CITARASA RINDUAN

Monday, August 29, 2011

Opocot!!! Terperanjatnya........

Bilal kampungku tak ada, ke kelantan beraya disana.. sebab anak dan menantunya dah 3 tahun tak dapat cuti raya.. kiranya bilal ini memang paling terbaik dikampungku… suka mengaji tiap2 hari. Sebelum azan mesti dengar tahrim yang dibacanya, aduhai..mendayu2 suaranya....... rasa syahdu, menusuk ke kalbuku.
Bila beliau tiada, Masalahnya.. keindahan kampung agak tercemar… syok BW ke blog korang tiba2 dengar suara yang kuat tanpa ucapan pembukaan seperti bismillah buat aku terperanjat seperti nampak hantu……… azan untuk masuk waktu solat ala2 suara yang sumbang lagaknya....
Aduh!! Agak2.. ada ker pelapis yang terbaik yang boleh mengantikan tempat beliau??? 

8 ulasan:

Sis-Lin said...

hehehehe....insya'allah ramai yg layak di Kg tu yg boleh jd pengantinya...uishhhh entry terkejut jek..opocot! :p

Citarasa Rinduan said...

sis lin--
hahaha. tulah sis, dok syok layan blog.. terkedu sebentar.. bagilah salam ker. bismillah ker... kuat tu suara dia, agak2 ada ker yang boleh mangantikan bilal 1 tu?

Amin...... jika ada pelapisnya

Siti Nadzirah Zakariah said...

kat tempat nad pun same. kadang2 x bagi salam. terkejut. pastu kuat sangat speaker nye. nak bagi 1 anggerik dengar agaknye. alhamdulillah ;)

eelobor said...

kena cari pelapes la tuh... usulkan dalam mesyuarat kampung.... hihihihi

Citarasa Rinduan said...

nad--
kalaulah awal2 ada baca bismillah ker, tak pun bunyi betulkan mickrofon ker... okey kan?
nie main jerit jer..

eelobor--
aku nak buat surat khas lah. mana tau boleh cari pelapis ala2 iman muda kan??

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

moga bilal pengganti tu dpt pahala yg byk ye sis..hrp2 dia belajar jd bilal yg baik di masa akan dtg

Sunah Sakura said...

ada tu nanti..insya'Allah adik umai... hehehehh

Nur Hawa Mohd Zin said...

jadi tahun ni raya siapa la yang akan bertakbir kan kalu beliau tak da