CITARASA RINDUAN

Monday, December 12, 2011

Terkenang dulu-dulu..

Salam ceria diawal pagi isnin sahabatku..

Syukur, kerana DIA mengizinkan aku menyedut udara sekali lagi, menikmati kehidupan bersama yang tersayang, esok-esok belum tentu ada izinnya kita bersama-sama…

Semalam, dugaan yang ku lalui walau sedikit mencelakan tubuh badanku, namun ku bersyukur kerana kesejahteraan aku baik-baik sahaja, hanya bisa-bisa tangan dan badan kerana mengangkat 6 buah besen dari storm ke dalam kedai ulang alik.. Pagi ini ingat nak makan ubat.. 

5 kali berulang alik mengambil air, terfikir pula zaman dahulu semasa dikampung setiap hari menimba air untuk mendapatkan air di parit.. manakala nenek menyediakan beberapa buah labu untuk menadah air hujan buat minum dan memasak..

Sekurangnya ku cukup bertuah kerana melalui proses yang mudah zaman kini..

Syukur..

PS: mungkin aku akan mengambil keputusan untuk bercuti berblog dalam masa terdekat, pekerjaku 2 orang berhenti, seorang kerana berkahwin dan seorang bercuti kerana sudah memperolehi kerja yang lebih bagus untuk masa hadapannya.. 

39 ulasan:

kakcik said...

Semoga Ayu dapat merehatkan diri dan fikiran dari segala masalah yang datang serta terus kuat menghadapi segalanya. InsyaAllah. :)

mas saari said...

ramainya kawan2 nak stop berblog sementara waktu...makin hambarlah! huhuhuhuuu..

Cik Pulau said...

betul tu kak..
sume sekarang dah mudah..
ehhmm..take ur time to rest kak..^^,

Kakzakie said...

Aduhai Ayu berat juga tu... itulah tuntutan hidup kan Ayu. Tapi bersyukur juga kerana masih dipermudahkan..

Kella said...

Assalamualaikum, kak ayu... singgah tengok akak... =)
dah jadi super women dah kak ayu nih... semoga kak sihat sihat sokmo.. =)

Huda said...

harap ayu tabah dalam menempuh urusan kehidupan seharian yea..kena jaga kesihatan..

Lelaki Ini said...

alhmdulilah..
bernyawa hr nieyh!

Isteri Encek Bard said...

Kak Ayu sue teringat maa zaman sue kekecik dulu.. masa tu zaman takder air ngan letrik lagik... masa sue umur 6 tahun tak silap.... lampu semua pakai lampu minyak tanah.. MANDI PUN AIR PERIGI... AYAH SUE KOREK PERIGI YANGA DA MATA AIR TU... WAHHH RINDU ZAMAN TU...

eelobor said...

Syukur..... Alhamdulillah....

Mamamya said...

doa akak smga ayu sentiasa sabar n dipermudahkan segala urusan...

norhidana said...

sian akak.... pasni berketul2 lah lengan akak tu ek, kene angkut brg berat2... huhuhu

Izan Ishak said...

ayu... dugaan datang dan pergi. harap2 ayu terus kuat dan sabar menghadapinya ye.

JunAina said...

cabaran orang berniaga memang macam tu bila masuk bab pekerja, kuatkan semangat AYU!

azam said...

susah sekrang...susah lagi dulu²
Syukur kepadaNYA selalu

azian said...

lom ade air lagi ke kak?????

mamaijat said...

...my superwomen....kesiannyer...
tapi bkn selalu kan.....semuga nxt time diberi NOTIS awal.....untuk bersedia...

miloais said...

kesiannya nak kena angkut air banyak2 gitu...

take care ye ayu...

diana said...

ada jawatan kosong di citarasa rinduan nampaknya..:)

maszmadi said...

erm, makin sibuk lah kak ayu sekarang ni yerk..

Yan said...

kita dah manja ayu..

tgk je lah anak2 kita tu.. mana pernah angkat air. tersedia je..

gadisBunga said...

kalau perlu, akak cari la pembantu baru....

Sekamar Rindu said...

salam...

walau dalam sibuk pun..update la blog walaupun berberapa patah ayat kak..:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

blogging mmg makan bnyk masa..


moga cpt dpt pekerja baru..insya-allah ada lah tu nnt

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
Susah juga kalau pekerja berhenti, tak cukup tangan la jawabnya...
Bersabarlah...

Lelaki Kacak Suka Membaca|Teratak Usang

logorithm said...

Rumah kampung I dulu pon tadah air hujan jugak, tapi untuk mencuci lantai luar rumah jer. Bioleh ker minum air hujan? Kan ker kotor?


Terbaru dari Logokoko:

[18SX] Telurnya mana?

[U] Pakcik kitar semula menunggang secara berbahaya demi sesuap nasi

[U] Video detik-detik keruntuhan Jambatan Tenggarong!

jemarisuri said...

semoga ayu tabah mengharungi cabarannya...take care..

Acik Erna said...

ayu..acik dulu macam tu a..zaman sekolah..orang lain dah ada paip air..tapi arwah bapak tak mampu nak masukkan..sebab rumah kebelakang sikit..bayaran lebih katanya..masih guna perigi nak mengangkut air.
ayu..jangan la berhenti..anggap aje bercuti..

Nur-nba said...

Semoga Ayu dapat luangkan masa untuk rehatkan diri. Orang tua2 memang dah biasa buat pekerjaan berat. Badan mereka tahan lasak sebab mereka amalkan pemakanan yg sihat.

Dugaan berniaga memang macam tu. Nanti semuanya dah terurus, bolehlah kembali aktif berblog. Jaga diri ye..

jeBateja said...

Ok lah tu kak....kira ala..ala...senaman apa.....ahakz...nanti akak akan terus ayu.....ahakz

wahida said...

mmg betul tu ayu, mcm mana la masa mak nenek kita dulu kan, zaman tak de air dulu...sian dorang...huhu...


ayu, ko take care ye...

Daddylicious said...

bab yg paling sukar bila pekerja kita berhenti bukan mudah mencari pengganti...

Amy Syaquena said...

apa yang akak alami dulu sama macam amy pernah alaminya huhuhu...bersyukur dengan apa yang ada sekarang..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

kak ayu! banyakkan bersabar. suatu saat pekerja yang pergi akan diganti:)

kak ayu ckp psl angkut air, teringat waktu kat rumah dulu takde air kena angkut dr bawah ke toilet ats:)

msredcheesecake said...

Hidup kita lebih mudah berbanding hidup mak2 kita dulu.... Syukur....

kakchik@ella said...

Gunakan peluang ini utk berehat ye, ayu.

Cik Ecah said...

syian k.ayu....
ujian....huhuhuhu

Take care n rest ya...

AdyBudika said...

kenangan

CT NoArIzAh ArIs said...

Ayu jgn cepat patah semangat bila 2 pembantu itu berhenti kalau kita berdoa ALLAH akan hantarkan org lain untuk membantu kita... bagi sy berblog hanya sambilan dan terapi minda jgn jadikan ia sebagai gangguan utk mencari rezeki.

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Dulu2 Mak Akak pun menimba air kat perigi kalau kami nak basuh pinggan mangkuk. Mandi pun kat kolam nun jauh kat belakang rumah.. tu pun kdg dlm kolam ada serangga besar2 (kutu air).. takutt!! Syukurlah skrg kita dah tak lalui lg kan Yu..