CITARASA RINDUAN

Sunday, December 11, 2011

Awal pagi dah ada cabarannn...


Nak kata apa??      
     
Nak marah!! Rasanya itulah yang paling sesuai.. nak jer aku gegar SAJ, tak ada notis dari pihak syarikat untuk pemberitahuan masalah kekurangan air.. gerammmm..

Tapi, tarik nafas dalam2… banyak bersabar puan Ayu..



Kali ke 4 aku balik ke rumah ulang alik, ambil air paip… saborr jerlah…………

Dah!!…… nak ke kedai. Nak basuh pinggan mangkuk, bila satu kampung tak ada air, maka ramai pelanggan.. rezekikan??


PS: kalau aku tak sabar. Sah aku ikut cadangan suami aku.. TUTUP kedai… tapi, aku tetap banyakkan istifar… semuanya dugaan dariNya.. selagi aku ada kesejahteraan yang baik2… buat perlahan2… kannnnnn

17 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

murah rezeki kak ayu walau dugaan hebat.

azam said...

murah rezeki...tapi kena byk sabar ni....

pakai kertas la lapik.....

Gen2Merah said...

alhamdulillah.. di sebalik musibah, ada rezeki yang melimpah ruah...

mamaijat said...

.....sabar ayu..dugaan tu nak bawa lebih rezeki kan....jangan ngamuk kat sana..kat blog xper..ramai tukang pujuk..he he he...

insan_marhaen said...

itulah hikmah sebalik dugaan yang Allah berikan. itupun bagi yang mahu berfikir!

eelobor said...

ada bau sket jer....

luahfikiran said...

SALAM,
KESABARAN SEPARUH IMAN ... ADA RAHSIA HIKMAHNYA.

Nur-nba said...

Banyak-banyakkan bersabar Ayu. Jangan bertindak ikut perasaan ye. Moga bisnes Ayu terus maju.

dwaty said...

sabar itu ada hikmahnya...

Lelaki Ini said...

hahaha...
sabar je lew akak k!

Izan Ishak said...

byk2 sabar ayu...hadapi semua dugaan dgn tenang...

Acik Erna said...

Ayu..memang kena banyak sabar..walaupun seksa bila tak de air.

lieynanilaz said...

nasib baik akak bersabar.....rezeki melimpah ruah...:)

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
Memang rezeki kan...Biasanya macam tu la..
Time tak ada air seharian, beli lauk-pauk je kat kedai...rasa malas nak masak. Tak berselera nak makan/minum guna air tangki..

Teratak Usang

Arizakiah said...

Sabar je lah ayu....
Di sebalik kepayahan ada kebahagiaan.....

KOALAJEPONG said...

salam ayu....sabar2..setiap kejadian ada hikmah dia...Allah bg 1 ujian....tp dia murahkan rezeki ayu...alhamdulillah

logorithm said...

6 Disember hari tuh dapat notis dari SYABAS pasal catuan air disebabkan oleh kekeruhan luar biasa di loji pemprosesan air. Area I termasuk di antara kawasan-kawasan yang terlibat. Siap I simpan air lagi dengan segala baldi/cetong/bekas yang ada. Tapi ok jer bekalan air seperti biasa... mungkin disebabkan I duduk apartment yang masih mendapat bekalan air dari simpanan tangki. Fuh! Selamat!


Terbaru dari Logokoko:

[18SX] Telurnya mana?

[U] Pakcik kitar semula menunggang secara berbahaya demi sesuap nasi

[U] Video detik-detik keruntuhan Jambatan Tenggarong!