CITARASA RINDUAN

Wednesday, December 28, 2011

Cepat mengaku siapa punya??




Tuannya dah ambil, tak silap aku 2 hari gak kes selesai.. bangsa India yang punya.. dia bagi aku upah RM 15.00 aku tamo.. bukan tolak rezeki,bagi aku jika barang2 yang tertinggal dah jadi tanggungjawab aku untuk menyimpannya.. kasihan 


Kunci kereta dan kunci lori.. seminggu gak baru tuan punya datang ambil. Hairan benor aku, awat tak perasan kenderaan depa tak ada kunci?? Depa pi hidupkan kenderaan guna kunci mainan agaknya.. pitammmmmm


Yang nie pula, hari nie punya cerita.. aku dok nantikan tuan badan, kalau korang rasa dompet korang yang punya, mai ambil cepat…

Aku tamo hantar balai polis, sebab pernah bantu, last2 aku sendiri yang susah, kena turun naik mahkamah, kena pi sana sini.. menyusahkan!


PS: hairannya aku, macamana depa boleh sentiasa sering terlupa? Dah baca blog papa mifz?? Kat kedai dia (cermin mata), selain ada kes tertinggal minyak masak, ada gak kehilangan anak.. eikkkkkkk


21 ulasan:

Cik Ecah said...

haishhh yg pelik kunci tuh...dah seminggu br amik...huhu ;p

peniaga yg jujur k.ayu ni..:)

Sunah Sakura said...

saya tak pernah gi sana, jadi bukan saya punya..ahahah

Citarasa Rinduan said...

cik ecah--
kak rasa, mkunci kereta dan lori tu, kedai sebelah yang punyalah.. sbb workshop kan..


sunah--
hari ahad tu, bukan awak yang datang? hahahaha..

kakcik said...

Salam Ayu...

kakcik selalu juga cakap kat suami bila dia tertinggal barang 'mujur yang kat badan tu melekat, kalau tidak mahu tinggal juga'...hehehe...

Along Maklong said...

ayu..
boleh tak kalau macam ni..
kalau dalam dompet tu duitnya banyak.. maklong punya.. kalau sikit orang lain punya.. hahaha..
jangan marah.. nanti kena jual..

Citarasa Rinduan said...

kakcik--
wsalam kak..

ayu ada adik yang jenis pelupa.. kasihannya hp hilang 1 tahun hampir 5 kali.. sangat kasihan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kunci pun tertinggal?hahaha..pki jari ke mereka hidupkn enjin kereta?


tinggal anak tu yg plg parah.

Isteri Encek Bard said...

adeh kak.. takkan lah si empunya barang tu tak mencari balik kan.. peliks gak

mama maman said...

Jgn ckp gitu ayu.. sy pun pernah lupa.. dekat 3-4hari gi keja tak bw purse.. hahaha.. syok je drive tak bw lesen.. keh..keh.. kes yg lupa nak renew lesen pun pernah kena.. smpi 8bln lupa.. dok ingat dah renew.. hahahaha.. nasib baik tak pernah ilang laki ngan anak.. tertinggal ada la...:)

Citarasa Rinduan said...

mak long--
hahahhaha.. takut ayu nak pi selak dompet tu...
kalau sebulan tak sattle, harus cari ic..

Lydia--
tulah pasal, dah jadi tempat simpan barang kan??

Su (IEB)
depa agak2 anggap kedai kak nie, kalau ada yang tertinggal takkan hilang punya, agaknya lah kan..
bab dompet tu kak risaulah su, manalah tuannya?

Citarasa Rinduan said...

yana--
tulah kan, mana tau.. kalau 1 hari ayu pun pelupa..

thank atas ingatan,

Sari Yusa Ibrahim said...

hehe.. macam2 ragam manusia..

Citarasa Rinduan said...

kak yus--
heheheheh

Rai said...

mak aih..kunci kereta pun tertinggal..kalau saya mesti kena belasah dengan encik somi..hahaha..

ariana said...

mungkin tuan punya kunci tu tak ingat dimana dia tinggal kan..itu yg dah berhari-hari baru dtg cari..
Kadang akak ni pun pelupa gak, hubby suruh makan kismis..hehe

Queenie said...

kunci mainan?
keh3...mmg pitam!

Munnafendy said...

tul gak kan kak, dia tinggal kunci pastu dia balik naik apa? hehe

lumayannnn semuanya =P

Izan Ishak said...

part kunci tu mmg kelakar... dia hidupkan enjin kereta dia pakai apa ye?

bersama kak Es said...

eh eh..kak es punye laa.... :)

Kella said...

say apunya! saya punya!!

hehe... main main pulak..
jangan marah ya kak.. =)

Sis-Lin said...

Kalau beg duit purple saya punya! hehehe