CITARASA RINDUAN

Wednesday, December 21, 2011

Kreatifnya beliau... Tahniah buat beliau


Hampir  5 bulan baju raya aku dok tersadai belakang pintu.. bila aku sarungkan aku rasa kosong.. sebab baju tu banyak warna tapi rasa serabut..

Aku dah fikir nak bagi kat pekerja, tapi dok fikir berkali2.. ya lah kan.. bila kita beli sesuatu dari hasil usaha sendiri pastinya rasa sayang sangat..

Last.. aku teringat kat blogger ini.. so.. apa salahnya kalau ku gunakan peluang yang ada.. beliau dah lama menguruskan kerja2 manik.. tapi belum pernah ambil tempahan dari luar katanya.

Aku mencuba.. sebab dulu pun aku ada gegar blog beliau, korang klik sini… siap memandai bubuh nama pada hasil tenunan beliau,..cantik bukan??

Tak silap aku hantar ada dalam 2minggu lebih..sekarang dah ditanganku.. cepat kannnn




Hampir menitis air mata aku, sebab aku bukan jenis yang pandai bab2 menyuruh itu ini,, bukan kreatif sebenarnya aku.. hanya kata kat beliau aku nak jenis yang ringkas, tamo serabut…

Akhirnya… seperti yang ku harapkan…



Manik yang dipasangkan oleh dana ringkas, warna labuci pun sesuai dengan baju kosong aku tu.. 



Dan untuk pengetahuan kalian.. inilah pertama kali ku bakal mengayakan baju yang dipenuhi dengan manic.. terima kasih buat blogger DANA.. seperti jangkaan, kamu memang hebat dan sangat kreatif.., Jom kawan2 kita tempah pasang tudung dan baju dengan beliau..  berbaloi-baloi...



Paling terharu, terselit FM yang memang aku suka sangat collect… sangat comel.. 2 ekor panda, seperti aku dan anak daraku… dana, sekali lagi ucapan terima kasih buat kamu… kak sangat bangga mengenali kamu.. Kak minta izin boh di hadapan pintu peti ais ya dik...

17 ulasan:

norhidana said...

aduh, nk nngis rasanyer baca ntry nih... malu + bangga akak bt ntry khas utk baju tu... alhamdulillah syukur sgt akak suke ngn manik tu...juga sgt lega baju tu selamat sampai kt akak...

tq ye kak... sbb sudi try memanik ngn dana,
time kasih daun keladi,
kalu nk memanik antar la lagi,


:))
rasa di awang2 nih...

Citarasa Rinduan said...

dana--
muah2...
sebab cantik kak promot, berbaloi2 dengan bayaran yang kak buat kemarin..
sama2 kembali.. lepas nie nak hantar tudung kosng pulak.. hehehhehe

wahhhhhhhhhh... nanti kak minta abang edy kamu pegangkan.. hehhe

norhidana said...

heheheh... FM tu mmg lama ada dlm simpanan kak, edy beli masa dia gi HK dulu...masa tu dana baru peknen tak blh ikut heheheh... jd dr simpan gitu je baik bg kt kwn2 yg suke collect

Pok Amai-Amai said...

Bkn takat kreatif tu...rajin dan teliti! fuh!

Citarasa Rinduan said...

dana--
alahai.. sangat teruja tau.. masa buka kotak hanya ingat baju..
dalam setengah jam, sebelum balik.. kak kemas balik kotak tu..
wow..
ada FM.. mmg like sangat
thanks sayang..
suka...
comel..

Citarasa Rinduan said...

fara--
itu kelemahan ayu...
hahhahaha..

tak reti..

wahida said...

mmg cantik dan kemas...kagum aku tgk...

kalau anak aku dah besar sikit mesti aku nak tempah, sekarang anak2 masih kecik, duk tarik2 baju mama dorang ni...

Citarasa Rinduan said...

wahida--
umai dah 4 tahun.. rasanya sesuai ayu gayakan..
kalau sebelum nie rasanya mmg payah..
berdukung anak kan?

Lelord said...

bravo2 dana mmg cantik!
pheeweeet ayu bila nak melaram ngan baju cantik ni...sila ambil gambar dan upload yek. pasni leh tempah baju sedondon ngan umai

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

wah mmg cantik la ayu hasilnya..:))

Lelaki Ini said...

cnteqnya!
wah..hebat2
dua minggu jewk
cepat giler

[PCL] said...

bole suruh mamadiana hantar baju kurung lama dia nih....siap ada free gift lg tu...

~izan~ said...

cantik kak! mmg sesuai je kaler2nya dgn baju akak tu.bila akak pakai lg bertambah cantik!

nyanyisunyi said...

salam syg ayu..
memang berbakat...cantik, keja2 remeh macam ni kena ada minar dan bakat..kalau saja2 nk cuba memang jrg menjadi..

emieysandra said...

cantik..ringkas je, emiey pun tgh dok bljar jahit manik kt baju sndiri je..maklumlah, nti kje hari2 kne pakai baju kurung, kne la pandai2 buat kreativiti sndiri kan =)

eelobor said...

mesti tak sesuai kat baju kemeja kerja aku kan?

Fatin Mraz said...

nampak 'FM' kat atas..hehee.. igt sebut nama FM tadi..hehee

cantik hasil manik tu..mmg berbakat lah pn dana kita~