CITARASA RINDUAN

Wednesday, August 3, 2011

Wordless Wednesday (Part 7)



Zakat untuk Mak En zalie, siapa yang bayarkan?
Mak ada pendapatan sendiri?

21 ulasan:

kak ina kl said...

salam ramadhan buat kamu sekeluarga. Alhamdulliah bisnes di bulan ramadhan tu. Akak kalau nak beli kat luar selalu cari orang yang memang berniaga hari-hari...garenti sedap

Wanieyra said...

saya pun mcm tu gak...
bila le dpt makan nasi ambang ni

Gee® said...

Ops...belum bayar zakat lagi... terima kasih atas ingatan...

anymz said...

hehe.. lambat lagi nak bayar zakat ni ayu..

Isteri Encek Bard said...

jom bayar zakat

dwaty said...

kena bayar awal... coz, kadang terlupa... last2 minit baru sibuk nak bayar...

mama maman said...

Cik Zalie punya ayu la tlg byrkan.. hhheee.....

bujal X said...

tahun ni selangor kena rm7~~

diana said...

masjid tepi umah je...
bila2 masa pun boleh bayar..
asal jangn lupa sudah la..
hahaah

cik cek said...

Zakat...kalau dah bayar awal2 senang ati kan...takut telupa ...last2 minute barula dok teringat nak g bayar....

gedek! said...

ramai juga yg suka bayar fitrah pagi syawal

miloais said...

my hb suker bayar di awal pagi syawal...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Akak kan Ayu.. selalu tertinggal je dgn segmen Wordless Wednesday ni sbb selalu asik lupa ari.. kalau tau arini Wednesday, tak la akak nak susah2 berceloteh kt blog tu. ;D

NadiRah said...

apa mksud ayt last akak tu??
xpaham...huk3

maszmadi said...

peringatan.....

zaidah said...

akak pun blum bayar lagi....terima kasih tolong ingatkan yer ayu...

man yusoef said...

dah lama tak masuk blog akak...hihi..tahun ni teringin nak berzakat lah

Daddy Ziyyad said...

Selain zakat fitrah, zakat pendapatan/perniagaan pun afdhal di bayar ketika bulan Ramadhan, demi mengejar pahala berganda.

tun_telani said...

sebelum2 ni abah yg bayar zakat semua org. thn ni hasben tun la yg bayarkan pulak =)

Mommy Fara said...

Hehehehe...Senyum baca komen Abg Gedek tu.

cucu umie said...

tahun nie ayie stillabbieyg byrkan zakat..blom kerja lg..huhu