CITARASA RINDUAN

Thursday, September 16, 2010

SALAM 1 MALAYSIA-BLOGGER BERCUTI, AKU TAK KEMANA-MANA?


Salam 1 Malaysia, hari nie hari Malaysia, besamaan 16 September 2010…masih ramai blogger yang masih bercuti dan ada yang dah naik kerja macam blogger Abang Ee, Sis Azie dan sweetmama….itulah semangat yang aku akui mereka pekerja contoh, jua tekun berkerja walaupun bahang raya masih menebal dihati mereka..

Ada blogger yang esok baru naik kerja macam blogger Ben ashaari dan blogger yang lain (berkerja dengan kerajaan), kesian gak kat depa…mana tak kesian…alang-alang satu ari bekerja, lepas tu cuti 2 ari sebab weekend…Tapi, itulah kesungguhan yang perlu dicontohi…Mereka diamanahkan untuk menguruskan pekerjaan yang mereka lakukan…

Hari nie, aku masih bercuti, kedai CITARASA RINDUAN masih ditutup, sementara kesihatan En zalie masih belum diizinkan…buat masa nie, aku tak kemana-mana..hanya ada undangan marhaban di rumah KETUA WANITA UMNO cawangan sungai sayong..

Mak dan abah mertua,Umai dan adik iparku beraya…mengunjungi rumah sanak saudara…keliling johor…dah 2 hari mereka beraya…seronok juga lihat anakku dapat duit raya…tapi, kesian pun ada maklumlah tak dapat beraya bersama ibunya dan ayahnya..Tak mengapa tahun ini aku tak dapat beraya..semoga panjang umur tahun depan dapat meraikan dengan penuh kemeriahan

PS: berhati-hati dijalanraya bagi sahabat dan saudara yang masih beraya….

3 ulasan:

nana said...

seronoknya kalau dapat ikut saudara mara beraya kan..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

nana...sis nak layan tv pun citer tah apa2..

layan blog jer lah

EiJa ZaQuaN said...

semalam cuti hari m'sia eija pun x kemana..dok umah..baru bz nak mengemas rumah..almaklumlah..dh lama tinggalkan umah sndri..hehe

Tp Zaquan sakan berjalan g beraya ikut atok n nenek dia berjalan..elok gak tu ..tenang sikit..mengemas smlm..hhee..