CITARASA RINDUAN

Monday, August 22, 2011

Selamat hari lahir, Semoga tenang disana.........

Hari ini, 22 Ogos,hari ulang tahun kelahiran arwah ayah mertua (hamis Bin Abu) yang ke 55 tahun…
Rasanya baru tahun lepas, ku berikan abah sepasang baju… hari2 abah sarung baju pemberian aku, sebenarnya, tiap2 kali hari kelahiran beliau, ku akan sediakan material untuk tanda kenangan dari anak menantunya seorang…
*****************
Selain ucapan, ciuman dan tanda penghargaan, arwah akan sentiasa mengharapkan aku `menyediakan sesuatu`  pada hari istimewannya.. en zalie tak pandai nak pamerkan kasih sayang pada hari kelahiran beliau… nak ucap hari lahir pada arwah pun, en zalie malu..,.
Apa yang aku lakukan adalah,Ku akan canang satu kedai… maka, berderetlah pembantu abah untuk bersalam dan ucapkan selamat hari lahir untuk abah…….
Semoga abah sentiasa tenang disana, dimasukkan dalam golongan orang2 yang beriman

PS: kerap kali berbuka atau bersahur.. ingatan pada arwah semakin menyerlah.. terasa sangat kerinduan pada arwah.. Yalah.. hanya aku menantunya.. yang menyediakan, yang menguruskan ubatan dan segalanya hanya aku yang mampu lakukan… Al fatihah untuk arwah…

27 ulasan:

Sari Yusa Ibrahim said...

Al-Fatihah, bertuah sungguh abah mmpunyai ank menantu spt Ayu.

Bigdaddyz said...

untung arwah punya menantu mitahli...al- fatihah...

Alya Esprézzo™ said...

al-fatihah..semoga arwah tenang disana..

Gen2Merah said...

al-fatihah.. semoga arwah tenang2 d sana

Mas said...

al-fatihah...
moga arwah tenang disana....

azieazah said...

Betapa dia bertuah ada menantu seperti AYU, dan AYU bertuah ada ayah mertua seperti dia..

Semoga beliau dirahmati di sana....

NadiRah said...

al-fatihah...

Diana @ Melley Mey said...

Al-Fatihah... Moga arwah tenang d sana.. Amin...

eelobor said...

sentiasa berdoa dan sedekahkan bacaan Al-Fatihah...

Rozita said...

al fatihah untuk arwah ayu.. untung ayu dpt berbakti pada ayah mertua.. saya langsung tak sempat.. :(

JunAina said...

al-fatihah...

menjadi menantu terbaik dan semoga suatu hari nanti ayu akan mendapat menantu sebaik itu juga agar dapat berbakti kepada ayu sebaik mungkin...

bujal X said...

alfatihah untuk arwah~~

Amy Syaquena said...

al fatihah semoga arwah fil akak tenang di sana..

Mommy Fara said...

Al-Fatihah buat arwah...

Niena Pengembara Ilahi said...

Al Fatihah.. moga dia tenang di sana :)

ieda said...

alfatihah buat arwah ..
banyakkan sedekah alfatihah buat arwah ayu .. insyaallah semoga dia tenang disana .. aminnn

Daddy Ziyyad said...

Al Fatihah buat arwah..

ct N honey said...

kita akan terasa sangt kehilangan orang yg kita sayang selalunya masa bulan ramadan dan syawal,ct pula tahun ini pertama kali ramadan dan syawal tanpa emak,tak tahulah nak menghadapi kesedihannya di pagi syawal nanti

azza_irah said...

alfatihah utk arwah mertua..
moga amal bakti anak menantunya...dipanjangkan utk arwah disana...
amin..

CR ada fb..?

eiela said...

al-fatihah, semoga arwah tenang kat sana.

Zack Zachoes said...

a'kum.. arwah sgt beruntung dpt menantu mcm kak ayu, penyayang orgnya (kakak ke adik ek? sy pn tak pasti, huhu..) sesungguhnya mmg sukar utk kita melepaskan org tersayang..walaupun jasad sudah ditelan bumi, kenangan mereka tetap dlm hati kita..semoga roh arwah tenang di sana, amin..

jeBateja said...

salam kak...eh...eh....2 minggu saya tak de....berubah awajah dah blog akak....hensem gitu.....

selamat raya kak...kenangan tetap kenangan....simpan didalam ingatan...

kella said...

Alfatihah untuk arwah.. semoga arwah tenang di sana...

maszmadi said...

al-fatihah buat arwah.. mesti raya nanti teringat2 kat FIL tu kan...

senyumSOYA said...

smoga arwah tenang disana..
insyaAllah..

akak...pasni akak kena ajar saya masak la..bley?

Kalamhati said...

Al-Fatihah..semoga arwah tenang di sana..sedang tersenyum bangga melihat menantunya sentiasa ingat pada dia..dan jaga anaknya dgn baik..

IMANSHAH said...

Alfatihah Ayu