CITARASA RINDUAN

Tuesday, December 20, 2011

Dia boleh diharapkan,





Terserlah kerajinannya.. alhamdullilah.. moga sampai ke tua ya nak, berjasa dan menjadi orang yang berguna…

Sebenarnya, hampir 2 hari aku demam.. kepala pening semacam.. aku tau, bahana kepala kena hempap dengan air hujan selama 3 hari.. hujan lebat yang tiada henti.. syukur hari ini baru ada sedikit sinar mentari, tu pun kelam, disertakan gerimis yang buat sekeliling suram

************
Anakku, menjaga aku. Menyarung selimut ke seluruh tubuhku, meletakkan tuala good moring yang dibubuh air sejuk ke dahiku, mungkin meniru cara aku ketika dia dan ayahnya demam sebelum ini..
Terharu.. ya.. ku benar2 terharu, moga ku cepat sembuh

PS: terima kasih buat blogger ini.. mengirimkan sms ke hpku.. ayatnya 

“kak Ayu, macamana keadaan akak skluarga kat sana? Dgr beritakulaijaya pun kena banjir, Akak macamana?” 

alhamdullilah.. kampungku dikawasan felda, tinggi kawasan perumahan. Namun hanya kebun kelapa sawit kami ditenggelami air banjir..

18 ulasan:

mas saari said...

bagus dia... moga berterusan hingga dewasa!

Citarasa Rinduan said...

mas--
saya skrang online dalam selimut.. umai tak bagi ibu dia kluar bilik.. wawawa.......

cucu umie said...

bgus3x..rajin umai membuat kerja.. insya-ALlah sampai besar rajin mcm tu..

~ yus ~ said...

Wah! Bagus betul anak dara ayu ni...

Kalau anak yus yang rajin pegang mop yang kecik sekali tu..hehe.

Moga cepat sembuh ya ayu

Kella said...

bertuah akak punyai anak yang memang boleh diharap.. sejuk rasa hati ni.. dah besar nanti selalu2 tolong ibu ya.. umai..

lahai kak ayu.. kak ayu lagi buat kita terharu nih..

kak jaga diri..

love u.. =)

kakcik said...

Semoga Umai terus rajin sampai bila2.

Syukurlah tempat Ayu tidak digenangi air. :)

al-lavendari said...

memang anak2 meniru perangai orang tuanya ..

luahfikiran said...

SALAM,
SEMOGA SEMBUH SEGERA. SALAM LF KEPADA ANAK

Gen2Merah said...

alhamdulillah, dapat anak yang pandai menjaga ibunya... pandai adik ni...

IMANSHAH said...

eh2 dah besar anak dara

Acik Erna said...

Assalam ayu..moga cepat sembuh ye..alhamdulillah rajin anak dara ayu menolong ibunya.

Sharifah Nadzarah said...

Ye lah ayu..sejak hujan jer berturut2 ni..badan jadik tak brape nak sedapkan??...
rajin anak dara tu....
moga cepat sembuh yer...

Cik Pulau said...

rajinnya umai..
heee~

moga cepat sembuh kak..^^,

Daddy Ziyyad said...

Alhamdullilah..anak anak ialah acuan ibu bapa nya

Pok Amai-Amai said...

Ayu, selalunya bila kita tua nanti...anak perempuanlah yg boleh kita hrpkan, yg akan mandikan jenazah kita nanti..

Sy teringin nak anak perempuan pula. Hrpnya dalah rezeki.

=D

cinnamon.com said...

salam ayu,lama tak singgah sini..ye la skrg ni musim hujan,mana2 tempat yg tak pernah banjir pun,skrg ni dah banjir,peringatan dr Allah utk hambanya..rajin anaknya..moga cpt baik dr demamnya..

mama maman said...

seronok tgk anak2 dah boleh faham benda2 yg sepatutnya.. semoga ayu cepat sembuh ye...

mmg banjir teruk kat johor kan skrg.. jaga2 tau ayu.. moga2 takde la terkena kat kedai atau rumah ayu nnt...

norhidana said...

bestnye.... itu namanyer umai dh jd big girl