CITARASA RINDUAN

Tuesday, December 6, 2011

Rezeki orang bagi, apa lagi ? Ambil lah....


Tamo citer panjang2, aku masih lagi menjalani ibadat puasa sunat… moga sampai hingga waktu berbuka puasa.. amin

Hari ini cuaca panas, tapi pelanggan ramai.. tak apa. Rezekiku.. kebetulan suamiku kurang sihat.. selalu macam tulah.. bila kesihatan suamiku terjejas, pasti aku tak cukup tangan..

Nak marah2 puasa.. so, sabar jerlah dengan kerenah pekerja mahupun pelanggan, kurang pahala… hehehe



Bubur asyura, rezeki dari pelanggan setiaku.. ku tiak ATOK.. isterinya buat khas buat aku.. tiap2 tahun memang aku akan dapat bubur nie, walhal sebenarnya aku tak makan daging lembu….

Bahagikan buat pekerjaku dan ibu mertuaku…… habis jugak akhirnya…

Bukan tak sudi nak makan, masalahnya aku tak boleh makan daging lembu, pasti kepala aku sakit sampai beberapa hari, ingat aku ada darah tinggi,.. tapi doctor kata. Aku sihat.. pelikkan??

45 ulasan:

Sis-Lin said...

huhuhu....alaa jamah sedikit boleh tu Ayu..hu3...

rindu sama kamu laaaaaa :(

pB said...

Selamat Berbuka , Kak

abah khalisha said...

Alhamdulillah rezeki

mama maman said...

Moga2 sabar dan beroleh keberkatan posa ayu..:)

Sy pun xleh mkn daging.. sakit kepala cam ayu..

makdara TERdiva said...

kalau dekat, leh mintak sikit :D

KOALAJEPONG said...

wahhh....sedap tue ayu..ina nie jenis sental je...bubur pon masuk...hehhee...pape pon slamat berbuka puasa

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Alhamdullillah..rezeki orang nak bg..

sedapnya bubur asyura..

LinRosly said...

Assalamualaikum Ayu...

Sedapnya Bubur Asyura Tu....Kalau Dapat Berbuka Dgn Bubur Asyura Alangkah Bagusnya!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ayu..arini rasanya dah 3 buah rumah k.atie jumpa buat bubur...antaranya bubur nasi,bubur lambuk,bubur lambuk.Sedap mkn panas2kan...
Ayu xmkn..htr kat umah k.atie jerrr :D

miss Fyqa said...

rezeki jgn ditolak. hehe.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

takpe kak ayu..bkn rezeki akak , tp rezeki mereka.kan?

gedek! said...

banyak sangat tu...!

hantar sini sikit!

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
Eh, tak pernah tengok lagi bubur asyura warna putih.ingatkan Qasidah tadi...

Selamat berbuka nanti ye...
Uruskan Android Dari Komputer|Teratak Usang

Nieza said...

alhamdulillah murah rezeki tu ayu...semoga ayu diberikan kesabaran selalu yer:)

azila said...

hehe,,...ayu xleh makan daging lembu nanti sakit kepala?sama ngan 'org rumah' zla la ayu ni..heheheh...br zla tau.byknya dia bg kan..nampak sedap lak tu..:)

bujal X said...

dagingnya menyorok ye kak? tak nampak pun~he~~

*murah rezeki akak~~

norhidana said...

sedapnyer bubur tu.... nk skit kak...

akak tak blh mkn daging lembu ek, sama cam pakcik saya, dia xde drh tinggi tp mmg tak blh mkn daging lembu... kalu mkn msti skt kepala n muntah2

Acik Erna said...

ayu..acik teringin nak makan bubur asyura yang manis tu..tapi tak tau lansung camana nak buat..dah google belum jumpa

Papa Mifz said...

murah sungguh rezeki yer...alhamdulillah...

Zaliedana said...

Kak ayu,owh akak xleh mkn daging ya,ala rugilah kak..kat area selatan wat bubur asyura gini ya kak,kalo area utara jenis yg letak kcng n manis,alahai sedap sungguh,teringin lsh pula..

Fara said...

Sy suka bubur asyura kaler putih mcm nie. Pnh mkn. Sdp!

Zul Fattah said...

pemberian org wajib jamah sedikit.. walaupun hanya sejilat sahaja..

mas saari said...

sedapnya bubur asyura kak! saya tercari2 kat ni mana ada orang buat, teringin sgt nak makan...

tapi kalau yang ada daging ni saya tak suka sangat!

~izan~ said...

murah rezeki akak..ada org tak bley mkn daging kambing,pening tp akak daging lembu pun tak boleh..takpe la kak..dah habis tu pun kira menghargai jugak..bkn akak xnk mkn tp bersebab...

tun_telani said...

duk kt bintulu ni mmg xmerasa bubur asyura.. kalau x selalu baca blog ustaz kdg2 blh terlepas tarikh2 penting dlm islam sbb xmeriah sambutannya.. kalau kt kampung seminggu tu mesti ada sampai bubur asyura ni kt umah.. huhu
kak ayu, tun pun x makan daging.. satu sbb xsuka bau hamis dia, lg satu bila makan mesti rasa pening2 jugak.. lg pelik sbb tun darah rendah.

Mamamya said...

sedapnya ayu... baru akak tau ayu x makan daging..nasib baik masa ayu dtg akak buat soto ayam... :)


p/s: ada rezeki ke tak akak nak ke CR sblm 22hb ni....???

Zatul Fakharuldin said...

sexy sungguh bubur lambuk tu. yum yum

Izan Ishak said...

sedapnyaaa ayu....mak izan pun rajin buat bubur asyura ni. macam2 mak letak, tp selalunya mak tak letak daging...lebih suka letak ayam.

takpe ayu...puasa2 ni kena byk sabar kan...

munna said...

murah rezeki ayu... kitaorg kat sini pun ada plan nak buat bubur asyura 18/12 nanti

Queenie said...

akak pun dpt bubur lambuk arini..
tak sempat snap dah licin hehehe

Nur-nba said...

Murah rezeki Ayu.. Lama benar tak makan bubur ni.

kakchik@ella said...

KC pun nak posa harini sebenarnya tapi .. TERLUPA. Hihihi*buruk perangai, kan*

mamaijat said...

.....best nyer bubur tu ayu...
tapi samalah kita...
x leh makan daging merah....

**nak hidup lama berpantanglah kan..
lagi pun dah berpuluh tahun makan daging...
cukup2lah tu.....
he he he

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

asyura di negeri pantai timur lain kan? apapun, rezeki, kan?? makan makan itu nikmat Tuhan!

Dalila Hamid said...

rezeki jgn di tolak

anyss said...

Assalamualaikum,
Yum yum..sedapnyeeeee! Pos ke Bangi pun ok gak...mesti tinggal bekas je dalam masa beberapa saat ;)

anyss said...

Assalamualaikum,
Yum yum..sedapnyeeeee! Pos ke Bangi pun ok gak...mesti tinggal bekas je dalam masa beberapa saat ;)

cik cek said...

lewat sampai kesini...tak dapatla nak rasa bubur asyura...hu hu hu

Ajieda Ajis said...

Kalau saya kat sini, bubur asyura ada bijirin aje, xde daging....

insan_marhaen said...

satu bagusnya jadi peniaga ini... sabarnya kuat!

Cik Pulau said...

bubur asyura akak macam ni ek??
kitorang punya kaler itam.heee~

So Shy Lady said...

alhamdulillah rzki tu ayu! kt pntai timur bubur asyura lain skit rupanya ;D

9, 10, 11 muharram nnti jom kita puasa

Kakzakie said...

Semalam memang hari baik utk kita berpuasa. Tapi anak dara kecik kakak tak puasa Ayu...

gadisBunga said...

mak saya pun buat asyura semalam. tapi asyura stail org utaralah. kak ayu penah rasa tak? macam dessert, dan yg penting takde daging lembu. :D

logorithm said...

Tak pernah merasa bubur asyura.

I like daging lembu tapi alah dengan daging lembu tempatan. Kalau daging lembu import ok jer. :-p



Terbaru dari Logokoko:

[U] Pakcik kitar semula menunggang secara berbahaya demi sesuap nasi

[U] Video detik-detik keruntuhan Jambatan Tenggarong!

[U] Dilarang membuang SAMPANG!