CITARASA RINDUAN

Wednesday, August 17, 2011

Hubungan mesra bertukar duka?


Selamat malam sahabatku…untuk peringatan diri sendiri dan sahabat diluar sana, sebagai umat islam semestinya kita ingin merapatkan hubungan yang sedia ada, jika terputus dik qadar dan daqa pun mesti kita nak sambung semula…
Tak kisahlah cara ikatan yang macamana sekalipun… dahulu tiak adik beradik, sekarang dah tak suka ker?


Gambar hanya hiasan, mengambarkan siapa salah dan siapa yang mengalah?

********************
Tak salah, jika nak tanya khabar, tak boleh nak telefon, dapat sms pun jadilah.. itu tandanya, hubungan yang terputus perlu dieratkan semula.. bulan baik.. semestinya kita mahukan yang terbaik.. kan??
Berbalik kepada sunnah Rasullulah, digalakkan berbaik2 dan memaniskan muka…
Namun, jika tiada khabar disana, dengan tak nak angkat telefon.. bukankan itu tandanya, disana ingin putuskan hubungan silaturahim?
PS: sangat kecewa jika itulah kenyataannya, niat hanya nak ambil yang jernih bukan nak cetuskan huru hara..

19 ulasan:

eelobor said...

macam ada citer jer nih. ce citer...ce citer...

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
beb.. jom tarawih dulu..

bersama kak Es said...

moga ramadhan menjernih semua hati2 kita ayu kann :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam kak ayu...tajok ni ada kene mengena ngan awe juga hari ni tau...

NURUL AINI NORAZMAN said...

kenapa ni akak... msti ada cerita dibalik entri ni kan,.=))

tun_telani said...

hmmm.. paham2.. tun ada jugak citer mcm ni.. sgt sedih kan.. gaduh dgn org lain, tp tun pun kene tempias sekali.. smp tun tegur masa jumpa kt kedai pun, dia xnk pandang muka tun.. sedih kan.

ps: kak, xnmpk nama yg beri komen laa.. nmpk hitam je.

Kengkawan said...

Kalau saya tak angkat talipon maksudnya, saya sendiripun tak tau talipon tu kat mana.

maafkanlah dia

cikgu isza said...

semoga yg keruh kkembali jernih

~izan~ said...

alahai..seperti ada sesuatu..apa2 pun semoga semuanya kembali seperti biasa..semoga niat baik akak tidak disalahertikan...

Kalamhati said...

hmm penah alami benda sama mcm ni..cuba jernihkan keadaan dgn menelefon..namun panggilan langsung tak dilayan..mmg benar2 ingin putuskan ukhwah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sedihnya bila ada yg ingin memutuskan ukhwah kan sis.adik pernah kena camtu..huhu

ckLah said...

Semoga Ayu ceria selalu...

Kak Aya said...

penuh tersirat di sebalik yang tersurat ni.

Niena Pengembara Ilahi said...

bnyak keuntungan sekiranya kte sntiasa bertanya khabar.. jgn putuskan hubungan, merugikan kte sndiri.. selagi blh berkawan, brkawanlah.. jgn smpai melampaui batas sudah :)

NadiRah said...

mintak ampun kak ayu..
selamat ari raye...huk3

sissyira said...

salam

lepaskanlah dia jika itu pintanya..tak mahu kusutan hati dna jiwa..

kak, blog makin cantik.maaf lama x singgah sini, bz memanjang, x sempt nak jalan2.

alinac lover said...

alamak kak..yong la perangai gitu :(

logorithm said...

Mungkin dia sedang berada dalam jamban masa Cik Ayu tipon dia kot? Itu yang tak jawab tuh... :-p

cucu umie said...

incya-Allah..moga2 ramadhan kali ini menjadikan semuanya baik2 shje..