Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Tuesday, September 14, 2010

RAYA VERSI AKU PART 6-suasana majlis rumah terbuka dan doa selamat

Bila aku keletihan, kepenatan..aku mempunyai masalah untuk lena…hingga akhirnya aku membuka laptop dan jari-jari ku mula menulis… aku ingin berkongsi ngan korang tentang suasana di majlis kenduri doa selamat dan rumah terbuka di rumah ku iaitu pada 13 hb September 2010

Alhamdullilah.dari jam 7 pagi aku, adik dan ibu menyediakan masakan didapur….hingga lah jam 1.30 petang tetamu semakin ramai yang berkunjung..dari mak long hingga pak usu,.,hanya menunggu kedatangan pakcik ajib dan keluarganya

Akhirnya majlis dijalankan tanpa cik ajib,.,.alhamdullilah..majlis yang sudah lama ku nantikan…berikutan en zalie semakin sembuh..aku akui..majlis ini dibuat bagi mengucapkan ucapan terima kasih kepada saudara dan sahabat yang turut mendoakan kesejahteraan en zalie.

Seikhlasnya ku terima tetamu yang hadir..ramaipadat..walaupun aku tak cukup tangan..namun dengan jiwa yang tenang ku bersyukur kerana majlis berlalu dengan begitu teratur mengikut acara yang ku aturkan.

Hingga jam 10 malam..majlis bersurai..saudara mara sudah pulang kerumah masing-masing.

Ingin ku rakamkan ucapan terima kasih kepada kedua orang tuaku, adikku uda, kak long dan abang long sekeluarga…serta saudara mara belah ayah mertua dan ibu mertua..jua sepaku best dan keluarganya yang menyerikan majlis...

Aku terus menyiapkan kerja membasuh periuk belanga…ibu mertua sejak petang tadi kepenatan..keuzuran yang beliau hadapi membatasi pergerakan..mujur seorang pembantu kedaiku membantu aku menyiapakan kerja mencuci

Kalau aku seorang, mungkin jam 2,3 pagi aku masih mencuci..

PS lesu…letih,.mataku berpinar-pinar…

5 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin said...

memang penat...ni kat umah nak susun-susun balik pinggan mangkuk semua...huhuhu

Kasih Suci - Mama Damia said...

selamat hari raya kak ayu...buat open house tak raya ni?hehehe

Unknown said...

awe

sangat penat...siap en zalie urutkan betis sis yang terlebih gebu

Unknown said...

kasih

salam lebaran sayang

sis dah buat semalam
13 hb sepetember 2010

Kasih Suci - Mama Damia said...

oh yeke? mmm terlambat tahu la..lagipon baru malam tadi sampai UTM...