya akan tetap menghajikan beliau.

eelobor said...

Alhamdulillah.... tanggungjawab anak2 untuk melaksanakan telah terlaksana

Azian Elias said...

alfatihah buat beliau..

akhirnya ye Ayu..ALHAMDULLILAH.

diana said...

al fatihah..

mas saari said...

saya pun nak buat untuk arwah abah dan mak saya! camne caranya ye...

al-lavendari said...

suatu usaha seorang anak yang solehah. moga pahala hajinya diterima Allah dan juga memberi pahala kepada orang yang membuatkan hajinya.

Lelaki Ini said...

alhmdulilah...
tahniah ek!

Cik Pulau said...

Alhamdulillah...
Mesti arwah tersenyum dari sana kak..
insyaAllah.

luahfikiran ... mari kita said...

SALAM,
Terbaik utk arwah ... mendoakan rohnya ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman

Kakzakie said...

Alhamdulillah Ayu... sedih pulak kakak baca N3 ini sebab tak sempat pergi sendiri.

p/s: Ada masa baik pergi sekarang ayu. Pergi masa sihat mudah sikit

Pok Amai-Amai said...

Alhamdulillah!

Panglima Muda said...

Salam...jika sudah ada niat arwah kesana , maka upah haji adalah yang terbaik. Tetapi juga ada segolongan manusia pula tidak lansung berniat dan kehendak...anak anak buatkan juga upah haji.....

Nens Collection said...

al-fatihah..
arwah abg sy pon upah haji jgak..
walopon bukan die yg pergi,tp skuangnye2 smpai roh die kesana..

Liza said...

alhamdulillah, tercapai jugak hasrat arwah kan...arwah ma Liza pun upah haji jugak...syukur sgt2 dpt tunaikan hasrat dia...

Queenie said...

Alhamdulillah, akhirnya tercapai jua cita2 arwah...

norhidana said...

alhamdulillah syukur... tertunai hasratnye....

munna said...

AL-FATIHAH....BUAT ARWAH...

ALHAMDULULLAH TERLAKSANA JUGA WALAUPUN HANYA UPAH HAJI....

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. semoga arwah tenang di sana..

kakchik@ella said...

Alhamdulillah. Al-Fatihah buat arwah.

aliza zeke said...

alhamdulillah,tercapai juga hajatnya..al fatihah wat arwah ayah kak ayu

AZLINA said...

Assalamualaikum Ayu...Rindu akak nak ke sini, baru hari ni sempat nampaknya. Alhamdulillah sempurna la sudah hajatnya, tanggungjawap kita sebagai anak jika mampu.

Alfatihah buat arwah ayah Ayu...emmm teringat2 kat bapak akak w/pun dh 6 tahun tapi sentiasa dlm ingatan..

Arizakiah said...

Alhamdulillah...terlaksana juga hajat arwah...
Itulah yang sepatutnya dilakukan oleh anak-anak...
Semoga pahala ibadah haji yang dikerjakan akan sampai kepada arwah FIL ayu...amin

jemarisuri said...

syukur alhamdulillah hasrat tertunai akhirnya...

Woofer Storm said...

alhamdulillah sis..semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman,,syukur tercpai juga niat..

#teringin nak pergi kalau dah ada duit..ermm

Sharifah Nadzarah said...

alhamdulillah...
kita & family pun dah buatkan utk arwah abah...tapikan n3 ayu mengingatkan kita pada mimpi yg adik kita alami setelah beberapa hari pemergian arwah...dlm mimpi tu..
adik kita bertanya kepada arwah "abah pegi mana"..arwah menjawab
"abah pegi mekah"...
semoga roh kedua2 arwah dicucuri rahmat amin..

azieazah said...

Sudah ditentukan rezekinya...