CITARASA RINDUAN

Thursday, September 23, 2010

BALIK KAMPUNG LAGI........



Mai nak citer nie….lepas pi apoinment kat hospital untuk en zalie…aku pi balik ke halaman kampong tercinta….wooooo…….syoknyer…..kiranya raya ke 2 lah..

Tahun nie tak lah beraya pun…hanya beraya di rumah ibunda sahaja….hanya sanak saudara yang datang beraya kerumah…tapi tetap seronok….

Sampai ke rumah ibunda di felda Tenggaroh Mersing.., panas terik…lapor gile… jam dah 1.45 tengahari..(mana tak lapor makan oat awal pagi, kat hospital ke sana sini uruskan apoinment yang tarikh berbeza….)

Ibunda masak simple…tapi okeylah…aku dah lapor sangat…ayam goreng pun dah lazat apa..janji ada kicap Jalen, dan nasi panas….

Lepas borak, gossip-gosip, ngumpat-ngumpat (hahahah….tak ada maknanya….tak suka, tak suka..…) ibunda yang borak sorang-sorang, aku?….dah sampai kuala Lumpur jumpa Azila dankella…..(tidur lah……)

Bangun jer, dah jam 4 petang…..bau haruman yang amat menyelerakan…wah….makan..makan……(naik lagi badan aku…) basuh muka terus ke dapur..sekodeng ibunda buat apa…..

Pisang tandan goreng la……..sedapnya….peberet aku tu….siap ada teh O panas……



I like………………..

PS: walaupun sekejap bersua ibunda…..(4jam) ianya suatu saat yang amat istimewa,,,,,,, luv my ibunda Jumiah Ramli.

0 ulasan: