CITARASA RINDUAN

Tuesday, December 20, 2011

Ingatkan pencurilah.... Terkejut ibu..


Tiap-tiap hari, sebelum aku ke citarasa rinduan.. aku akan amalkan bersenam.. sambil panaskan enjin kereta.. aku akan buat dahulu senaman ringkas, termasuklah buat workout dengan alatan senaman.

Pagi ini sambil aku buat kayuh basikal aku terdengar bunyi pintu dari dalam dibuka secara pantas dan kelam kabut, kebetulan dalam rumah ada banyak kunci..tu yang aku dah rasa cuak… baru jam 6 pagi tu..

Siapa pula yang masuk dalam rumah??? MIL tak keluar bilik, lagipun mana dia boleh jalan laju dari rumah atas?, suami aku tadi baru masuk bili air… siapa pula yang terperangkap dalam rumah aku nie..

******************
Aku dah rasa takut, berpeluh2.. pagi2 buta aku dah menyorok kat belakang pasu rumah gara2 fikir di dapur rumah ada pencuri..

Eik!! Imaginasi aku macam tu lah,. Bila berlaku yang lain macam jer, aku dah fikir macam james bond… hahahah

Dalam 5 saat baru aku tersenyum lebar bila aku dengar bunyi tangisan..



Emmmm.. anak dara aku rupanya… dia terjaga, nak ikut aku ke kedai…alahai Umai.. mujur ibu ko tak ada sakit jantung.. kalau idakkk.. huhuhuh


PS: bilalah start naik sekolah nie? Penat jaga karenah anak dara aku yang asyik suka duduk dikedai..suruh basuh pinggan tamo, suruh amik order, tamo.. huhuhu, (macamlah umur anak aku 10 tahun.. hahaha)..

20 ulasan:

gedek! said...

takot sampai berpeloh?

tak payah jogging kalau macam ni...

mama maman said...

rajin anak dara ikut kedai.. xpe la janji dia duduk dan bljr masak... nnt boleh sambung lak kannn

mas saari said...

hehehee...ingatkan sapalah tadi! dia suka tu ikut mama dia pergi kedai..

Pok Amai-Amai said...

Alalalala...Umai yg comel. Dia seganlah Ayu. Ade lak nak suh Umai g amik order. Tp tgh imagine Umai amik order. Alahhhhhhhh! Comelnya!

Citarasa Rinduan said...

uncle--
mana tak peluh. saya dah jogging 1 pusingan sebelum tu..
mujur saya belum ke kedai, kalau idak.. pasti dia menangis ganggu kawasan kejiranan.

mama yana--
hari2 yana..
ingatkan hari nie dia tamo ikut.. ayu terus keluar bilik, hairan tu.. awal pagi dia akan bangun ikut ayu ke kedai

mas--
alahai...
dirumah dia tak ada kawan..
sampai bebel, nenek asyik tengok drama, umai nak tengok kartun pun tak boleh..
hahhaha

Citarasa Rinduan said...

fara--
hahhahahaha..
kecik dan mulut kepoh macam ibu....
cute macam ayah dia..heheh

azam said...

rajinnya anak dara....

baguslah belajar berniaga macam mama dia...hehehe

kakcik said...

Comelnya Umai.

Kakcik pulak susah hari bila sekolah nak buka. Sebab nanti hero kakcik yang dua orang tu bersekolah pagi. Sekarang dia orang dah biasa bangun lewat, takut nanti terbabas pulak...

Azzah said...

dia bosan dok kat umah tu..

aJa said...

haha...saspen je ayu ni citer...

Sari Yusa Ibrahim said...

hahaha.. pasu beso manalah Ayu semunyik tu??? hihi

Alin Marlini said...

nanti bila dah ke skolah rasa rindu plak..hehehe

wan nurul hezrina said...

siblah umai tak kena pukul..huhu naya jer kalau kena ingat si pencurik..huhu

mujur kak ayu g sembunyi tak pegang penyapu ker aper..hikhik

Gee® said...

mmg la ayu, zaman la ni dok dlm umah sdr pon takut kan...

Cik Ecah said...

alaaaa tomei2...... :)

alexa yussida said...

die buhsan duk umh kut kak...sonok duk kedai ramai org..dekat ngn akak lgi:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ayu..klu susana sunyi & gelap lagi mmg kita cuak la dgr bunyi yg xmenyenangkn ni..rupanya anakdara sendiri :D

gadisBunga said...

umai bikin saspen eh....???

cucu umie said...

alah, umai na manje tu sis.. biaselah budak2 kan..hehe

Hassan said...

Salam Sejahtera
Blog yang menarik ~~~