Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, December 25, 2011

Sebab apa aku suka ke majlis kawin tanpa suami....


Hari ini penat gile.. dapat tempahan last minit.. okeylah kan.. bila buat kerja sorang2.. hampir tergolek gak sudip dan kuali.. nasi goreng kampung 60 bungkus, aku masak sorang2.. huhuhuhu…

Sebelum tu, dalam jam 11 pegi, siap jer masak lauk pauk tengahari., aku terus ke majlis kawin dikampung berdekatan..

Of couse, pi ngan anak daraku sorang




Hah!! Sekarang aku makin syok pi makan nasi minyak sorang2.. pasal apa?? Sebab ada kambing, daging, ayam, kekacang, ada bubur/pengat. Sudah semestinya kalau suami aku ada.. sah2 aku tak dapat makan.. aku segan makan depan dia.. hehhehe




Tahu panas yang nyammmmmi.. aku suka

Hah!! Untung besor kan.. kikikiki.. kalau suamiku baca entry ini.. ku pitammmmmmmmmmmmm…



Sampai awal,surelah tak jumpa pengantin.. hanya meja makan beradap  yang kosong



Dan boleh lah snap gambar bapa/ibu dan adik pengantin puas2… tahniah buat kak ida dan suami kerana dapat menantu perempuan yang sulung.. kiranya.. kak ida nie ada 4 anak semua lelaki.. tahniah buat kak dari Ayu.



Cenderhati?? Kompom dapat..Syokkkkkkkkkk.. banyak ko, boleh simpan buat kenangan, boleh makan dan boleh di tatap bila aku dah tak ada kerja.. hihihi.. terima kasihhhhhh

PS: tak sabar nak update entry pertemuan daku bersama blogger GB dengan blogger wanita yang sangat peramah dialam nyata.. tungguuuuuuu ya kawan2..


18 ulasan:

Unknown said...

Tahu panas tu,yus pun suka...

kenapa segan makan depan suami? Kalau yus lantak aje...hehe

Unknown said...

yus--
en zalie ada masalah kesihatan.. dia tak boleh makan kekacang, kambing, makanan laut....

tu yang skrang ayu leh curi2 makan.. hahahaha

azieazah said...

Ya lah, bila suami berpantang tak leh makan segala menu yang kita suka, jadi serba salah pula kita nak makan depan dia, kan?

Kesian dan prihatin.

Bila nak kuarkan gambar geng blogger?

Unknown said...

kak azie--
setuju tu..

hehehe..

kak nak tengok pic GB buat muka serius tak??

Along Maklong said...

hamboi ayu..
kemain lagi ko yerk.. haha..
banyaknya ole2.. jeles maklong yang tak ada jemputan pun untuk cuti sekolah kali ni..huhu..

Nur-nba said...

Banyaknya buah tangan tu.. Sedap melihat menu2 di atas.

Ayu, kalau datang JB lagi beritahu ye.. Boleh kita jumpa.

eelobor said...

tauhu panas atau sejuk....semua aku bedal

Khairul Onggon said...

saya bab kenduri2 ni klu xde geng malas nak gi hehe pemalu jugak kekekeke :P

Azian Elias said...

wahhh...meriah dgn door gifts ye..banyak tu.

ayu ni macma superwoman lah. salute

emieysandra said...

boleh makan puas2 ye kak, sy pun suke makan nasi minyak =)

Acik Erna said...

Assalam ayu..suami acik pulak..selalu pi kenduri sorang2..kadang2 ajak hero teman..aagaknya macam tu la..senang dia nak makan..tak kena tegur..he he

insan marhaen said...

pada IM, kalau setakat nak tambah makan IM tak cerewet. tapi bila ibu_suri suruh IM mitakan tambahan bunga telor tu yang IM mula pot..pet..pot..pet!

Kakzakie Purvit said...

Jangan siar gambar barang siar dik ooi... takut ada yg terpengsan tengok gambar. Kakak jadi seram pulak huhu....

Gambar GB serius tu ok kakak suka hihi...

kurus said...

sedapnya ayu , siap ada taufu fa lagi .. makan sejuk2 sedap kan .. jarang jumpe dlm majlsi kawin sedia kan taufu nie :L)

MISSNICK said...

sy paling suka g kenduri sebab ada ayam masak merah....feveret tu hehehe....

Dr K said...

suami Ayu ada darah tinggi ke kencing manis? saya terlupa

Zul & Azizi said...

Salam...

sebb awak suka makan free lor...hu3..Gurau je ye...anyway nice info & blog...

BTW kami dah follow blog awak, jangan lupa singah & follow blog kami lepas ni ye... :-) TQ

www.mylovely-cats.blogspot.com

logorithm said...

Dugaaaaaaannnnnn... :-p


Terbaru dari Logokoko:

[U] Merry Christmas 2011

[U] Makan taik

[U] Deretan rumah kedai yang paling hodoh di Malaysia!