CITARASA RINDUAN

Friday, December 23, 2011

First time sakit gusi..... Syukur kerana DIA sentiasa ada..


Berdenyut2… dari jam 11 .30 malam aku rasa sakit.. hingga  jam 2 pagi, aku masih mengerang kesakitan.. sungguh.. aku tak pernah merasai kesakitan yang sedemikian..

Aku dah cuba gosok gigi berkali2.. aku dah cuba kumuh dengan air panas yang dicampur garam. Aku dah makan ubat tahan sakit …

Namun.. sakitnya berulang2.. semakin bertambah sakit hingga menangkap ke kepalaku..

Ku kejutkan En Zalie, kerana aku terlalu lemah menanggung kesakitan keseorangan..

Suamiku hampir binggung bila aku tidak dapat tidur, mungkin dia semakin kasihan bila aku dah mengeluarkan air mata..

Ya, aku jenis yang sukar menangis, kalau betul2 sedih baru terbit air mataku.. tapi, kesakitan yang ku tanggung betul2 menyukarkan aku untuk berdiam…

Pelbagai usaha dia lakukan untuk isterinya.. diramaskan jariku, mungkin dia tahu urat gigi geraham kiriku bengkak….


Oh, tuhan… itulah hikmahnya punya suami, dahulu ku jaga kebajikannya apabila dia sakit.. kini ku pula ditatang sedemikian rupa

Terima kasih suamiku….. syukur ya tuhan..kini ku semakin sembuh dari bengkak gusi..


PS: bila nikmah sakit diturunkan ku tahu.. ada hikmah disebaliknya..

21 ulasan:

norhidana said...

kesian nyer akak, dana dulu penah rasa camtu masa tu gg geraham atas tu yg sakit, ya rabbi sakitnyer sampai nk bangun pun tak blh kepala skit sgt2,sampai dana mc2hari... tp bile gg tu dh di cabut rasa legaaaa...

suami mana yg sanggup tgk isterinya sakit kak... dia pasti akan bt sebaik boleh utk bt kite snyum

Citarasa Rinduan said...

dana--
alhamdullilah...
kak rasa sangat lega pagi ini..

rasa sakit terus hilang, kak dah hampir 9 bulan tak ke klinik gigi..
rasanya nak buat check up,. takut ada gigi yang berlubang

yang hairan kan dana.. sakit yang kak alami semalam terlalu sakit... satu badan semua rasa sakit..

azam said...

paling tak suka sakit gigi ni...sakit sgt²

mas saari said...

tak suka sakit gigi... satu badan rasa lemah!

Citarasa Rinduan said...

azam--
first time ayu kena.. memang sangat sakit...

mas--
wawawawa............ aku tersedu2 menangis tau..

gadisBunga said...

errr...akak ok ke tak ni? risau la saya...

Citarasa Rinduan said...

GB--
nak pi klinik gigi sat lagi.. doakan cepat baik ya

Sharifah Nadzarah said...

ayu..kita pun penah jugak kene cam tu..mmg sakit giler..tak sanggup rasanya...moga cepat sembuh yer...

dwaty said...

bestnya ada suami... hehehe

Kella said...

Sian kakakku...
itulah kan.. bila dah sakit begini.. terasa seperti disayangi sangat sangat bila si dia begitu ambil berat.. kan? alhamdulillah..moga kekal bahagia kak.. =)

Kakzakie said...

Ayu nak rumbuh gigi geraham baru ke gigi rosak. Kakak pernah sakit gusi kerana nak tumbuh geraham, memang sakit sebab gusi akan terkoyak sebab gigi baru nak tumbuh...

Harap malam ini tak nangis lagi...

ieda said...

ayu .. jgn di tunggu lama2 ..
lepas x sakit .. cepat kek klinik tgk macam mana .. kalau kena cabut , cabut lah .. dah cabutt masyaallahhh lega :)

eelobor said...

huhuhu....sebut bab gili malu lak nak ngomen.

Pok Amai-Amai said...

Aduh! Sy lak terasa ngilu, Ayu...aduhh!

Ati Masrif said...

mmg dapat rasakan sakit tu
camne..bab2 gigi dan gusi ni
memang sakit betui!!

tak tahan sgt ..makan je ubat tahan
sakit ayu ..

PCL said...

semangat berkasih kasihan dan sayang menyangi boleh meredakan sedikit kesakitan yg dialami...suami hakiki....

Zefa NorAsmara said...

Singgah ziarah dan salam kenal dari ibu Yusuf dan Marya..

Semoga cepat baik ya.. Amin.

Gee® said...

adoyaiii...berat mata memandang berat lagi tuan yg memikul kan... k.gee kirimkn simpati jer ayu... tp syukurlah ada suami yg sangat memahami...romantis gitew...ahaks

suri solehah said...

dah okey ke petang ni ayu?...pengalaman sakit bengkak gusi tu mmg rasa takleh nk cerita,,tu kdang kalau org lelaki kata mcm nk tumbuk je kalau org bising masa tu...huhu

suri solehah said...

dah okey ke petang ni ayu?...pengalaman sakit bengkak gusi tu mmg rasa takleh nk cerita,,tu kdang kalau org lelaki kata mcm nk tumbuk je kalau org bising masa tu...huhu

miloais milo said...

bila sakit - kena tang gigi or gusi ni memang menyeksakan...
nak plak waktu malam - rasa tak tertanggung nak tunggu pagi...