CITARASA RINDUAN

Monday, August 1, 2011

Rezeki 1 Ramadhan dan kisah 1 Ramadhan

 Assalamualaikum, salam 1 ramadhan…
Syukur kehadrat illahi, di pagi ramadhan ku memenagi contest maksu, yang buat ku bertambah gembira… selain maksu masukkan RM ke akaunku.. ada hadiah sampingan…. Terima kasih maksu dan tajaan hadiah tambahan dari TEH SONGKET

****************
Hari pertama bersahur, ku lambat bangun!!!... mujurlah juadah sahur senang, bahan-bahan mentah dah siang malam tadi, sayuran pun dah ku kupas malam tadi.. alhamdullilah, jam 5pagi kami 4 beranak bersahur bersama-sama
Menitis air mata kami.. mungkin pertama kali bersahur tanpa arwah FIL,mulanya tak lah terbuka cerita tentang arwah, apabila kami ratah ikan bawal goreng kegemaran arwah.. tiba2 kami menitiskan airmata, Ya Allah.. harap-harap kau terimalah amalan puasa kami… semoga arwah dimasukkan dalam golongan orang2 yang beriman, Al Fatihah
PS: Citarasa rinduan masih bercuti, Insyallah.. esok mula beroperasi..

22 ulasan:

kakcik said...

Selamat berpuasa Ayu. :)

gadisBunga said...

sedih saya membacanya..
semoga ramadhan ini membawa rahmat untuk kak ayu sekeluarga. :)

Mommy Fara said...

Memang sedih. Tapi yang pergi tetap pergi, kan? Usahlah dikenang lagi. Ketepikan kesedihan itu dan gantikan dgn kegembiraan utk mereka yg masih hidup. Dan insafi setiap yang berlaku di sekeliling kita sbg bekal di hari kemudian.

Insya-Allah!

missbby said...

sama ayu..first time berpuasa tanpa mak mertua..:(

~izan~ said...

selamat berpuasa kak...

akak jgn sedih2 yer..memang kita akan rasa sayu bila teringat insan tersayang yg tiada bersama..tp kita kena jugak teruskan hidup...

selamat beroperasi smula CR!~

Queenie said...

akak pun bersahur sambil menahan sendu...
anak2 semakin berkurangan di rumah..sibuk ngan urusan memasing... tp itu hakikat terpaksa diterima so pendamkan jer lah diam2 dalam hati..

yg penting semuanya selamat dan dpt beribadat sebaik-baiknya....

Daddy Ziyyad said...

Selamat Berpuasa buat Ayu sekeluarga.

Ada buat buffet berbuka ke di kedai?

mama maman said...

selamat berpuasa Ayu.. moga tabah mengharungi ombak dugaan..:)

Cik Ecah said...

xmo sedih2 yea k.ayu...
doakan FIL k.ayu aman disana...

coti lg yea CR...:)

mama tims said...

salam ramadhan ayu..jgn sedih 2 ye..sedekahkn Alfatihah utk arwah..

ibuintan said...

selamat berpuasa buat Ayu dan keluarga

moga sihat di sana

Arizakiah said...

Salam ramadhan buat ayu juga....

Alhamdulillah...orang-orang tersayang masih di sisi akak tapi tiap kali datang ramadhan hati rasa sayu.....

IMANSHAH said...

saya makan kurma ngan milo je..huhu

diana said...

selamat berpuasa..
tahniah...
duit raya la tu...
murah rezeki..

L said...

jalan2 sambil beri senyuman, nk bawak milo td tp xleh pose kaaan.. huhuhu selamat bepose!
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html#

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ayu..selamat menjalani ibadah puasa.

Siti Indrawati said...

Salam Ramadhan Ayu..mak et pun sayu je pagi ni sahur bertiga sebb selalunya awal Ramadhan kami bergilir2 sambut di Muar @Jb..

Ayuni said...

Salam Ramadhan kt akak jugak, sowi sgt2, sye pun bz....

alinac lover said...

sayu je kan bila teringat T_T

cinnamon.com said...

salam ramadhan,yg pergi tetap pergi,jadikan kenangan itu pengajaran utk kita..kerana satu hari nnti,kita pun akn menyusul...

Rozita said...

ayu cuti lagi kan kat johor.. best!

selamat berpuasa ye ayu...semoga puasa kita semua diterimaNya... amin..

anyss said...

Assalamualaikum,
Selamat menjalani ibadah puasa. Jangan sedih2 ya...masih ramai lagi yang berduka nestapa masa sahur. Paling tidak, bersahur berempat...saya kat Bangi sahur sorang2 aje...5 minit dah pun siap.

Apa2pun, rezeki Ramadhan tetap ada kan...tahniah menang kontes...dapat songket raya ke? ----> nyebok je kan hu hu hu