CITARASA RINDUAN

Wednesday, December 21, 2011

Wang kertas dan Wang Syiling terbaru akan diedarkan Julai 2012



KUALA LUMPUR -- Kakitangan Bank Negara menunjukkan Note baru Ringgit Malaysia wang kertas dan wang syiling keluaran terbaru yang akan dikeluarkan pada Julai tahun depan. kredit to FB Sinar Harian




Reka bentuk wang kertas siri keempat yang baharu iaitu adalah denominasi RM1, RM5, RM10, RM20 dan RM100.

Duit syiling yang mempunyai reka bentuk baharu pula adalah siri yang ketiga bagi denominasi lima sen, 10 sen dan 50 sen. (aku perasan warna syiling seakan warna emas, bunga raya yang cantik dan besar,, cun habiss)
Siri baharu wang kertas dan duit syiling itu bakal berada dalam edaran bersama-sama dengan siri yang sedia ada sehingga siri tersebut dikeluarkan secara beransur-ansur dalam edaran.
Yes… RM 20.00 kembali semula… lama dah tak pegang note RM 20.00, bangga jadi anak Malaysia..

21 ulasan:

cucu umie said...

ayie lngsung xpernah pgg rm20.. so, nty nak try pgg bila dh keluar.. huhuhu

diana said...

julai ke january ye??
kalau julai lambat nye..
kat blog saya tulis january..heheeh..

Citarasa Rinduan said...

ayie--
alhamdullilah, dah ada peluang kamu nak pegang rm 20. kak ada lagi simpan rm 20.00 tau.. hehe

diana--
saya dapat makluman di sinar harian.. rasanya julai,. tapi, esok dah boleh dijual di bank negara, dan bukan diedarkan pada orang ramai
kita tunggu lagi berita selanjutnya ya

Ati Masrif said...

salam ayu,

sori lama tak mai sini
maklumlah mengejar masa

baru best ada wang baru
semangat pun baru :)

~ yus ~ said...

sana sini letak gambar duit kertas dan syiling baru ni...

tp kan sekali pandang, mcm duit mainan pun ada, dah mcm duit saidina pulak...hihi

Cik Pulau said...

rm20??
wahhh..menarikk..
hahahah..
baru tau ni kak.. hhehe

eelobor said...

yer bangga..... aku pun bangga

Nur-nba said...

Wah menarik tu... Terima kasih Ayu kena maklumkan. Nur nak kumpul juga koleksi ni.

Yasminhamid said...

dulu duit rm 20 warna coklat.. tapi kalini nampak cam oren kan???

Acik Erna said...

Ayu..lamanya..bulan julai..rasa tak sabar nak tengok ..dan pegang

norhidana said...

tp sgt colourful lah kan kak... hehehe ye rindu duit rm20, ingt masa tu dana sekolah rendah ke menengah masa ada rm20 pastu dh takde dh...

Kakzakie said...

Kalau material jenis duit RM5/- bagus juga. Macam duit S'pore dan Brunei dah guna jenis macam kita RM 5 masuk washing machine masih ok lagi....

NadiRah said...

akak...
duit warna kunen~
hihihi

Panglima Muda said...

salam...bagi duit raya pakai yang barulah...ada bau lagi..baru keluar bank

Zul Fattah said...

duit baru takpe.. yg penting nilai tu tak turun..

Cik Ecah said...

nak semua duit tu blh x k.ayu???hehehheehe

kali ni semua wane duit pekat2 kan haha ;p

wan nurul hezrina said...

NURUL NAK WAT KOLEKSILAH START 2012..BUKAN SENAG NAK KUMPUL NIE=)

CT NoArIzAh ArIs said...

20 HINGGIT TU KALER KUNING KEE...NI YG TERUJA SGT NAK PGG DUIT KUNING NI..HEHE..

Pok Amai-Amai said...

Agak2 merase tak sy dpt angpau cina nie dgn duit baru? Hahahah!

aimie amalina said...

kalerrr kuning+oreeennn
suke sgt! :))

logorithm said...

Wah... RM20 is back!

Design nampak lawa... tapi I tengok warnanya macam kurang menarik... terlalu terang dan 'muda'. Nampak macam wang kertas yang orang Cina bakar untuk orang mati. :-p


Terbaru dari Logokoko:

[U] Deretan rumah kedai yang paling hodoh di Malaysia!

[U] Video khas ulangtahun ke-18 Tragedi Highland Towers

[10PG] Kenapa b*bi yang menjadi mangsa?