CITARASA RINDUAN

Thursday, January 5, 2012

Macamana nak atasi budak petah berkata-kata?


“Abah kita jatuh motor, tangan, kepala dan perut abah berdarah… ibu kata jangan kacau abah, abah kena tidur…”
“Pintu rumah kita baru ganti.. tengoklah… cantik”, nenek suruh orang gantikan..

Itulah kata2 umai dari tengahari tadi, sungguh.. kedua2 peristiwa betul2 berlaku pada hari ini..
Rasa nak tutup jer mulut anak daraku, rasa nak angin jer padanya.. semua orang yang dia jumpa samada dikedai atau dihadapan rumah nak disampaikan....


Masalahnya, budak2 tak boleh ditipu, budak2 akan berkata jujur..
Cuma, aku kurang senang, manalah tau.. dia akan beritahu orang kisah memalukan kami sekeluarga, atau kisah kentut aku depan tv?? Ehhhhhhhhhhhh!!! Boleh tak keluar rumah seminggu jadinya.. pitammmmmmm

15 ulasan:

Munnafendy said...

ha kantoiiii kentut depan tv!! haha!

kalau mcm tu, maknye la kena bhati2, tnjuk teladan yg baik2 je kat dpn umai...hehe

eelobor said...

hehehehe..... ko ada buat gitu eh?

gadisBunga said...

nak selamat, baik jgn kentut kak! hahaha!!!

Lelord said...

kahkahkah...lom lg nanti dia kata ibu ngan abah kentut berjemaah

Citarasa Rinduan said...

muna--
adehhhhhhhhhh....
budak3 memang jujurkan..
terima kasih atas nasihat ya dik

eelobor--
tak ada, tapi manalah tau...
pitammmmm


GB--
a`aa eik........ hahahha

lelord--
lawan2 kentut ker kan???
hahahahhaha

Along Maklong said...

dilema yang sama dengan maklong..
bezanya.. maklong dengan cucu ni ha.. kadang2 tak larat nak layan wooo..

mamaijat said...

.....anak2 mmg jujur ayu....
teringat masa yang ber4 tu kecik2...
mula2 mama & ayah mengeja sesuatu perkataan tu bila nak cakap yg secrect...then we all speaking orang putih...tapi bila mereka dah besar sikit dan faham taktik kami..
uuurrrmmm..mmg payah nak cakap yang secrect depan mereka dah...hak hak hak..

azam said...

iutlah kejujuran namanya

kakcik said...

kenalah bagitahu dia - mana yang boelh dicerita, mana yang tak boleh. Lama2 dia akan faham nanti. :)

Yatie said...

hah3..lawaklah Ayu ni..sebab tu Umai tu keletah berkata2..dulu masa Ayu kecik2 mesti mcm tu..peramah semacam jek, sampai mak tutup mulut gak...hehehehe...guwawww je dik..(rasa2nya Ayu pernah terkentut ke depan tv...kentut merdu gitewwww..tuuuuuutttttt)

ieda said...

ekkekek macam2 lah ayu nie ;)

jemarisuri said...

haha..pecah rahsia

cik cek said...

Kentut...ok pe....tak salah pun...bukan kena tangkap kan Ayu..cuma biasala bebudak...lebih baik dia petah dari dia dok diam...he he...cuma kita jela kena hati2 ....:)
Selamat Tahun Baru....Happy2 selalu dan sihat sejahtera...

azieazah said...

Tak leh pasti akan ada sedikit sebanyak kisah terbocor. Tapi kita kena kawal jangan sampai semua kisah berlaku depan mata dia...

teratai said...

biar je,itu boleh mengasah perkembangan mindanya...!