Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, September 9, 2010

PUASA? TAMO.....AKU NAK RAYA....AKU NAK RAYA

Sabor…sabor….memang inilah dikatakan hari terakhir ramadhan….punyalah letih semacam , nak pengsan ko..…..

Selepas siang dan kerat daging lembu dan daging ayam….badan terus mengeletar ko….tekak haus semacam….rasa macam nak minum jer..haus…cuaca panas semacam……

Bila aku pandang halia, dah macam nampak ayam panggang, bila aku pegang ketupat…alahai..bestnya kalau aku ratah ngan serunding yang baru siap aku sediakan…bila aku pegang kentang mentah….peeh…best kalau aku goreng kering-kering sambil layan citer kat tv….macam potato chip….nyami..

Huhuhu….

Alahai, sabor jerlah kan…..nak buat lagu mana….nielah dugaan….yang penting ibadat puasa aku dapat lakukan ..ingatkan dah raya seminggu awal..rupanya dapat gak lakukan ibadat puasa… alhamdullilah

PS: syukur, masih dapat meraikan lebaran dengan insan yang tersayang


0 ulasan: