CITARASA RINDUAN

Monday, January 2, 2012

Umai sekolah PASTI tahun ini..


Dari pagi tadi, pelanggan aku kebanyakkan ibubapa yang daftarkan anak2 kesekolah, hari ini selain budak tingkatan 1 kena daftar sekolah, pelajar sekolah agama dan sekolah rendah pula ibubapa kena beli buku sekolah

Terasa aku muda gitu, sebab anak dara aku belum sekolah rendah lagi.. hehehhe, baik punya alasan..

Dah 2 tahun umai ke sekolah tabika, ingatkan nak hantar dia ke pra sekolah (tumpang sekolah sebab dia baru 5 tahun) tapi amat mengecewakan bila permohonan gagal sebab tahun nie, kebanyakkan pelajar berusia 6 tahun dah terlalu ramai..


Ambil keputusan, sebelum umai rasa tiada perbezaan di awal persekolahan, aku akan hantar anak dara aku ke sekolah PASTI.. sebelum ini dia 2 tahun bersekolah di tabika KEMAs

Mudah-mudahan anakku memperolehi pelajaran yang lebih baik dari sebelumnya.. insyallah..


PS: kalaulah aku duduk kawasan Bandar, pasti dah masukkan anak dara aku ke sekolah Nuri, smart reader ker.. hehhe

7 ulasan:

mamaijat said...

....selamat belajar di PASTI Umai...
semuga Umai menjadi puteri yang solehah di masa akan datang...
Insyaallah...
amin.

~ yus ~ said...

dia sekolah di Kemas dari umur 3 tahun lah kiranya ya ayu?

Cepat ayu hantar dia ya...

InsyaAllah, belajar di mana2 pun asal kita pun turut pantau dan dia pun minat belajar, pasti berjaya..:)

ieda said...

hurmm bagusnya .. lama tuu umai start sekolah .. oklahh kalau dia berkehendak kannnn ;)

Citarasa Rinduan said...

kak izat--
terima kasih kak..
moga Umai bertambah bertenaga menimba ilmu

yus--
betul tu, masa tu umai pakai pampes, bawa susu..
kelakar.
tapi semuanya berubah dalam sekelip mata..
dia mudah faham dan mudah ingat
thanks atas doa yus buat umai

eida--
kak.. alhamdullilah..lah nie dok usung baju hijau dia.. heheh
dia tak sabor nak kesekolah baru

gedek! said...

PASTI = cool..!

Acik Erna said...

Ayu..mano2 pun tak misah janji anak dara ayu nak sekolah..
anak dara ayu pun cerdik kan..
insyaallah ayu..azam ayu nak jumpa acik tahun ni..akan tertunai..

wan nurul hezrina said...

umai...sedapnya air tuh..janji umai nk belajar..manapun ok.