CITARASA RINDUAN

Sunday, December 18, 2011

Soalan lazim aku asyik dengar dari mulut.......



Sorang jer?

Mana suami??


Soalan yang lazim aku dengar.. bila aku pi majlis kawin atau majlis yang seangkatannya

Sebenarnya aku faham depa nie nak memulakan ayat untuk bertegur daku..



Tapi tulah kan..

Kita sama2 berbangsa melayu, memang suka tutur ayat yang seperti diatas. Cuba kalau aku datang bersama suamiku,. Agak2 kompom depa akan kata..

Eh!! Bertiga? Kedai tak niaga…

Boleh tak kalau aku katakan

Ya,.. bertiga.. kalau saya datang sorang nanti makcik kata saya tak bawa anak, suami.. nie dah datanglah..

Boleh gituuuu.. huhuhuh


PS: terima kasih buat blogger yang mendoakan kesejahteraan MIL, sekarang MIL semakin pulih, pendengarannya semakin jelas, dan sakit yang dia rasa dah baik.. syukur….

7 ulasan:

insan_marhaen said...

Mak IM bila menalipon selalu tanya IM: sihat ker...

IM jawap: sihat...., walaupun sebenarnya baru balik dari klinik!

Huda said...

biasalah ayu..layankan jelahh..hehe

Panglima Muda said...

salam... saya baru balik dari majlis pertemuan blogger....

Acik Erna said...

ayu..memang itu le ayu..apa2 pun ada aje pertanyaannya..

jeBateja said...

hik...hik....tampal kertas kat belakang kak..tulus : Saya datang Jer...Laki Jaga Kedai.....Anak Tolong Laki.....ahakz

wan nurul hezrina said...

hehe mmg org suka bertanya..apepun mesti tanya sb tak tahu naktahya ape

logorithm said...

Eh? Bertiga jer? Mana MIL? :-p


Terbaru dari Logokoko:

[U] Video khas ulangtahun ke-18 Tragedi Highland Towers

[10PG] Kenapa b*bi yang menjadi mangsa?

[U] Promosi Hebat! Jimat RM0.00!>