CITARASA RINDUAN

Thursday, August 11, 2011

Bukan mudah nak senang


Kalau dah nama rezeki, dimana-mana pasti ada…
Tak kisahlah walau apa bentuk pun yang kita perolehi dipanggil rezeki,baik dari segi makanan minuman, rezeki wang ringgit, rezeki anak, atau apa2 sahaja..
Syukur, untuk beberapa hari di bulan yang mulia, ku perolehi beberapa bentuk rezeki.. walau tak banyak, sekurangnya rezeki itu adalah hasil titik peluhku sendiri..tanpa ku duduk goyang kaki..
***************
En zalie risau tentang kesihatanku, kerap suamiku menanyakan dan mengutarakan soalan itu.. Syukur, selagi terdaya ku lakukan.. selagi Allah beri kesejahteraan yang baik2 padaku.. aku teruskan minat dan usahaku..
Aku berniaga, jika ku tak bergerak. Maka RM terhenti, jika ku celik mata, kuberdaya ku uruskan.. Insyallah.. selagi tenagaku berjalan, selagi itu ku perolehi rezeki anak beranak dan pekerjaku.. Syukur…

PS; bukan mudah nak senang...

5 ulasan:

wahida said...

nok, keje keje jugak...jaga kesihatan tau...

mesti rezeki ko masyuk kan bulan puasa ni...
aku doakan ko murah rezeki..

~izan~ said...

akak,izan dpt bygkan kepenatan akak tp akak mmg seorang yg kuat dan izan respect sungguh kt akak.

apa2 pun,akak mmg kena jaga kesihatan jugak tau.

zue said...

assalamualaikum...mmg bukan mudah utk senang kena bekerja keras lainlah klu kita asal2 celik mata je dah mmg org kaya.

walaupun rezeki ada dimana2 tapi tanpa berusaha ianya tak akan dtg bergolek.

salam dari kzue.
wasalam

aimaniman said...

yupp bukan mudah nak senang dan bukan susah nak susah.. so kita kene berusaha dan bertawakal..

Mr.Thinker@Ali said...

syukur dengan segala kenikmatan yang diberikan. :)

semoga dimewahkan rezeki bersama keluarga tersayang. amin~