CITARASA RINDUAN

Tuesday, January 31, 2012

Menahan Sakit dari semalam



Bila diuji olehNya, maka hilang nikmat sedikit demi sedikit, sakit pinggang belakangku semakin ketara, berdenyut2 semalaman, minta En Zalie urutkan..lena juga hingga ke subuh, solat agak ganjil sedikit bila rukuq dan sujud aku menahan kesakitan..

Mulanya aku dah rasa berat hati nak berniaga.. namum memikirkan pekerjaku mencari rezeki dari Negara berdekatan..semestinya makan gaji mesti mengharapkan belas kasihan majikan.

Syukur, ku cari altenatif lain.. sambil memasak, aku menahan sakit.. sudah telan pil panadol extent, masih merasa pinggang bagai dicucuk2… memasak tempohku lakukan agak lama.. berkerut2 mukaku menahan sakit.. jam 10 siap juga makanan buat jualan…

Terus mendapatkan khidmat urut dari Nenek Eton, alhamdullilah.. walau sakit, bila diurut.. akhirnya dengan perantaraan dan izinNya, kembali ku berjalan sediakala tanpa berbongkok2 menahan kesakitan


 Rezeki petang semalam, dari sahabat yang pulang kekampungnya Kelantan masa CNY. Terima kasih sue
Dan.. rezeki dari nenek Aisyah yang kerap membeli lauk pauk dan akulah tukang supir yang sentiasa berkhidmat dengan ikhlas kerana beliau tiada anak menantu atau teman untuk memasak dirumah..
Syukur…..

PS: masih belum berkesempatan untuk berjalan2 ke blog sahabat yang lain, jam 2 petang aku akan menemankan suamiku ke regency Hospital.. rawatan biasa beliau, kerap aku temankan agar dia sentiasa mendapat sokongan 100% dari isteri tersayang

36 ulasan:

azian said...

kak...
murah rezeki betul laaa....

Citarasa Rinduan said...

yan--
terima kasi dik

Cik Chenta said...

kak ayu....akak mmg baik hati la.... siyes...baik sgt2.... semoga akak dimurahkan rezeki.... dan bahagia dgn keluarga...

mmmmuah!!!

Cik Chenta said...

kak ayu....akak mmg baik hati la.... siyes...baik sgt2.... semoga akak dimurahkan rezeki.... dan bahagia dgn keluarga...

mmmmuah!!!

ajak said...

asalam .... syukur lahh dah okey sakit turrr ..tq.

~izan~ said...

bagusnya dpt majikan mcm akak...

Alhamdulillah akak dah ok yer...

mmg nampak kesibukan akak tu..semoga semua berjalan lancar yer kak...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Suspen akak.. sangkakan Ayu pun kena sakit mcm si Abby itu ari.. rupa2nya diurut dah ilang.. maksudnya sakit moden la tu.. kena minum anlene la kot Dik Yu..

kakcik said...

Ayu...

hati2 berurut tu. Kakcik dulu asalnya sakit belakang yang meyukarkan rukuk dan sujud. Akhirnya kakcik terpaksa menjalani pembedahan memasukkan skru di tulang belakang.

Ayu dah buat pemeriksaan di hospital tak? Kakcik doakan semuanya baik2 saja.

aJa said...

sakit pinggang?...ada jatuh ke? atau salah posisi masa angkat barang...?..ayu jaga kesihatan.

nanti singgah la hotel ya kalau ke pg...calling2 akak tau

take care...

aJa said...

sakit pinggang?...ada jatuh ke? atau salah posisi masa angkat barang...?..ayu jaga kesihatan.

nanti singgah la hotel ya kalau ke pg...calling2 akak tau

take care...

Fatin Mraz said...

ayu sakit belakang dah oke ya? alhamdulillah.. risau juga dgr..sampai solat pun perlu menahan kesakitan begitu.. apapun FM setuju dgn kakcik, ada baiknya cek dgn doc.. FM pun harap x der apa2..

munna said...

MURAH REZEKI AYU...SEMOGA SAKIT PINGGANG TU CEPAT HILANG YE

sarah said...

selamat berkenalan dari saya di ceritaceritisiti.blogspot.com..

Alin Marlini said...

semoga sihat selalu Ayu...

norhidana said...

akak kurang rehat tu....sentiasa sibuk ke sana sini itu yg sakit2 pinggang tuh... nsb lah udah sihat yek...
bnyak rehat kak... mkn supliment tau

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

siannya ayu, tp demi rezeki sanggup juga ayu buat kerja w/pun sakit2, alhamdullillah dimurahkan lagi rezeki ayu, tp dlm masa yg sama kena jaga kesihatan tau ayu..moga cepat sembuh..

Kakzakie said...

Ayu... nenek Eton tu duduk mana? Mesti best berurut sesekali kan. Memula sakit tapi lepas tu legaaaa...

Cikpuan rara said...

sis jaga kesihatan ye sis =)

pena rozie said...

Kerepok tu memang best...

mama maman said...

ayu..
jgn lupa jaga kesihatan tau..:)

sahromnasrudin said...

alhamdulillah..murah rezeki

bujal X said...

kalau sakit berterusan kak ayu gi jumpa pakar la~jangan harapkan sangat dengan urut.nak lagi bahagian pinggang.tanya kakcik.suami dia salah urut kat bahu kesannya kena tahan kat wad~hati2 ye kak~~

aku budak klang said...

urut2 jugak, doktor mesti jumpa, apa2pun dlm sakit masih menjadi pendamping yg setia buat suami....

Gee® said...

Ayu, masih sakit lagi ke? keciannya... gi lah klinik takut ada penyakit yg serius... k.gee dulu selalu sakit tang belakang terutama bila nk tarik nafas... rupanya ada batu karang dlm hempedu...ermmm 3 biji batu karang dok dlm badan...dh buang baru lega...

hazlin nazri said...

ayu.. moga cepat sembuh..
kesihatan kena jaga dik..
harap-harap ayu kuat menghadapi dugaan Allah ni..
miss ur blog..

gadisBunga said...

akak.....

semoga akak cepat sembuh.

jgn keje kuat sgt kak. cari la pembantu sorang.

semua org perlukan k ayu jadi kene la jaga diri ye..

eelobor said...

komen lari tajuk.... nak rembat telefon baru lagi ker???? huhuhuhu

Syue Mustafa said...

Semoga Ayu sembuh. Jangan kerja teruk sangat. Kesihatan nak kena jaga jugak.

tun_telani said...

kesiannyer kak ayu.. moga cepat sembuh ye kak..
kene selalu pergi urut walaupun mmg sakit masa mengurut tu kan.
ps: tun selalu bawa ammeltz yoko yoko kalau jalan jauh. kalau sakit pinggang atau bahu mmg membantu.

jemarisuri said...

semoga cepat sembuh..bestnya dpt keropok pedas tu...hehe

Kalamhati said...

syukurlah ayu dah baik..huhu
dpt buat keje mcm biasa..susah gak kalu sakit pinggang sbb ayu kena masak..huhu

Cik Pulau said...

sakit pinggang nape kak??
jatuh bilik air ke? errrr

..::..aRe-Na..::.. said...

jaga kesihatan & smg cepat sembuh yer..

IMANSHAH said...

kat dalam bonet ni banyak keropok

ole2 untuk kawan

azieazah said...

Agaknya berdiri terlalu lama?

Kesian.

Moga segera pulih dan tidak sakit pinggang lagi.

ketikketok said...

Hidup lebih ceria dengan Perap Cenderawaseh..rahsia hilang segala sakit dan tingkat ketrampilan dengan khasiat alam semulajadi nano mikrofungus dan tumbuhan