CITARASA RINDUAN

Friday, August 19, 2011

Cukuplah...........


 Suami : Raya nak dekat, lagi 9 hari sahaja lagi, nak cari tudung, kasut tak?
Isteri : Tak apalah bang, cukuplah jika keperluan lama masih elok lagi.
**************
Suami: Tak lama lagi hari ulang tahun perkahwinan.. awak ada rancangan apa2?
Isteri : Bulan puasa, seperti tahun lepas.. cukuplah jika awak mengingati hari bersejarah kita disatukan…
*************
Suami : Habis tu, apa lagi yang perlu saya berikan untuk awak?
Isteri : Semua dah ada, Cukuplah jika awak sentiasa diberikan kesejahteraan yang baik2 dariNYa… itu sudah cukup bagi saya….. dan Cukuplah nak memujuk itu ini pada saya kerana saya sentiasa redha untuk kebahagian bersama..
PS: kerana jika saya redha, maka semuanya CUKUP membahagiakan saya…

26 ulasan:

missbby said...

Alhamdulillah...:)

izahdaut said...

like..syukurrr membuatkan hidup sentiasa cukup d sederhana..khaaann

bertuah suami tuuu dapat isteri begitu hemahnya

~ yus ~ said...

Syukur dengan apa yang ada...semua pasti rasa cukup walau ada yg kurang kan..

Biar hidup bersederhana, tak perlu berlebih-lebih kan ayu..

NadiRah said...

Alhamdulillah..
janji gembira disamping suami ye kak... ^^

cik pulau said...

yang penting hidup bahagia sepanjang hayat..^^,

Kakzakie said...

Jujur kakak katakan Ayu tak pernah celebrate ulangtahun perkahwinan. Cuma doa kakak dlm solat diperpanjangkan itu saja.

Tapi sebab anak dah pandai merekalah yg biasanya sibuk buat tapi utk kami sekeluarga saja...

Moga Ayu+Zali+Umai bahagia selalu....

kakcik said...

Bila kita sentiasa bersyukur dan redha dengan apa yang kita ada, InsyaAllah hati kita akan sentiasa bahagia. :)

Wanita Mutalib said...

Alhamdulillah :)

Gee® said...

Bertuah cik abang dapat isteri solehah...

mamaNoriz said...

bestnyeee...

dapat suami yang suka menghadiahkan dan tak lupa tarikh penting....

dan isteri pulak, serba sederhana dan tak mneyusahkan suami...

alhamdulillah...

Lelord said...

alhamdulillah moga rezeki kalian melimpah ruah, dipanjangkan usia sihat tubuh badan dan berkasih sayang selamanya

diana said...

alhamdullilah...
bukan harta benda yang kita minta...
kan??

bujal X said...

rugi kak~~orang nak blanja tu~keh keh~~

gadisBunga said...

sekali lagi saya nak cakap...encik Zali mmg beruntung dapat akak sebagai isteri... :)

maszmadi said...

beruntung incik zali kan..... alhamdulillah

Mommy Fara said...

Syukur alhamdulillah!

IMANSHAH said...

syukur pada Ilahi

Mas said...

betul tu ayu..
bersyukur dengan apa yang kita ada...
itu dah mencukupi dan membahagiakan...
syukur alhamdudillah...

Gen2Merah said...

alhamdulillah... syukurlah kalau dapat pasangan yang memahami kan..

ieda said...

aduhh syahdunya ayuuuuu !

HaSue said...

salam ayu..ai mishh yuu..hehe..lama x bertandang ke sini.. ni drama sempena enibesari ke ayu? so sweet.. ;)

Cik Ecah said...

Alhamdulillah....tiada kata yg indah utk semua itu...:)

kasih suci said...

alhamdulillah..sejuk je hati dengar ungkapan2 tu...hehehehe

Sis-Lin said...

Alhamdulilah...
Sis plk sedih tiap2 thn semua hubby yg buat dn uruskan..kdg2 maluuuuuuuuuuuu....
tp syukur pd mu Tuhan... :)

Kengkawan said...

mak aihh... syukurlah ada para isteri yang macam ni.. bahagianya..

logorithm said...

Bertuahnya En. Suami mendapatisteri macam Cik Ayu.

Tapi kalau suami teringin nak belikan hadiah-hadiah kecil sebagai tanda penghargaan, Cik Ayu terima jer lah. Ini akan menggembirakan En. Suami jugak. ;-)