Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, December 30, 2011

Jumaat yang sibuk, handphone tak bawa?


Hari ini agenda aku yang sangat padat, rutin dipagi jumaat pasti ke kubur, siap sahaja tahlil dan doa.. (moga arwah Hamis B Abu ditempatkan kedalam golongan orang2 yang beriman) al fatihah… aku terus bergegas ke klinik kesihatan

Suntikan typhoid aku dah mati.. 3 tahun berlalu rupanya.. kebetulan aku baru ambil seorang pekerja baru, terus aku ambil kesempatan menguruskan hal suntikan agar mendatang tak timbulkan apa2 masalah.. temujanji dengan pegawai kesihatan jam 8.00 pagi


Bacaan bp aku 129/73 manakala gula dalam darah adalah 5.4 syukur… aku sihat.. suntikan terus dijalankan, sakit sikit jer......... 

Hanya terpaksa tersangkut lama, gara-gara pekerja baru ku itu mempunyai masalah bacaan bp yang tak cantik 140/82.. Emmm…………………. Sabor jerlah kan, kena relaxkan dia pula... biar bacaan bp dia menurun

Teringat En Zalie, nak buat laporan gara -gara kelambatan aku, (maklumlah masa aku keluar aku tak siapkan sarapan) tapiiiiii..

Bila aku check beg, adehhhhhhhhhhhhhh telefon bimbit aku tertinggal lah pula.. nie mesti gara-gara aku nak elakkan anak dara aku ikut awal pagi tadi,kes nanya sungguhhh..

Gitulah kan…… bila dah usia kian meningkat, aku dah semakin tuaaaa………..


PS: petang nak ke hospital regency.. lepas tu nak cari barangan plastic buat citarasa rinduan, peralatan sudu garphu dan banyak hilang, rasanya aku jual makanan bukan jual sudu garphu.. hairannnnnn sungguh…. Siapa yang makan entah??

8 ulasan:

SITI NOARIZAH ARIS said...

Agaknya sudu dan garpu tu pun ada perisa kottt tu yg sodap b0na sampai tetolan tuuu..hihi..

aJa said...

dah ke regency hospital tu singgah la sini ayu...hehehehe

Lydia Miza said...

salam kak ayu..tu sebab kelam kabut la..ada ke sbb tua.mana tua pun kak ayu saya ni?huhu

gadisBunga™ said...

akak tua setahun je dari saya la!!! heheh!

*

biasala kak, dalam kelam kabut cenggitu, budak form 3 pun boleh lupa macam2. eheheh~

Kakzakie Purvit said...

Kakak lagi tua Ayu... tapi kalut tak nak bagi Umai ikut itu yg HP pun tertinggal.

Takut tukang cuci malas nak cuci sudu-garfu dia buang masuk tong sampah (terjadi pada sepupu kakak yg di Eunos Ave, S'pore)... baik cek

Along Maklong said...

ayu..
sudu dan garpu tu selalunya terbuang bersama sampah sisa makanan.. maklong pun selalu terbuang.. tapi bila nampak ambik balik.. maklong kan pernah jadi tukang cuci pinggan.. masa mula2 dok kl ni.. kira bercakap ni melalui pengalaman..

emieysandra said...

ehehe...telefon bimbit sgt penting kak, kesian lak org tersayang klu xdpt contct kite. ehehe, hp emiey sllu hilang bwh bantal. huhu =.='

Misz-ella said...

cantik la bacaan BP ayu tu. KC kalau stress kdg2 'border-border' gak tau.

Selamat Tahun Baru Ayu .. Nak jumpa ayu is part of my wishlist for 2012 ni. Bila2 turun KL jerit kat blog kita eh. Hihi.