CITARASA RINDUAN

Friday, August 5, 2011

Menu berbuka puasa... Pilihan pelanggan

Assalamualaikum, salam ramadhan yang ke 5… sekejapnya dah jumaat… selalu jumaat ku cuti berniaga.. tapi, bulan ramadhan.. ku teruskan jua.. lagipun tak masak banyak..
Jom,. lihat menu berbuka pilihan pelangganku.

 Rendang daging atau rendang ayam

Sayur nangka masak lemak cili padi

Urap pucuk ubi


Kerabu mangga


 Udang atau ayam goreng kunyit

 Hati dan pedal masak ungkap

Ikan patin masak lemak cili padi atau masak singgang

Tahu sumbat, kuah kacang

Ikan keli masak pecel atau masak sambal / ikan pari masak pecel atau lemak cili padi

Sambal goreng

Asam pedas, ayam cili padi atau kari pilihan wajib.. tapi ku belum siap masak lagi..
Pilihan kalian pula?.. jom syer menu berbuka puasa

40 ulasan:

Amy Syaquena said...

ikan patin kegemaran amy , gulai nangka arghhh!! perut dah mula memberontak nie..sabooorrrrrrrr

Citarasa Rinduan said...

amy--
dik, lama tak singgah blog kamu..
kak mmg sibuk sangat..
klu waktu berniaga biasa, kak masak awal.. boleh lah menghadap pc lepas masak..
tapi bulan puasa kak masak lambat...
pelbagai jenis masakan.. 1 hari kena sediakan lebih 20 jenis resepi...

maaf ya dik

Aku Ibu Muda said...

nak kerabu mangga sepinggan :)

Yasminhamid said...

suka masak lemak nangka.. tapi tak berani makan banyak. angin. kerabu mangga pun menarik tu...kecur liur la kak ayu..

Citarasa Rinduan said...

aku ibu muda--
lama sebenarnya ayu dh follow blog ibu...
tapi tulah.. tak kerap singgah...
nanti ayu boh blog ibu dh bloglist ayu ya..

Citarasa Rinduan said...

yasmin--
tulah.. kak pun sama.. tak berani makan...
hanya masak sahaja..
dik, kerabu mangga layan dgn ikan goreng panas2 mmg ngam.

cucu umie said...

ayie suka sayur nangka..gaga sedap tu...

~izan~ said...

aduh kak..silap time masuk sini..semua lauk2 tu sedap..pndainya kak ayu masak...jeles!

mmg penat la kalau tgkkan lauk2nya..izan masak satu dua pun rasa letih...

slmt berniaga kak!~

Aku Ibu Muda said...

hihi...tenkiu sis...wani plak baru je follow hari ni :(

Citarasa Rinduan said...

ayie--
ayie cepat singgah sini,. hehhe

izan--
terima kasih atas ucapan dik, nie nak sambung masak lagi......
opss...
maaf ya.
kak dh lama tak buat entry masak2.. tiba2 mood nak syer pulak...

Citarasa Rinduan said...

wani--
terima kasih singgah sini

kakcik said...

Semalam kakcik buat ayam masak paprik, udang dan sotong goreng tepung serta bawal masam manis. Hari ini belum tahu lagi nak masak apa...

diana said...

bulan posa ni belum makanpun lagi tauhu sumbat..
nak buat la...

Citarasa Rinduan said...

kakcik--
terima kasih syer menu iftar kakcik sklrg...
boleh ayu save utk menu jualan hari mendatang..
terima kasih sekali lagi..
cubalah ayam goreng kunyit.. pasti anak2 kakcik suka, bumbu senang, hanya pati ayam dan kunyit sahaja,,

missbby said...

arghhh...laparr..huhu..

Citarasa Rinduan said...

diana--
makan lepas tarawih okey.. kalau lepas azan magrib.. rasanya air jerlah lalu kat tekak kan?

Citarasa Rinduan said...

missbby--
sabar2........

senyumSOYA said...

suka asam peda ngn kerabu mangga!!

tapi fav nasi kerabu.. kak ayu ada buat? hehehe

Citarasa Rinduan said...

dik--
hahhaha.. tak reti,, jom syer resepi..
kak suka nasi kerabu gak. tapi nak ori dr kelantan tau

Mommy Fara said...

Ya Allah Ayu! Tu...masak pecel tu! Rindulah lauk tu! Sini susah betul nak cri! Teringat Ayam masak pecel kat Parit Raja! Ouh!!!!!!

bujal X said...

udang goreng kunyit sedap~~

CT NoArIzAh ArIs said...

Nak paru..nak siput sedut..nak gulai rebung..nak gulai pisang..apa lagi ya...semua yg susah nak dpt hari biasa sy nak...adaaaaaa ????

Sabihah said...

Wahh..lauk2 tu sume..sedapnyee

Mas said...

mas cop gulai nangka ngan keli tu...
sedappnya lauk2 ayu ni....
menyelerakan..
moga rezeki ayu bertambah2 dibulan ramadhan ni...

Isteri Encek Bard said...

Ya Allah K. Ayu telan air liur IEB.. waaaa sambal goreng jawa one of my peberet

Sis-Lin said...

Salam ayu..
Sis punya pilihan sama mcm menu semua di atas...semua menu tu kegemaran sis...hehehehe

ada fee nnti mesti nak pi sana beli la...huhuhuu arghhhhhhhhhhhhh

miloais said...

my peberet is rendang ayam/daging
dan jugak udang goreng kuniyt

sedapnyaaa!
memang berselera makan kalo menu2 cmani!

gadisBunga said...

kak ayu, sambal goreng kasi bungkos!

Along Maklong said...

salam ayu..
maklong tengah bakar ikan keli ni..
nak masak pecel..
1 masakkan masak bertiga tak siap2 lagi.. huhu.. paham kan.. budak2 ni tembel.. takleh bukak restoran macam ayu..

Mama Janet said...

sedap2nya lauk yg Ayu jual.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kak..adik nak sambal goreng..hari2 pun takpe.

akak..adik dan baby dah blk ptg ni kat umah,lum sempat sms akak nak bg tau.penat sgt2.mlm td tak tido

cik cek said...

Salam Ayuuuuu...busynya adik akak sorang ni...tak nampak2...sihat...kena sihat kan...tugas byk menanti....nak kena masak sampai 20 jenis resepi/menu...kalau kak cek mau pengsan...superwomen ayu...hebat...:)

IMANSHAH said...

buat saya pun terliur Ayu..

NadiRah said...

arini nad masak sambal telur goreng jer...hahhhahha!!!!!
pastu dapat air dan kuih muih dari jiran2 gerai kat bazaar..
hehehe..

nad duduk berdua je..
dgn adik...

Mama Miraki said...

kita suka masak lemak nangka tu ngan sambal goreng.....

insan_marhaen said...

yang rendang rendang tu best!

cik pulau said...

kak ayu.. nape yang kat atas tu sume sy tak makan..
errrr....
pengsannn.

BLADE EDGE said...

byk pilihan makanan d bln puasa ni.. huhuhuhu... terliur jer tgk kerabu mangga :-)

ibuintan said...

Ayu..

nak sambal goreng empat hinggit, kerabu mangga tiga hinggit dan ayam goreng kunyit empat ketul


wah.. terliur sudah ni

ejaescobart said...

lama tak singgah sini..

bila tgk sambal goreng, meleleh air liur..

ayu ada resepi buat otak2 tak? kat sini mahal giler.. isi seciput je.. baik buat sendiri... :P